Waarom is Totem zo duur ?

Gestart door Marantz 81, januari 21, 2014, 22:20:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

#30
Citaat van: Whisper.nl op januari 26, 2014, 11:07:54
Volgens mij ben je al bij Rob geweest die heeft de Sttaf.

Als ik zijn reacties lees doet hij die (voorlopig ) niet weg.

Ik heb dezelfde ervaring.

Quatro heeft de van mij overgenomen Arro. Wat ik bij hem lees is hij er nog steeds erg blij mee.

Je zou een keer bij mij kunnen komen luisteren ??

Of de beste tip: ga een keer bij jezelf luisteren naar de Arro, Sttaf of Hawk

Bij de Hawk zou ik in jou situatie twijfelen omdat je veel last hebt van enz. enz.

Groet Whisper
... zou de Hawk echt zoveel MEER bass geven dan? Hetgeen ik heb gehoord van Totem was allemaal relatief bescheiden betreft de hoeveelheid bass. Mooi in balans. Geen bass-heavy speakers. Ik denk veel meer dat de Hawk een groter bereik zal kennen betreft de bass, lager gaat (voor veel bass/luchtverplaatsing, heb je grote bass-drivers en/of meerdere drivers en/of veel volume/kastinhoud nodig).

Maar dat betreft slechts een aanname :yes:.

drees62

Je was me net voor Rob, ik denk ook dat de Totem Mite wel eens heel goed uit kan pakken bij Arjan.
Liever minder bas dan goede bas. En die Mite's koop je gebruikt voor rond de € 400.

Of minder: http://link.marktplaats.nl/761275749


drees62

Citaat van: xander32 op januari 26, 2014, 12:26:29
... zou de Hawk echt zoveel MEER bass geven dan? Hetgeen ik heb gehoord van Totem was allemaal relatief bescheiden betreft de hoeveelheid bass. Mooi in balans. Geen bass-heavy speakers. Ik denk veel meer dat de Hawk een groter bereik zal kennen betreft de bass, lager gaat.

Maar dat betreft slechts een aanname :yes:.

De Hawk heeft ook een ander ( minder prettig vind ik) hoog door de andere tweeter die gebruikt wordt.
Denk dat daarnaast deze speaker het probleem bij Arjan niet oplost, is weer een te grote kast.

xander32

Citaat van: drees62 op januari 26, 2014, 12:31:32
De Hawk heeft ook een ander ( minder prettig vind ik) hoog door de andere tweeter die gebruikt wordt.
Denk dat daarnaast deze speaker het probleem bij Arjan niet oplost, is weer een te grote kast.
Helder. Die Hawk heeft een metaldome tweeter, toch?

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op januari 26, 2014, 12:26:29
... zou de Hawk echt zoveel MEER bass geven dan? Hetgeen ik heb gehoord van Totem was allemaal relatief bescheiden betreft de hoeveelheid bass. Mooi in balans. Geen bass-heavy speakers. Ik denk veel meer dat de Hawk een groter bereik zal kennen betreft de bass, lager gaat.

Maar dat betreft slechts een aanname :yes:.
Ik ben het jouw conclusie eens Robert. Ik heb, net zoals Arjan zelf toendertijd, de Hawk bij Janver thuis gehoord. Zij zijn behoorlijk basbescheiden i.p.v. basgul. Al is de akoestiek bij Arjan misschien anders verwacht ik geen problemen. Krijgt hij de kans om een set Hawks te kopen, altijd doen is dan mijn advies.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

drees62

Citaat van: xander32 op januari 26, 2014, 12:32:51
Helder. Die Hawk heeft een metaldome tweeter, toch?

Dacht ik wel, moet wel passen in je set én akoestiek. Denk dat het hoog dan bij Arjan pijn aan je oren gaat doen.

Cornelis1921

Dan heeft Arjan een serieus problematische akoestiek, en zijn, wat jij zegt André, monitors (Mites?) wel de enige oplossing.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

#37
Wat ik overigens ook fijn aan de Totem Sttaf vind, is dat ook deze zuiltjes ook op zacht volume een prima sound weergeven. Dit mag niet onvermeld blijven, hoewel ik het vermoeden heb dat Arjan wel vaak de volumeknop op standje gevaarlijk heeft staan  :-D

Zo heb ik op dit moment het volume zachtjes staan en kan ik rustig mijn huiswerk maken (en het forum volgen  :yes: :-D)

Marvin

Maar dat is iets wat bij m'n vader ook het geval is met een instap receiver van H&K met dito Tannoy luidsprekertjes, ook knetter hard is daar geen enkel probleem. Dus dat hoeft geen duizenden Euro's te kosten.

QuattroNL

Mijn Arro's gaven bij Whisper aardig wat bass, bij mij juist niet.
Ik vind het niet zo erg, scheelt weer mogelijke overlast naar buren en naar boven, naar de kamer van m'n zoontje.

Het ligt dus helemaal aan de akoestiek hoeveel bass je hoort.

De Mites hebben wel wat minder body, de Arro vind ik mooier klinken (ik heb ze beiden).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

i-DSI

Ter info:
http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/luidspreker/totem-dreamcatcher-178395613.html
Moet toegeven dat ik op het vlak van Totem niet zo op de hoogte ben, kan hier geen oordeel over geven (duur, goedkoop, instapmodel??...).
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Marantz 81

#41
Men voorkeur zou uitgaan naar de Staff  :-)

Ik heb een simpel rekensommetje gemaakt omtrent inhoud en drivers

Dynaudio Focus 220 :

33 liter inhoud
2 x 6,5 inch long trowh woofer (voice coil 76 mm) instaat tot heel hoog vermogen en volume zonder vervorming
-3 db /32 hz ( gaan echt stuk dieper nog )

Totem Staff:

18,2 liter inhoud
1x 5.5 inch long trow woofer (voice coil op het oog 35 mm)
-3 db / 39 hz

Totem Hawk :

20 liter inhoud
1 x 5,5 inch extra long trowh woofer  (voice coil op het oog 35 mm)
- 3b / 32 hz


Het -3 db punt zijn slechts specificatie,s de grote van voice coil ( controle over membraam en zuigt versterker leeg ) stijfheid membraam slag lengte woofer en kastinhoud spelen ook mee

Marvin

Leuke opsomming, maar wat wil je er mee zeggen?

Marantz 81

Dat die Totem speakers hier geen problemen zouden moeten geven met acoustiek

Marvin