CiteerEen diamanten membraan gemaakt van het hardste materiaal, ontzettend sterk, maar ook extreem dun en superlicht. Hierdoor hoor je totaal geen vervorming. Filtertechnisch gaat het zo ver dat je de energie die het afstraalt beleeft in de emotie. Het zijn tonen die voor het menselijk oor niet waarneembaar zijn, maar zeker wel op te merken zijn in onze belevingswereld."
Lees meer : http://www.hifi.nl/artikel/20928/Lezersbezoek-Kharma-alles-voor-het-ultieme-geluid.html#ixzz2dkd9hJVl
Citeeralles voor het ultieme geluid
Als je het dus belangrijk vindt dat je speaker verder dan het menselijke gehoor kan weergeven en het moet allemaal zo realistich mogenlijk dan snap ik niet de keuze voor bassreflex met dsp met dsp kan je een gesloten kast corrigeren zodat die ook erg laag gaat .
ik zeg niet dat bassreflex slecht is , maar waar de poort zijn werk doet zal je duidelijk horen dat elke toon die daaruit komt heel lang na klinkt .
je kan dat mooi vinden of niet maar als je zo veel moeite doet om realistische weergave te berijken dan gooit bassreflex roet in het eten .
Ik heb vorige week een laag dipool gehoort een toon wordt weergegeven zolang dat hoort , stopt de weergave met die toon dan hoor je bij de dipool niets meer maar een bassreflex dreund nog even door .