Eerste ervaring met de PM-15S2

Gestart door CBdicX, oktober 27, 2013, 05:43:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

100%Marantz

Citaat van: CBdicX op november 10, 2013, 23:57:05
Wat ik mij afvraag is als je zo'n 863 neemt van 1400 euro en er een 805 Diamond naast zet van 4500 euro zal je daar verschil in horen ?
De 805 "mist" een middentoner en uiteraard de woofers.
Zit dat prijsverschil niet voor een heel groot deel in productie kosten, een mooie gestileerde kast versus een redelijk grove rechthoekige doos ?

Voor deze speaker kan ik het niet zeggen, maar met Triangle,zoals boven beschreven heb ik een zeer duidelijk verschil gehoord, ook al zijn de "kleine" zeer goed, de duurdere klinken een stuk beter.
1600 € <-> 3600 € (ongeveer)
marantz, what else?

CBdicX


Marantz 81

 stupid Nou goed idee als men biertje op is

xander32

Citaat van: CBdicX op november 10, 2013, 23:57:05
Wat ik mij afvraag is als je zo'n 863 neemt van 1400 euro en er een 805 Diamond naast zet van 4500 euro zal je daar verschil in horen ?
De 805 "mist" een middentoner en uiteraard de woofers.
Zit dat prijsverschil niet voor een heel groot deel in productie kosten, een mooie gestileerde kast versus een redelijk grove rechthoekige doos ?
... opa hier HLP, draaid al ff een paar jaartjes mee en heeft ervaren dat iedere waar naar zij geld is, zelfs in de audio wereld. Daar komen heel sporadisch positieve uitschieters voorbij, maar die zijn zeer zeldzaam. Dat waar naar zijn geld wil overigens niets zeggen over de soms absurde marges.

Speakers in de prijsklasse van €1500,- zijn zeker niet slecht, maar in het algemeen wel minder dan die van €2500,-.
Dat zie je aan een stukje afwerking, maar steevast ook aan de gebruikte drivers, filtercomponenten en de bouw van de kast (stevigheid).

En 100% JA: die 805 zal zeker beter klinken dan de 683 (resolutie, kwaliteit van de bass, een meer homogeen en natuurgetrouw geluid).

xander32

... en nu ik het terug lees: door jouw vragen betreft speakers uit verschillende prijsklasses geef jij m.i. tevens aan nog maar heel weinig speakers zelf te hebben beluisterd en/of te hebben vergeleken :wink:.

CBdicX

#230
Klopt, ik luister al jaren naar dezelfde speakers, hier mijn lijstje van de afgelopen 10 jaar, en ik kan je garanderen dat ik nog wel wat vergeet:

Bose 701
Magnat Via 33
Magnat Delta
Magnat Gamma
Magnat Lambda
Magnat Neos
Magnat Needle
Tannoy Eyris
Tannoy Arena
Tannoy mini autograph
Elac 207.2
Ayon VAIC
KEF FiveTwo
Kenwood KS-8200HT
Infinity Cascade model 9
Jamo A 802
Pioneer Pure Malt
Wharfedale CR-30.2

(en ik heb de foto's genomen in mijn huiskamer als bewijs  :wink: )

En dan nog de nodige bij oa het vroegere RAF in de Rijnstraat, Amsterdam, dus ach, ik heb wel wat "gehoord" in de afgelopen jaren.
Dan nu een setup met Magnat Supreme 2000, KEF T serie center, Magnat Neos Tower surround.
Je kunt zeggen dat ik nog op zoek ben naar de "Holy Grail" en wie weet brengt de B&W 683 dit gevoel.....

JohnWx

Tannoy Eyris
Tannoy Arena
Tannoy mini autograph

zou ik blind en doof kopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 10, 2013, 23:57:05
Wat ik mij afvraag is als je zo'n 863 neemt van 1400 euro en er een 805 Diamond naast zet van 4500 euro zal je daar verschil in horen ?
De 805 "mist" een middentoner en uiteraard de woofers.
Zit dat prijsverschil niet voor een heel groot deel in productie kosten, een mooie gestileerde kast versus een redelijk grove rechthoekige doos ?

Ja je hoort verschil maar na 10 keer schakelen weet je het niet meer


En ja de 8xx serie heeft een hoog gehalte en een hele geschiedenis, als ze die zelfde lijn om de paar jaar gewoon anders hadden genoemd dus de 805 D = 13xs als voorbeeld was het geen succes geworden of minder, het begon bij die grote vroeger 808 800 801 toen matrix enz. enz.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Citaat van: John Wx op november 10, 2013, 23:35:11
Heb ik toch een andere ervaring met de Klipsch RF7 die kunnen gewoon erg mooi klinken met een "kwaliteits" opname

Dat laatste schreef ik niet helemaal goed die klipsch speakers van een vriend zijn 1/3 van de prijs van die RF7 ze klinken idd ook erg goed  :-) met die RF7 kun je knallen broeken wapperen  HB en van een mooi opname genieten  :yes:

CBdicX

Persoonlijk hou alleen niet van die Amerikaanse sound van Klipsch.

xander32

Citaat van: CBdicX op november 11, 2013, 07:26:22
Klopt, ik luister al jaren naar dezelfde speakers, hier mijn lijstje van de afgelopen 10 jaar, en ik kan je garanderen dat ik nog wel wat vergeet:

Bose 701
Magnat Via 33
Magnat Delta
Magnat Gamma
Magnat Lambda
Magnat Neos
Magnat Needle
Tannoy Eyris
Tannoy Arena
Tannoy mini autograph
Elac 207.2
Ayon VAIC
KEF FiveTwo
Kenwood KS-8200HT
Infinity Cascade model 9
Jamo A 802
Pioneer Pure Malt
Wharfedale CR-30.2

(en ik heb de foto's genomen in mijn huiskamer als bewijs  :wink: )

En dan nog de nodige bij oa het vroegere RAF in de Rijnstraat, Amsterdam, dus ach, ik heb wel wat "gehoord" in de afgelopen jaren.
Dan nu een setup met Magnat Supreme 2000, KEF T serie center, Magnat Neos Tower surround.
Je kunt zeggen dat ik nog op zoek ben naar de "Holy Grail" en wie weet brengt de B&W 683 dit gevoel.....
Die bevinden zich veelal in eenzelfde prijsklasse, maar dan nog had je behoorlijke verschillen moeten/kunnen ervaren. Maar klaarblijkelijk is dat niet het geval want anders stelde je geen vragen betreft de verschillen tussen speakers uit de diverse prijsklasses ...

Allicht ben je dan het beste af met;





:yes:

CBdicX

Hè, wat is dat een aparte speaker zeg..........  :-D

Nou, niet echt dezelfde prijsklasse, Ayon is een highend merk die qua prijs ver buiten dit rijtje zit.
Die vraag is meer bedoelt om de reacties te horen betreft prijsklasse en hoe dit ervaren word door andere luisteraars.
Als ik dat niet zou horen waarom hoort een ander, of ervaart een ander, dat dan wel ?
Zo bedoel ik dit, ik zal de vragen wat duidelijker omschrijven........

xander32

Citaat van: CBdicX op november 11, 2013, 19:24:01
Hè, wat is dat een aparte speaker zeg..........  :-D

Nou, niet echt dezelfde prijsklasse, Ayon is een highend merk die qua prijs ver buiten dit rijtje zit.
Die vraag is meer bedoelt om de reacties te horen betreft prijsklasse en hoe dit ervaren word door andere luisteraars.
Als ik dat niet zou horen waarom hoort een ander, of ervaart een ander, dat dan wel ?
Zo bedoel ik dit, ik zal de vragen wat duidelijker omschrijven........
Vandaar ook mijn voorgaande voorstel (pic).


:-D

bas focal marantz

Citaat van: CBdicX op november 11, 2013, 07:26:22
Klopt, ik luister al jaren naar dezelfde speakers, hier mijn lijstje van de afgelopen 10 jaar, en ik kan je garanderen dat ik nog wel wat vergeet:

Bose 701
Magnat Via 33
Magnat Delta
Magnat Gamma
Magnat Lambda
Magnat Neos
Magnat Needle
Tannoy Eyris
Tannoy Arena
Tannoy mini autograph
Elac 207.2
Ayon VAIC
KEF FiveTwo
Kenwood KS-8200HT
Infinity Cascade model 9
Jamo A 802
Pioneer Pure Malt
Wharfedale CR-30.2

(en ik heb de foto's genomen in mijn huiskamer als bewijs  :wink: )

En dan nog de nodige bij oa het vroegere RAF in de Rijnstraat, Amsterdam, dus ach, ik heb wel wat "gehoord" in de afgelopen jaren.
Dan nu een setup met Magnat Supreme 2000, KEF T serie center, Magnat Neos Tower surround.
Je kunt zeggen dat ik nog op zoek ben naar de "Holy Grail" en wie weet brengt de B&W 683 dit gevoel.....
Zo luisterevaring zat .

Mag ik voorzichtig concluderen dat DE speaker die jouw echt kan bekoren er nog niet bij zat , bij de meeste mensen blijfd de speaker dan wat langer in huis .

CBdicX

Citaat van: xander32 op november 11, 2013, 19:28:45
Vandaar ook mijn voorgaande voorstel (pic).


:-D

Oh, wacht even, er zit wat in mijn oren..........  :-D :-D