Ik probeer het te begrijpen, maar alles veranderd zo snel?
Ik zag de 2 PM 15 S2 te koop staan? Waarom zo snel kopen en terug verkopen?
Aan die prijs lijkt me wat snel. En wat met de derde PM15S1?
Wat de speakers betreft:
Ik denk ook dat het beter is om ze toch minstens 1 x te hebben gehoord en vergeleken met andere. De verschillen leren je veel ook al zal de acoustiek en versterkers anders zijn.
Nu, ik moet toegeven dat ik ook al speakers heb gekocht zonder te luisteren.
Voorbeelden van kopen zonder te beluisteren:
JBL ES 30 (75 €, dus geen groot risico) Een grote tegenvaller. Mooie bass, maar er is iets mis met high/medium. Ik heb ze verkocht voor 102 €
Heel lang geleden een paar philips FB 825 nieuw, maar met 50 % korting. Nooit spijt van gehad, heb ze onlangs verkocht.
En last but not least:
Triangle Genèse waar Zoldar het over heeft.
Ik had al 2 paar van de reeks eronder waar ik zeer tevreden van was, dus dacht ik niets mis te kunnen doen, waren officieel 2 à 3 keer duurder.
Ik heb ze via eBay gekocht, was op vakantie en heb geboden via mijn smartphone (dit voor het verhaal)
Maar hier wou ik bij komen
Bij het eerste keer luisteren:
Een enorme verrassing: ....................??
Positief
Heb hier trouwens ergens op het forum een verslag van geschreven.
maar een dag of 2 later terug geluisterd en met bepaalde muziek niet echt mooi, en toen ben ik verschrikkelijk beginnen twijfelen.
Heb de verkoper gebeld voor vragen, heb triangle in Frankrijk gebeld met hopen vragen.
Ergens was in mijn hoofd iets beginnen twijfelen en ik zag het niet meer zitten. Psychologie is zeer belangrijk.
Nu zijn we ondertussen een 7 maanden verder en ze zijn fantastisch, ik geniet ervan zoals ik al lang niet meer heb gedaan. Ik luister veel meer dan vroeger en geniet er echt van.
Dit allemaal om een raad te geven:
Koop en verkoop niet te snel. Een PM 15 kan alleen goed zijn.
En wat de speakers betreft, als het kan toch luisteren, want het is best mogelijk dat je een speaker op papier zeer goed kan vinden, maar bij het luisteren erg kan tegenvallen, of meevallen.