Citaat van: Marantz 81 op januari 21, 2014, 22:20:19
Ik vraag me af waarom Speakers van Totem Acoustic zo duur zijn
Als voorbeeld de Hawk 3800 euro voor een 2 weg zuiltje ,met slechts 1 x 14 cm woofer
Nou heb je natuurlijk nog veel duurdere speakers ,maar waar gaat al dat geld inzitten dan ?
The forest is een voor het oog zelfde woofer als dynaudio gebruikt ,een 2 weg systeem en 5000 euro voor 2 zuilen
In iemands portomonee
Antwoordt hieronder incl antwoord meneer zonder budget
Dynaudio ? , ik denk audiotechnology units , die fabrikant levert units met specifiekaties naar wens van de klant .
Citeer
Het geheim van de smid wordt natuurlijk niet uit de doeken gedaan maar er zit nogal wat research in (letterlijk).
Zo is de binnenkant ook bekleed met hetzelfde fineer als de buitenkant en zit er tevens een speciale coating op (die de NASA ook gebruikt, aldus de marketingmachine van Totem ). Dit alles om zoveel mogelijk te dempen.
sorry ik kon het even niet droog houden .
Ik zal niet zeggen dat het een slechte speaker is , maar voor dat bedrag vindt ik hem heel erg duur .
De Scan speak basmid unit kost €189 per stuk , een afname van 1000 of meer zal een korting opleveren van 25-50% .
Het zelfde fineer aan de binnenkant en dan dempings matriaal erop dan heeft dat fineren aan de binnenkant geen enkele zin , klinkt wel leuk maar nutteloos .
Er zijn tal van dempingsmatrialen die erg goed zijn stel dat het ''NASA'' product een fractie beter zou zijn is dat verschil in je eigen luisterkamer niet hoorbaar .
Ik heb voldoende metingen gezien waar ''normaal'' dempings matriaal gewoon zijn werk deed zoals bedoelt is .
CiteerDit alles om zoveel mogelijk te dempen.
Het gaat juist niet om zoveel mogenlijk te dempen , maar juist om heel effectief te dempen .
Citaat van: audiof. zonder budget op januari 22, 2014, 08:03:41
De meeste bepalen een prijs en leunen sterk op de drie oermethoden:
- de 'kostprijs plus methode',
- de 'concurrentie georiënteerde prijsstelling'
- de 'klant georiënteerde prijsstelling'.
De audio-markt is niet noodzakelijk een concurrentiemarkt en daar spelen andere mechanismen mee om tot een prijs te komen. De term exclusiviteit weten bij sommige mensen een gevoelige snaar te raken en hebben (emotioneel) daar meer geld voor over. Zo zijn er nog meer mechanismen die meespelen tot de totstandkoming van een prijs.
Ik sluit me bij je aan en vul even aan , wie ben ik om te zeggen dat je die speakers net moet kopen ze zullen ongetwijfelt goed klinken .
Ik zal iemand wel sterk aanraden om ook eens verder te kijken wat er nog meer in die prijsklasse te koop is .