Citaat van: jrm op augustus 21, 2013, 13:18:39
Hi Bounty,
welkom hier, voor wat betreft je vragen:
Wel of geen BR-speler? Heb je al veel BR-schijfjes? Of ga je veel BR-schijfjes aanschaffen?
Het staat wel leuk, maar voor hetzelfde geld kan ook de software aanschaffen....
Kabels en dergelijke, daar lopen de meningen nogal uiteen in audioland.
Als je begint is een standaard, netjes afgewerkte kabel goed genoeg, later kan je altijd overstappen naar 'merk' kabels, als je denkt daar verschil in te horen. Akoestiek is het belangrijkste onderdeel waar je echt veel winst mee kan behalen en de plaatsing van de speakers.
Dus welkom bij de club en lees diverse topics nog eens rustig door, maar ga altijd af op je eigen oortjes.
Ik zal de topics zeker doorlezen, sterker nog, dat doe ik al regelmatig.
BR's heb ik tot nu toe weinig, maar er zwerven hier wel honderden cd's DVD's rond.
Ik vraag me af of de aanschaf van de UD5007 zoveel mer geluidskwaliteit opleverd. Nu doe ik het met een spelertje van 8 tientjes (10 jaar oud).
Behalve de winst in looks moet er ook winst in geluid zijn natuurlijk.
Anders kan ik beter voor een goeie NAS en mediaspeler gaan.
Wat kabels betreft denk dat er echt wel verschil in kwaliteit is, maar of ze het grote verschil maken.....
Wil gaan voor een leuke middenklasse kabel. Ga echt geen honderden euri's neerleggen hiervoor, maar denk ook niet dat een Halfords kabeltje voldoende is.
Wat voor diameter adviseren jullie?
Moet ik nog rekening houden met zilver/koper?
En last but not least,.... Heeft Bi-ampen echt zin?
Dilemma's dilemma's.....
Wil het gewoon meteen goed doen. Anders doe ik het niet!
Thanks voor het welkom trouwens.