Hoi,
Zal me misschien eerst even voorstellen.
Ik ben 33jaar, een echte vlaming en al jaren veel interesse in Hifi.
20 jaar geleden een set van pioneer (of was het kenwood?) op mijn kamer gehad, en daar jaren gelukkig mee geweest. Steeds muziekliefhebber geweest, maar het is er nooit van gekomen om een degelijke set te kopen. Regelmatig in winkels wel gaan luisteren, maar nooit de aankoop kunnen doen...
Maar nu zou ik er toch graag eens aan beginnen.
Mijn startbudget is 500€, en zou graag 2de hands starten (nieuw zou het wel moeilijk worden met dit budget
)
Later kan ik dan wel verder bouwen...
Muziek keuze varieert enorm, van Foo Fighters over David Bowie, van Tori Amos en Tracy Chapman over Florence and the Machine, enz...
Zo heb ik nu een set op het oog, PM7000 met de CD en ST6000. (+-250€, is dat redelijke prijs?) CD en ST moeten niet echt, want wil me vooral op Vinyl richten, eventueel digitaal om de iTunes bib leeg te spelen, maar dit kan later ook nog...
Ik zou hier nog een platenspeler van Marantz willen op aansluiten (eentje die ik gratis kan bekomen van een kennis.) Als speakers twijfel ik nog tussen Dali of B&W, moet een leuke vloerstaander vinden binnen mijn budget (bv. dali suite 1.7 voor 230€ of B&W DM309 voor dezelfde prijs)
Ben in verschillende winkels al wezen luisten naar de Dali's en die dragen toch vaak mijn voorkeur weg.
Mijn luisterruimte (woonkamer) meet 6m op 4m. Massieve parket, grote hoekzetel en grote zware gordijnen. Heb 4 jaar geleden zelfs een aparte lijn voor de hifi voorzien in mijn stroomvoorziening, bij de opmaak van de plannen van ons huis. Heb nu dus 3 stekkers speciaal voor de hifi-set. (Heb ooit gelezen dat dit de kwaliteit kan verbeteren
)
Tips, suggesties, ideeën allemaal welkom, want hier moet binnenkort dus wel een mooie hifi set staan hé!