Blu-ray of netwerkoplossing?

Gestart door Bounty, augustus 21, 2013, 12:34:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bounty

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum, maar volg het al enige tijd vanaf de zijlijn.
Nu heb ik eindelijk de mogelijkheid om het audio/video gebeuren te upgraden. Dat moest dus maar eens gebeuren. Maar eerst maar eens een 1ste post en dan hopenlijk wat goede info van wat kenners.

A.s zaterdag ga ik dan eindelijk m'n nieuwe SR7007 ophalen. Ben erg benieuwd naar heer het verschil in geluid met m'n oude Kenwood midi-setje uit het jaar stillekes.
Nu vraag ik me af of het wel verstandig is er een UD 5007 bij te kopen of meteen alles maar digitaal te streamen en m'n oude en goedkope Philips DVD speler (ga ik dat verschil horen?) als CD/DVD speler te gebruiken. De mogelijkheid bestaat ook om alles te downloaden/streamen. Simpele NAS heb ik al in huis.
Vraag is dus....
Gaan voor een netwerk oplossing of gaan voor een Blu-ray spelert?
Heeft er iemand goede tips?

Tips over bekabeling (HDMI, Dikte speakerkabel, etc.) zijn ook altijd welkom. in eerste instantie begin ik met een 4.0 opstelling

JohnWx

Tis wel gelijk af met een BR speler  :-)


Welke speakers heb je ? of gebruik je


En welkom hier


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Bounty

Hoi John,

Thanx voor het welkom.

Met een BR is het inderdaad af en kan ik ook media streamen heb ik begrepen.
Dus een netwerkkabeltje en een NAS aan de BR moet voldoende zijn.

Tot op heden heb ik 2 Phonar P3 zuiltjes. Deze zijn gemodificeerd en mogen de titel EDMA dragen. Als sattelietjes gebruik ik voorlopig de "tweeters van een 2.1 set van Magnat. Magnat star heette dat geloof ik. De sub hiervan is passief dus niet te gebruiken.
Als de sattelietjes teleurstellen worden die t.z.t. vervangen. In een later stadium volgen nog de center en de sub.
Zo heb ik een aantal keer per jaar iets nieuws en kan de wederhelft langzaam aan wenne aan alle kastjes en kabels in huis  :-D

jrm

Hi Bounty,

welkom hier, voor wat betreft je vragen:

Wel of geen BR-speler? Heb je al veel BR-schijfjes? Of ga je veel BR-schijfjes aanschaffen?
Het staat wel leuk, maar voor hetzelfde geld kan ook de software aanschaffen....

Kabels en dergelijke, daar lopen de meningen nogal uiteen in audioland.
Als je begint is een standaard, netjes afgewerkte kabel goed genoeg, later kan je altijd overstappen naar 'merk' kabels, als je denkt daar verschil in te horen. Akoestiek is het belangrijkste onderdeel waar je echt veel winst mee kan behalen en de plaatsing van de speakers.

Dus welkom bij de club en lees diverse topics nog eens rustig door, maar ga altijd af op je eigen oortjes.

JohnWx

Waarom die Phonar "veranderd" zonde  :oops:

Ander kant kan je ook voor je cd/dvd's je Philips gebruiken die zal ze werk ook doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: jrm op augustus 21, 2013, 13:18:39
Hi Bounty,

welkom hier, voor wat betreft je vragen:

Wel of geen BR-speler? Heb je al veel BR-schijfjes? Of ga je veel BR-schijfjes aanschaffen?
Het staat wel leuk, maar voor hetzelfde geld kan ook de software aanschaffen....

Kabels en dergelijke, daar lopen de meningen nogal uiteen in audioland.
Als je begint is een standaard, netjes afgewerkte kabel goed genoeg, later kan je altijd overstappen naar 'merk' kabels, als je denkt daar verschil in te horen. Akoestiek is het belangrijkste onderdeel waar je echt veel winst mee kan behalen en de plaatsing van de speakers.

Dus welkom bij de club en lees diverse topics nog eens rustig door, maar ga altijd af op je eigen oortjes.

Denk dat met sommige BR spelers ook aangeduid kunnen worden als Multi speler / alles eter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: jrm op augustus 21, 2013, 13:18:39
Hi Bounty,

welkom hier, voor wat betreft je vragen:

Wel of geen BR-speler? Heb je al veel BR-schijfjes? Of ga je veel BR-schijfjes aanschaffen?
Het staat wel leuk, maar voor hetzelfde geld kan ook de software aanschaffen....

Kabels en dergelijke, daar lopen de meningen nogal uiteen in audioland.
Als je begint is een standaard, netjes afgewerkte kabel goed genoeg, later kan je altijd overstappen naar 'merk' kabels, als je denkt daar verschil in te horen. Akoestiek is het belangrijkste onderdeel waar je echt veel winst mee kan behalen en de plaatsing van de speakers.

Dus welkom bij de club en lees diverse topics nog eens rustig door, maar ga altijd af op je eigen oortjes.

Ook goed punt JRM mooie kabeltjes van 1 merk en hoeft ook niet duur te zijn


Aloestiek is  notworthy 95% met de speakers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

#7
"Tot op heden heb ik 2 Phonar P3 zuiltjes. Deze zijn gemodificeerd en mogen de titel EDMA dragen"

Ben je van plan om deze te vervangen ?
( misschien een leuk idee om een eigen topic te maken onder "Sets van leden" )

Verder welkom op het forum.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Bounty

Citaat van: John Wx op augustus 21, 2013, 13:19:01
Waarom die Phonar "veranderd" zonde  :oops:

Ander kant kan je ook voor je cd/dvd's je Philips gebruiken die zal ze werk ook doen


Hi John wat bedoel je met veranderd zonde?
PRima speakertjes toch?

Bounty

Citaat van: WilliamB op augustus 21, 2013, 13:45:42
"Tot op heden heb ik 2 Phonar P3 zuiltjes. Deze zijn gemodificeerd en mogen de titel EDMA dragen"

Ben je van plan om deze te vervangen ?
( misschien een leuk idee om een eigen topic te maken onder "Sets van leden" )

Verder welkom op het forum.

Ben niet meteen van plan de P3's te vervangen. Wil die juist gebruiken als basis van m'n speakerset.
Rustig aan beginne en beetje bij beetje een mooie set samenstellen.
Dat is het plan.

Bounty

#11
Citaat van: jrm op augustus 21, 2013, 13:18:39
Hi Bounty,

welkom hier, voor wat betreft je vragen:

Wel of geen BR-speler? Heb je al veel BR-schijfjes? Of ga je veel BR-schijfjes aanschaffen?
Het staat wel leuk, maar voor hetzelfde geld kan ook de software aanschaffen....

Kabels en dergelijke, daar lopen de meningen nogal uiteen in audioland.
Als je begint is een standaard, netjes afgewerkte kabel goed genoeg, later kan je altijd overstappen naar 'merk' kabels, als je denkt daar verschil in te horen. Akoestiek is het belangrijkste onderdeel waar je echt veel winst mee kan behalen en de plaatsing van de speakers.

Dus welkom bij de club en lees diverse topics nog eens rustig door, maar ga altijd af op je eigen oortjes.

Ik zal de topics zeker doorlezen, sterker nog, dat doe ik al regelmatig.
BR's heb ik tot nu toe weinig, maar er zwerven hier wel honderden cd's DVD's rond.

Ik vraag me af of de aanschaf van de UD5007 zoveel mer geluidskwaliteit opleverd. Nu doe ik het met een spelertje van 8 tientjes (10 jaar oud).
Behalve de winst in looks moet er ook winst in geluid zijn natuurlijk.
Anders kan ik beter voor een goeie NAS en mediaspeler gaan.
Wat kabels betreft denk dat er echt wel verschil in kwaliteit is, maar of ze het grote verschil maken.....
Wil gaan voor een leuke middenklasse kabel. Ga echt geen honderden euri's neerleggen hiervoor, maar denk ook niet dat een Halfords kabeltje voldoende is.
Wat voor diameter adviseren jullie?
Moet ik nog rekening houden met zilver/koper?
En last but not least,.... Heeft Bi-ampen echt zin?

Dilemma's dilemma's.....

Wil het gewoon meteen goed doen. Anders doe ik het niet!


Thanks voor het welkom trouwens.

Gerkro

Hallo Bounty,

Als eerst welkom hier!
Grootse plannen, ik hou d'r van ;-)

Het is maar net wat je wil, ik heb zelf de UD5005 gehad, prima speler wat betreft de blu-rays, maar naar wat mijn oren gewend waren vond ik hem tegen vallen op audio gebied.

Daar in tegen... Verschil met wat je nu hebt staan zal enorm zijn!
En met de UD5007 heb je wel een hele goede mix van 2 werelden!

Zelf vond ik de streaming opties voor multimedia bestanden via de UD5005 ook niet al te best en het werd alleen maar slechter toen de update met 3D erin beschikbaar kwam (let wel op dit is allemaal 2 tot 3 jaar geleden geweest).

En aangezien je nog niet zoveel blu-rays hebt zou ik voor een leuke media speler gaan (dune of popcorn hour oid) en mocht het budget het toelaten dan een leuk cd-speler erbij (mijn persoonlijke klassieke favoriet (heb hem zelf ook, lijk wel zo'n slechte verkoper ;-) ) blijft de cd17 van marantz!
Beetje zoeken kom je hem geregeld voor een bedrag rond de 200 euro tegen!

Succes met je beslissing!

QuattroNL

Als ik jou was zou ik lekker gaan streamen, biedt veel voordelen.
Een NAS heb je al. Koop een goede mediaspeler, bijv een Dune (215,-), die speelt alles af, in tegenstelling tot een BR-speler die zeker niet alles afspeelt. Het verdient wel aanbeveling om alles bedraad aan te sluiten, niet via wifi. Dus een netwerkkabel van je router naar je mediaspeler.
Neem voor een paar euro /mnd een abo bij een downloadprovider en je kan zo goed als alles in flac en BR-kwaliteit downloaden. En ja, dat is in NL nog steeds legaal  8-)

Audio streamen kan ook via de Dune. Als je de Dune RC app gebruikt op een smartphone/tablet hoeft je tv niet aan.

Ik zou in eerste instantie je huidige cd/dvd-speler wbt audio digitaal aansluiten op je SR7007. Zodoende gebruik je je speler als loopwerk en gebruik je de DAC van de SR die allicht beter zal zijn dan de DAC in je dvd-speler.
Upgraden kan altijd nog.

Veel plezier met upgraden  :-D
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Bounty

Citaat van: Gerkro op augustus 21, 2013, 17:21:33
Hallo Bounty,

Als eerst welkom hier!
Grootse plannen, ik hou d'r van ;-)

Het is maar net wat je wil, ik heb zelf de UD5005 gehad, prima speler wat betreft de blu-rays, maar naar wat mijn oren gewend waren vond ik hem tegen vallen op audio gebied.

Daar in tegen... Verschil met wat je nu hebt staan zal enorm zijn!
En met de UD5007 heb je wel een hele goede mix van 2 werelden!

Zelf vond ik de streaming opties voor multimedia bestanden via de UD5005 ook niet al te best en het werd alleen maar slechter toen de update met 3D erin beschikbaar kwam (let wel op dit is allemaal 2 tot 3 jaar geleden geweest).

En aangezien je nog niet zoveel blu-rays hebt zou ik voor een leuke media speler gaan (dune of popcorn hour oid) en mocht het budget het toelaten dan een leuk cd-speler erbij (mijn persoonlijke klassieke favoriet (heb hem zelf ook, lijk wel zo'n slechte verkoper ;-) ) blijft de cd17 van marantz!
Beetje zoeken kom je hem geregeld voor een bedrag rond de 200 euro tegen!

Succes met je beslissing!

Heeeeeej slechte verkoper  :-D

Bedankt voor het welkom en je goede advies!

Als ik over ga tot de aanschaf van een 7007, wat zeker niet de minste receiver is, kan ik daar natuurlijk niet e.o.a. Uki Fuki DVD-spelertje op aansluiten. Dan is er echt iets scheef in de keten....
Ik ga het voorlopig zo doen:
SR7007
UD5007 (later kan daar dan nog een mediaspeler bij  :yes:)
Phonar P3 EdMa
Sattelietjes van Magnat ( heb ik nog liggen)
Phonar C4 EdMa (einde jaar)
Phonar Sub is in overweging eerst maar eens kijken hoe het nu gaat klnken.

Nogmaals,.... Rustig opbouwen is het beste te verkopen aan het thuisfront. :wink: