Geluids uitval

Gestart door uberoor, augustus 12, 2013, 19:24:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: uberoor op augustus 14, 2013, 20:42:47

dus aquariumpomp heeft er niks mee te maken



Hier staan er 3 van 1000 L/H te draaien.
Hoe kom je er bij dat dat een oorzaak zou zijn.......die paar Watt?!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: uberoor op augustus 14, 2013, 20:42:47
korte update :
op die andere groep heeft hij het zelfde probleem...
dus aquariumpomp heeft er niks mee te maken
Tv net geüpdatet, maar versterker niet die was al helemaal up to date... verdere apparatuur nog niet gedaan.
Laptop is altijd up to date...

Misschien toch de combi van alles

Zou je van iemand een andere receiver kunnen lenen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

uberoor

Geen idee haha maar dat was iets wat ik in mijn andere huis ook had
Heb een andere versterker geprobeerd van denon. Deze had veel minder functies en was niet erg uutgebreid maar daar had hij het niet bij

Ik snap er echt niks meer van.
Ik ben nu weer film aan het kijken en hij heeft het tot nu toe 1x gedaan.

Als er nog suggesties zijn hoor ik ze graag.

uberoor

nog even een update na de film :
hij is in totaal 3x weg gevallen , film van meer dan 2 uur
hij zit nu op een andere groep, alles is geupdate

sattie

Andere HDMI kabels al geprobeerd ?
Misschien eens een andere TV proberen ?

uberoor

Citaat van: sattie op augustus 15, 2013, 20:43:36
Andere HDMI kabels al geprobeerd ?
Misschien eens een andere TV proberen ?

Ja helaas alle 2 al... zonder resultaat

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sprins

Loopt je HDMI kabel toevallig langs een subwoofer of (grote) speaker?

JohnWx

Citaat van: sprins op augustus 16, 2013, 00:06:56
Loopt je HDMI kabel toevallig langs een subwoofer of (grote) speaker?
?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

koloro

In het kader van het meedenken (out of the box) nog 2 gokjes:

- zendamateur in de buurt?

- oud type plasma TV (zelf of bij de buren)?

Exxar

Kun je nergens even een stroomgenerator lenen en daarop heel het boeltje aansluiten en uitproberen? Dan weet je meteen of het aan het elektriciteitsnet ligt of aan de versterker/tv/....

Hoe oud is het huis en is de bedrading ooit gecheckt geweest?

JohnWx

Citaat van: Exxar op augustus 16, 2013, 08:13:36
Kun je nergens even een stroomgenerator lenen en daarop heel het boeltje aansluiten en uitproberen? Dan weet je meteen of het aan het elektriciteitsnet ligt of aan de versterker/tv/....

Hoe oud is het huis en is de bedrading ooit gecheckt geweest?

of bij de buren haspeltje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sprins

Citaat van: John Wx op augustus 16, 2013, 00:23:31
CiteerLoopt je HDMI kabel toevallig langs een subwoofer of (grote) speaker?
?

Wat is onduidelijk aan de vraag?

AndreC

Allereerst welkom op ons forum.

Heb je al eens gekeken hoe de instelling staat bij je tv ivm controle firmware.
Zou kunnen dat hij gaat kijken of er nieuwe firmware is en dat een signaal verstuurd wordt via hdmi naar reciever.
Dit zou zo in mijn ogen een logische verklaring kunnen zijn.

Ik heb hier namelijk iedere keer bij het zappen van tv zender dat geluid na 3sec ongeveer 1sec wegvalt.
Ik vind dat niet hinderlijk, ben eraan gewent.

(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

uberoor

@ John WX : ja dat loopt hij wel ik zou niet weten hoe ik die anders moet leggen... hij loopt langs mijn front speakers...

@ koloro : super van het mee denken, maar zendamateurs hebben wij hier in de buurt niet , ik heb al wel gekeken of ik geen rare antennes op daken zie staan en die staan er niet en kwa kleine antennes denk ik weinig last te hebben (dan denk ik even aan vrachtwagens)
en me buren hebben geen plasma , ben het wel wezen checken.. (bedankt voor de tips)

@ Exxar : dat is opzich wel een idee maar dan moet ik eerst even gaan kijken wie zo'n ding heeft maar dat is zeker een keer de moeite waard. Maar als ik het heb dan hebben mijn buren het denk ik ook
(Ik had het zelfde probleem in mijn oude huis ook en daar stond een andere tv en een andere opstelling, alleen het vreemde is dat ik met deze opstelling zoals hij nu staat geen last heb met een Denon van 2 jaar oud)

@ AndreC : ja daar heb ik naar gekeken en dat staat goed, ik zou niet weten wat ik daar anders aan moet instellen. Ik heb namelijk de nieuwste firmware op mijn TV zitten en ook op mijn reciever...
Dat lijkt me ook behoorlijk irritant inderdaad...

Ik krijg als het goed is binnen 2 weken alles nieuw van mijn internet provider, dit is omdat ik over ben gegaan op glasvezel. Misschien dat het aan mijn digitale decoder ligt (ik heb hem uit gehad toen had hij het nog steeds maar misschien dat er iets in de decoder zit wat storing geeft over het HDMI signaal)

Ik hou jullie op de hoogte want ik ben erg benieuwd wat het nu is