Eerste ervaring met de PM-15S2

Gestart door CBdicX, oktober 27, 2013, 05:43:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

#105
Citaat van: CBdicX op november 04, 2013, 17:03:13
Ik begrijp de gedachte van of de handel rechtstreeks aansluiten op de PM, of de PM als EV.
Dat is inderdaad de gangbare gedachte, dit is wat meer out of the box, interessant is wel dat Marantz een voorziening heeft bedacht om de 3 of 4 PM's als 1 te laten werken in een surround setup met FCBS (even buiten beschouwing gelaten wat voor signaal er naar de PM gaat), wat ik overigens niet gebruik, ik gebruik de volume/gain van de Onkyo om het volume te regelen.
Zo zie je maar weer, er leiden vele wegen naar een lekker Marantz geluid.......  :wink:
... de gedachte van Marantz betreft idd. om versie1) meerdere PM`s samen te laten werken als zijnde EV`s / dan wel versie2) dat van de eerste PM in de keten de PRE wordt ingezet waarop alle bronnen zijn aangesloten, een m.i. heel ander concept/set-up dan die van jou :wink:.

Jij hebt de eerste versie waar je ze puur en alleen inzet als EV en gebruik maakt van de PRE van de Onkyo receiver.

CBdicX

#106
In de setup van Marantz komt font, midden (en sub) en surround van 1 bron.
Alles word via CD IN aangesloten en er kan maar 1 bron (1 kanaal L/R) per PM aangesloten worden.

ID 1 doet front L/R (en is de "baas" over de andere PM's)
ID 2 doet midden en sub, beide mono (bij mij 2x midden)
ID 3 doet surround L/R
ID 4 Surround Back, wide of high L/R

xander32

Citaat van: CBdicX op november 04, 2013, 17:11:30
In de setup van Marantz komt font, midden (en sub) en surround van 1 bron.
Alles word via CD IN aangesloten en er kan maar 1 bron (1 kanaal L/R) per PM aangesloten worden.

ID 1 doet front L/R (en is de "baas" over de andere PM's)
ID 2 doet midden en sub, beide mono (bij mij 2x midden)
ID 3 doet surround L/R
ID 4 Surround Back, wide of high L/R
... maar bij jou is de Onkyo "de baas", de eerste Marantz versterker in jouw keten krijgt het voorversterkte signaal vanuit de Onkyo :wink:.

CBdicX

Klopt, en wat voor een baas, met de elektrische zweep gaat de Onkyo er over heen.....  :-D

CBdicX

Citaat van: CBdicX op november 04, 2013, 15:56:06
Wat ik mij nog afvraag is het volgende:
mijn model Onkyo heeft 7x 24 Bit dac's.
Zou de "kwaliteit" van de pre-outs omhoog gaan als dat 7x 32 Bit dac's worden in een hoger model ?

Ik beantwoord maar mijn eigen vraag, heb wat op Internet zitten lezen over dat 24 vs 32 bit verhaal maar volgens verschillende bronnen is er geen verschil waarneembaar en is het meer een marketing truck.

xander32

Citaat van: CBdicX op november 04, 2013, 17:35:51
Klopt, en wat voor een baas, met de elektrische zweep gaat de Onkyo er over heen.....  :-D

HB

CBdicX

#111
Goed, vandaag de S1 ontvangen en die even op temperatuur laten komen.

PM in goede staat ontvangen en hij ziet er prima uit :-)
Spelen doet deze uiteraard ook zoals moet, zou niet anders verwachten van een Premium versterker.
Alleen zie ik 1 vreemd ding vergeleken met de S2 en dat is een grijs of overstuurd scherm (zie foto's)
Uit zijn de schermen gelijk, even zwart, maar aan wijkt de S1 behoorlijk af, is dit "normaal" of mankeert er wat aan het scherm ?

(het blauwe licht verschilt ook ietsje maar dat is minder storend)

jrm

Klopt, ik heb een PM15S1 en een SA15S2, deze verschillen inderdaad ook erg van zwart bij licht aan. Ook het blauw aan de zijkant is duidelijk verschillend van kleur, de SA en de ST15S1 zijn nagenoeg gelijk aan kleur  8-)

WilliamB

#113
Volgens mij is de s2 ook wat donkerder. Klopt dat ?
Merk je ook al verschil in het geluid?

Verder, veel luisterplezier.  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

Citaat van: jrm op november 05, 2013, 22:58:09
Klopt, ik heb een PM15S1 en een SA15S2, deze verschillen inderdaad ook erg van zwart bij licht aan. Ook het blauw aan de zijkant is duidelijk verschillend van kleur, de SA en de ST15S1 zijn nagenoeg gelijk aan kleur  8-)

ik heb kleurverschil aan de "zijkanten" tussen een pm15s1 en een sa15s1 waarvan 1 echt blauw is en de andere meer naar blauw/paars neigt...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

Citaat van: RoGEK op november 06, 2013, 06:40:31
ik heb kleurverschil aan de "zijkanten" tussen een pm15s1 en een sa15s1 waarvan 1 echt blauw is en de andere meer naar blauw/paars neigt...
Daar hebben ze een naam voor bij Marantz; Premium :|.

RoGEK

Citaat van: xander32 op november 06, 2013, 06:43:32
Daar hebben ze een naam voor bij Marantz; Premium :|.

scheelt, ze klinken er niet slechter om ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantzer

Citaat van: CBdicX op november 05, 2013, 18:44:33
Goed, vandaag de S1 ontvangen en die even op temperatuur laten komen.

PM in goede staat ontvangen en hij ziet er prima uit :-)
Spelen doet deze uiteraard ook zoals moet, zou niet anders verwachten van een Premium versterker.
Alleen zie ik 1 vreemd ding vergeleken met de S2 en dat is een grijs of overstuurd scherm (zie foto's)
Uit zijn de schermen gelijk, even zwart, maar aan wijkt de S1 behoorlijk af, is dit "normaal" of mankeert er wat aan het scherm ?

(het blauwe licht verschilt ook ietsje maar dat is minder storend)
je kan de helderheid van het display instellen, zoek even in de handleiding op display contrast (pagina 19)
http://us.marantz.com/DocumentMaster/US/DFU_PM11S1_Final_Eng.pdf
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

CBdicX

Citaat van: Marantzer op november 06, 2013, 09:27:21
je kan de helderheid van het display instellen, zoek even in de handleiding op display contrast (pagina 19)
http://us.marantz.com/DocumentMaster/US/DFU_PM11S1_Final_Eng.pdf

Bedankt voor de tip maar helaas kan dit niet op EU modellen  :-(
Als ik volgens deze beschrijving de Display knop indruk en dan de Power knop krijg ik alleen ID in beeld.
Volgens de US beschrijving zou je eerst Contrast moeten krijgen en dan met nog een keer drukken ID, bij de EU modellen is er direct ID en Contrast komt helaas niet voor.
Inderdaad staat het contract gewoon te hoog, gek dat dit niet in te stellen is........

CBdicX

Citaat van: RoGEK op november 06, 2013, 06:40:31
ik heb kleurverschil aan de "zijkanten" tussen een pm15s1 en een sa15s1 waarvan 1 echt blauw is en de andere meer naar blauw/paars neigt...

Klopt, dat is bij de S1 en S2 ook het geval, de S2 is echt blauw en de S1 gaat meer richting paars.
Zeer hinderlijk dat fabrikanten dit doen en daar is Marantz geen uitzondering op en de hoeveelheid euro's die je neer gooit helpen schijnbaar ook niet.