Blu-ray of netwerkoplossing?

Gestart door Bounty, augustus 21, 2013, 12:34:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Bounty op augustus 21, 2013, 16:11:05

Hi John wat bedoel je met veranderd zonde?
PRima speakertjes toch?

Dacht eerst dat iemand er wat aan "geklooit" had maar dit is andere koek daarom ook de link erbij die ik plaatste  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Bounty op augustus 22, 2013, 10:07:35
Heeeeeej slechte verkoper  :-D

Bedankt voor het welkom en je goede advies!

Als ik over ga tot de aanschaf van een 7007, wat zeker niet de minste receiver is, kan ik daar natuurlijk niet e.o.a. Uki Fuki DVD-spelertje op aansluiten. Dan is er echt iets scheef in de keten....
Ik ga het voorlopig zo doen:
SR7007
UD5007 (later kan daar dan nog een mediaspeler bij  :yes:)
Phonar P3 EdMa
Sattelietjes van Magnat ( heb ik nog liggen)
Phonar C4 EdMa (einde jaar)
Phonar Sub is in overweging eerst maar eens kijken hoe het nu gaat klnken.

Nogmaals,.... Rustig opbouwen is het beste te verkopen aan het thuisfront. :wink:

Sommige Uki Fuki zien er wel cool uit met rode en blauwe led verlichting soort Ambilight voor dvd spelers  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Bounty

Citaat van: QuattroNL op augustus 22, 2013, 09:59:43
Als ik jou was zou ik lekker gaan streamen, biedt veel voordelen.
Een NAS heb je al. Koop een goede mediaspeler, bijv een Dune (215,-), die speelt alles af, in tegenstelling tot een BR-speler die zeker niet alles afspeelt. Het verdient wel aanbeveling om alles bedraad aan te sluiten, niet via wifi. Dus een netwerkkabel van je router naar je mediaspeler.
Neem voor een paar euro /mnd een abo bij een downloadprovider en je kan zo goed als alles in flac en BR-kwaliteit downloaden. En ja, dat is in NL nog steeds legaal  8-)

Audio streamen kan ook via de Dune. Als je de Dune RC app gebruikt op een smartphone/tablet hoeft je tv niet aan.

Ik zou in eerste instantie je huidige cd/dvd-speler wbt audio digitaal aansluiten op je SR7007. Zodoende gebruik je je speler als loopwerk en gebruik je de DAC van de SR die allicht beter zal zijn dan de DAC in je dvd-speler.
Upgraden kan altijd nog.

Veel plezier met upgraden  :-D


Tsja,....... en toen sloeg er weer een lichte twijfel toe  frusty Ik had je bericht nog niet gelezen...
Dat wordt dan scherp onderhandelen denk ik zodat die Dune ook nog in het budget zit  :-D
Wel een mooi apparaat zo'n Dune http://shopus.dune-hd.com/c/premium-series
Ik ga me er in verdiepen!

WilliamB

Phonar luidsprekers zijn ook erg goed te combineren met KEF,dat is mijn ervaring,. Maar zelf luisteren en vergelijken is natuurlijk het beste.

Verder veeel succes met je "netwerkoplossing" :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

E Hamers

Ik heb al een aantal jaren de Dune Base en deze bevalt prima, ik download er al mijn muziek en films mee (TPB) via het download programma Transmission wat ik er op heb gezet. Het programma Dune Flash interface gebruik ik als movie catalogus.  Dvd's branden is nu verleden tijd. Zo'n toestel heb je zo terug verdiend i.p.v alles maar te kopen.

Onlangs ben ik ook over gestapt van een Sony STR1080QS naar de SR7007 deze bevalt prima (nu uitlopend gunstig kunnen kopen aan de Stationsweg in het zuiden), ik vind ideaal dat ik deze via mijn tablet kan besturen (usb, internet radio, en de cd speler (SA8003) als ik buiten op het overdekt terras zit via zone 2. Voor film hoor ik nu meer de achtergrond details en muziek klinkt helder. Een bluray speler komt er misschien nog wel eens een keer als deze uitlopend is om het compleet te maken. De UD5007 heeft een kunstof voor front dit vind wel minder t.ov de andere apparatuur.

Bounty

Citaat van: E Hamers op augustus 22, 2013, 19:45:29
Ik heb al een aantal jaren de Dune Base en deze bevalt prima, ik download er al mijn muziek en films mee (TPB) via het download programma Transmission wat ik er op heb gezet. Het programma Dune Flash interface gebruik ik als movie catalogus.  Dvd's branden is nu verleden tijd. Zo'n toestel heb je zo terug verdiend i.p.v alles maar te kopen.

Onlangs ben ik ook over gestapt van een Sony STR1080QS naar de SR7007 deze bevalt prima (nu uitlopend gunstig kunnen kopen aan de Stationsweg in het zuiden), ik vind ideaal dat ik deze via mijn tablet kan besturen (usb, internet radio, en de cd speler (SA8003) als ik buiten op het overdekt terras zit via zone 2. Voor film hoor ik nu meer de achtergrond details en muziek klinkt helder. Een bluray speler komt er misschien nog wel eens een keer als deze uitlopend is om het compleet te maken. De UD5007 heeft een kunstof voor front dit vind wel minder t.ov de andere apparatuur.

Bedankt voor de info. Hier kan ik echt wat mee.
Afgelopen zaterdag bij onze vrienden in het zuiden een geweldige deal gemaakt voor het volgende.

SR7007
UD5007
Phonar EDMA C4 (center)
+ bekabeling

De UD heeft idd een kunstof front. Is minder, maar een UD7007 vond ik overbodig.
Nu nog een DUNE aanschaffen, maar daarvoor moet ik ff wachten tot sinterklaas. Steeds een upgrade maakt het allemaal nog leuker.
Gisteren al zwaar genoten terwijl nog niet eens alles goed is aangesloten/ingeregeld.

Ben blij met de keuze!  hello :mrgreen: HB :yes:

WilliamB

#21
Mooie keuze Bounty,

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, en zeker naar de Phonar C4.

Veel plezier.
( FOTO`S  :yes: )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Gerkro


Citaat van: Bounty op augustus 26, 2013, 10:10:08

Gisteren al zwaar genoten terwijl nog niet eens alles goed is aangesloten/ingeregeld.

Ben blij met de keuze!  hello :mrgreen: HB :yes:

En daar gaat het uiteindelijk allemaal om, Genieten!

Mooie aankoop, heel veel plezier ermee!

Zoldar

Citaat van: QuattroNL op augustus 22, 2013, 09:59:43
Als ik jou was zou ik lekker gaan streamen, biedt veel voordelen.
Een NAS heb je al. Koop een goede mediaspeler, bijv een Dune (215,-), die speelt alles af, in tegenstelling tot een BR-speler die zeker niet alles afspeelt. Het verdient wel aanbeveling om alles bedraad aan te sluiten, niet via wifi. Dus een netwerkkabel van je router naar je mediaspeler.
Neem voor een paar euro /mnd een abo bij een downloadprovider en je kan zo goed als alles in flac en BR-kwaliteit downloaden. En ja, dat is in NL nog steeds legaal  8-)

Audio streamen kan ook via de Dune. Als je de Dune RC app gebruikt op een smartphone/tablet hoeft je tv niet aan.

Ik zou in eerste instantie je huidige cd/dvd-speler wbt audio digitaal aansluiten op je SR7007. Zodoende gebruik je je speler als loopwerk en gebruik je de DAC van de SR die allicht beter zal zijn dan de DAC in je dvd-speler.
Upgraden kan altijd nog.

Veel plezier met upgraden  :-D

Mischien zit ik op de verkeerde provider maat ik vind het aanbod op flac droevig en bijna alles wat op bluy ray kwaliteit te vinden is, zie ik oo op de torrent sites.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 26, 2013, 10:29:28
Mischien zit ik op de verkeerde provider maat ik vind het aanbod op flac droevig en bijna alles wat op bluy ray kwaliteit te vinden is, zie ik oo op de torrent sites.

nu je het zegt ruim een jaar geleden of langer brak het los dat HD audio hirez etc. maar het is erg karig je ziet ook geen aanbod op de "hifi" sites qua advertenties of verwijzing of ? testen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Bounty

Citaat van: WilliamB op augustus 26, 2013, 10:17:45
Mooie keuze Bounty,

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, en zeker naar de Phonar C4.

Veel plezier.
( FOTO`S  :yes: )

De C4 zal ongetwijfeld goed bevallen. Als ik de overige EdMa's als uitgangspunt neem kan het niet anders dan dat dit me goed gaat bevallen. Ik heb die dan ook blind gekocht. HEt is nog even wachten op een nieuw meubel voordat deze wordt angesloten.

Het aansluiten van de speakers ging een beetje lastig. Moet toch maar plugjes gaan gebruiken. Dat werkt toch een stuk sneller/beter. Toen er eenmaal geluid uit kwam was het al zo'n groot verschil met wat ik had dat het alleen maar veel goed beloofd voor als alles is aangesloten/ingeregeld.

Ik zal je op de hoogte houden williamB!

WilliamB

Mooi om te horen dat alles naar wens is.
Ik heb mijn Phonar`s ook aangesloten via stekkers en dat werkt een stuk beter, en ziet er ook mooier uit.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Bounty

Gaat weer een mooie onderzoekje worden naar een aantal geschikte stekkers. Die mogen niet te duur zijn want als ik snel ff tel heb je er al snel 28 nodig! :-o

Begin maar eens met stekkers op de SR denk ik....

WilliamB

Citaat van: Bounty op augustus 26, 2013, 14:34:02
Gaat weer een mooie onderzoekje worden naar een aantal geschikte stekkers. Die mogen niet te duur zijn want als ik snel ff tel heb je er al snel 28 nodig! :-o

Begin maar eens met stekkers op de SR denk ik....
Kijk even naar Nakamichi pluggen. Deze zijn overal te koop op mp, en zijn niet erg duur.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Bounty