Advies versterker!?!? Door de Marantz het bos niet meer zien.

Gestart door Godewinus, oktober 17, 2013, 14:29:54

Vorige topic - Volgende topic

Godewinus

Hallo,

Ik zal hier niet de eerste zijn die om advies vraagt en ook zeker ook niet de laatste. Wat ik vraag is advies op technisch gebied en niet op emotioneel gebied nonono .  Ik ben simpelweg opzoek naar een hele goede en niet al te dure marantz versterker waar ik nog ff mee door kan.
Op markrplaats staat een hoop moois voor best wel leuke prijzen.
Ik vind zelf de PM64 en pm84 een best uniek en mooi design hebben, jammer dat er nergens een pm94 te vinden is...
Ook  word er gebruik gemaakt van Mosfet? Hier zou amper aan te komen zijn mocht het kapot gaanheb ik hier en daar opgevangen?
Van de o zo germoemde pm80 hoor ik dat de printplaten best ruk zijn..., ben ook niet echt weg van deze versterker
En van de pm7000 pm7200 pm8000 ect verneem ik dat ze te warm worden i.v.m klasse A, design is erg mooi.
De pm17 is ook erg mooi en er staat er momenteel 1 voor 375 op marktplaats. Hoop geld.

Wat zijn jullie gedachtens puur technisch gezien. En wat zouden jullie doen als je +-200 eurie te besteden hadden.
Ik zoek het beste voor het minste eigenlijk en een beetje modden eraan vind ik ook erg leuk.
Ik heb 2 redelijk normale sony zuil speakers, dit moet naar mijn idee geen enkel probleem opleveren. In de toekomst komen er wel andere speakers, een wat zwaardere versterker die in toekomst ook mee kan zou een must zijn.

Dus heren, wat vinden jullie van de pmx000 series en hebben jullie nog andere tips of op en aanmerkingen ik hoor het heel graag. Begin momenteel door de bomen het bos niet meer te zien omdat ik het allemaal wel mooi vind maar ik nijg momemteel toch naar een versterker uit de pmX000 series. Ook omdat hier een mooie bijpassende tuner en cd-speler bij te scharrelen is.

Ps: mijn huidige set is te vinden bij sets van leden op dit forum.

Mvg,
Floris

Cornelis1921

Hoi Floris,
Vind jij een (nieuwe) PM7004 (2× 90 Watt (gewogen)) anders niet mooi? Deze wordt nu voordelig aangeboden (zolang de voorraad strekt) - zo rond de €500,00.
Groet,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Ik ben erg tevreden over mijn PM5004.
Deze worden al voor 150 / 175 euro aangeboden op mp.

Veel succes.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

stupid
Zo zie je maar dat nieuw ook het e.e.a. wordt aangeboden. Zo ook de PM6004 (ook uitlopend), eveneens voordelig. De keuze is aan jou... :| ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Godewinus

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 17, 2013, 15:13:54
Hoi Floris,
Vind jij een (nieuwe) PM7004 (2× 90 Watt (gewogen)) anders niet mooi? Deze wordt nu voordelig aangeboden (zolang de voorraad strekt) - zo rond de €500,00.
Groet,
Cor.

Beste cor, prachtige versterker helaas kan ik dit voorlopig nog niet betalen :( okal is t niet veel geld voor wat je ervoor terug krijgt.
Citaat van: WilliamB op oktober 17, 2013, 15:30:18
Ik ben erg tevreden over mijn PM5004.
Deze worden al voor 150 / 175 euro aangeboden op mp.

Veel succes.

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 17, 2013, 15:37:11
stupid
Zo zie je maar dat nieuw ook het e.e.a. wordt aangeboden. Zo ook de PM6004 (ook uitlopend), eveneens voordelig. De keuze is aan jou... :| ;-)

Ik ga me eens even verdiepen in nieuwe "budget" versterkers. Wist niet dat deze er ook waren maar dit is zeker nog wel te betalen. Of het dezelfdd kwaliteit is als vroeger... Of zelfs beter? Ik vraag het me af...

Mvg,
Floris

Godewinus

Hallo,

Marantz Pm6004 komt ook op het keuze lijstje te staan!

Mvg,
Godewinus

Cornelis1921

Citaat van: Godewinus op oktober 17, 2013, 15:56:34
Hallo,

Marantz Pm6004 komt ook op het keuze lijstje te staan!

Mvg,
Godewinus
Daar zal jij geen van spijt van hebben/krijgen. En als het budget een PM6004 niet toestaat kun je altijd nog een PM5004 overwegen: ook een meer dan uitstekende versterker. pompom
byebye,
Cor.

QuattroNL

Ik vind, in stereo, een SR7200 vele malen beter/mooier dan een PM5004 (heb ze beiden gehad en beiden naast mekaar getest).
Inderdaad, een surround receiver vs een stereo versterker  8-)

Het moet ook matchen met je speakers. Ik zou niet zomaar blind iets kopen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Godewinus

Citaat van: QuattroNL op oktober 17, 2013, 17:10:25
Ik vind, in stereo, een SR7200 vele malen beter/mooier dan een PM5004 (heb ze beiden gehad en beiden naast mekaar getest).
Inderdaad, een surround receiver vs een stereo versterker  8-)

Het moet ook matchen met je speakers. Ik zou niet zomaar blind iets kopen.

Helaas kan je als je iets 2e hand koopt niet echt iets vergelijken. Tenzij er ergens een 2dehands audio winkel is met alle marantz versterkers  :no: Vandaar dat ik hier ook wat meer info probeer in te willigen. Bedankt voor je reactie maar er zal geen reciever worden aangeschaft omdat ik een hele mooie tuner op het oog heb :)

Mvg
Godewinus

jrm

Of voor weinig een good old Marantz versterker uit de jaren 70 scoren en deze laten servicen....

thanatos

PM-68/78, PM80MK2/SE.

Van de vintage de 1060. Dat zijn zulke fijne verstekertjes. Mooi opgebouwd. Wel even serivicen maar je geeft aan dat je wel wilt tweaken..

Whisper.nl

Citaat van: Godewinus op oktober 17, 2013, 17:37:02
Helaas kan je als je iets 2e hand koopt niet echt iets vergelijken. Tenzij er ergens een 2dehands audio winkel is met alle marantz versterkers  :no: Vandaar dat ik hier ook wat meer info probeer in te willigen. Bedankt voor je reactie maar er zal geen reciever worden aangeschaft omdat ik een hele mooie tuner op het oog heb :)

Mvg
Godewinus

Hoi Godewinus,

Ik weet niet  waar je woont maar gezien je opmerking zou je dan eens bij Karel van W&W audio in Enschede kunnen langsgaan. Prijzen redelijk markt conform. (tip: Ben je anti roker en drink je geen koffie niet gaan)

Voor mij ruim een uur rijden maar wel een snoep winkel om rond te lopen.

Kijken en luisteren geen probleem.

Groet Whisper

http://www.wenwaudio.eu/catalogsearch/result/?q=marantz
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Godewinus

Citaat van: Whisper.nl op oktober 17, 2013, 22:14:54
Hoi Godewinus,

Ik weet niet  waar je woont maar gezien je opmerking zou je dan eens bij Karel van W&W audio in Enschede kunnen langsgaan. Prijzen redelijk markt conform. (tip: Ben je anti roker en drink je geen koffie niet gaan)

Voor mij ruim een uur rijden maar wel een snoep winkel om rond te lopen.

Kijken en luisteren geen probleem.

Groet Whisper

http://www.wenwaudio.eu/catalogsearch/result/?q=marantz

Hey Whisper,

Bedankt voor de tip. Ik woon in Schiedam dus dit is voor mij ongeveer 2 uur rijden. Iets teveel van het goede, maar als ik in de buurt ben zal ik zeker langs gaan. En met die koffie en peukje erbij komt wel goed zo doe ik het zelf namelijk ook graag.

Greetz,

mountainbiker

Citaat van: Godewinus op oktober 17, 2013, 23:27:17
Hey Whisper,

Bedankt voor de tip. Ik woon in Schiedam dus dit is voor mij ongeveer 2 uur rijden. Iets teveel van het goede, maar als ik in de buurt ben zal ik zeker langs gaan. En met die koffie en peukje erbij komt wel goed zo doe ik het zelf namelijk ook graag.

Greetz,
Schiedam? Dan zou ik zeker eens kijken bij Radio Correct!!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

umer147