Ok, begrepen en een duidelijke uiteenzetting van een mening.
Dan kan ik wel weer gaan starten met "het is digitaal dus daar hoor je geen verschil in" maar dat laat ik maar buitenwege
Wel is het zo dat wanneer een stereo versterker zoals de 15S2 in de hoeveelheden verkocht zou kunnen worden als bijvb. een Onkyo 818 deze niet voor 1299,00 over de toonbank zou gaan, maar Marantz ook met 799,00 genoegen zou kunnen nemen. Niet alles wat duur is, is per definitie beter.
Maar inderdaad, een 7.2 receiver van 800 euro tegen over een stereo versterker van 800 euro geeft wat stof tot nadenken, maar niet alle euro's worden vertaald naar betere kwaliteit, hoeveelheden en marketing speelt net zo'n grote rol.
En om dit nu meteen weer de nek om te draaien:
Ik moet zeggen eerlijk zeggen dat ik ook wel verschil merkte wat betreft de breedte van het geluid met de Marantz KI tov de Onkyo. Bij de KI lijkt het allemaal wat breder en beter wat betreft plaatsing en onderscheiding van de instrumenten. Dat is met de KI, ondanks de kwalitatief minste aansluiting via pre-out naar CD IN, beduidend beter dan wat ik met de Onkyo haal.
De volle potentie van dit soort versterkers kan toch alleen maar gehaald worden als alles in de lijn 100% is, en dat is bij de meeste van ons niet het geval, er zit altijd wel ergens een minder apparaat, bij mij zou dat de Onkyo 818 zijn, nou, daar kan ik wel mee leven, ik kan mij slechtere omstandigheden bedenken......
Bedankt voor de input