Afstandsbediening werkt niet (meer) naar behoren.

Gestart door Karlosax, december 05, 2013, 10:57:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Karlosax


Wat is de houdbaarheidsdatum van een Marantz remote control?

Nu krap twee jaar na aanschaf van mijn AV7005 met bijbehorende RC011SR multifunctionele afstandsbediening heb ik de AB van Humax weer op de salontafel liggen...
Mijn ideaal alle apparatuur met één AB te kunnen bedienen is nu om zeep geholpen door een slecht werkende en bij sommige knopjes helemaal niet meer werkende RC011SR.

Als je alle componenten met een device bedient hebben de knoppen zeker meer te verduren maar nog geen twee jaar lijkt mij niet de bedoeling!


SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Hielke

Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Hielke

Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Whisper.nl

Citaat van: Hielke op december 06, 2013, 17:28:08
?


Sent from my iPad using Tapatalk.

Grapje. Indien je een ab hebt van nog twee jaar oud en die werkt niet ?
Even met de dealer / verkoper overleggen lijkt mij een passende actie.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Whisper.nl

Citaat van: Paul op december 06, 2013, 21:13:46
Of na 2 jaar misschien nieuwe batteries ?  :roll:

l.o.l. ik las hier ergens op het forum dan je ff moet schudden  :schater:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Karlosax

Citaat van: SB_Marantz op december 05, 2013, 11:24:27
Terug naar de leverancier/dealer.

Vandaag de zaak gezocht waar ik de AV 7005 heb aangeschaft indertijd , blijkt niet meer te bestaan in
's-Hertogenbosch ...

Karlosax

Het blijkt dat dat de tijd toch sneller gaat dan je denkt. 

Het is inmiddels bijna drie jaar geleden dat ik de AV7005 heb aangeschaft.  redface

De audio service in Elst kon me daarom geen garantie meer geven op deze AB.

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op december 06, 2013, 20:56:02
Grapje. Indien je een ab hebt van nog twee jaar oud en die werkt niet ?
Even met de dealer / verkoper overleggen lijkt mij een passende actie.

Groet Whisper  byebye
Inderdaad, twee is wel erg kort, moet langer mee kunnen gaan bij normaal gebruik.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Karlosax

Nu ik deze AB inmiddels toch alweer drie jaar in gebruik heb en er geen garantie meer opzit, heb ik deze eens opengemaakt om te zien waar het aan schort.

Tot mijn verbazing was het inwendige tamelijk vochtig, metname op de plaatsen van de weigerachtige toetsen zat een bruine drab. (Koffie?)

Alles met alcohol gezuiverd en op twee toetsen na werkt het weer.

Nog een keer reinigen had nog niet het gewenste effect voor deze volume toets...

Ik weet nu ook wat een nieuwe AB kost, dus als het me te dol wordt om het volume met de Marantz app op de iPad of iPhone  te bedienen,kan ik alsnog voor een vervanging gaan.