Geluids uitval

Gestart door uberoor, augustus 12, 2013, 19:24:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

uberoor

oke daar ga ik dan is naar kijken maar kun je mij iets aan raden?
Die afgeschermd is , moet hij dan ook 1.4 zijn?

JohnWx

Citaat van: uberoor op augustus 18, 2013, 13:01:28
oke daar ga ik dan is naar kijken maar kun je mij iets aan raden?
Die afgeschermd is , moet hij dan ook 1.4 zijn?

wel als je 3d hebt en wilt 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

uberoor

http://www.bol.com/nl/p/hq-hoge-kwaliteit-high-speed-hdmi-kabel-2-5m/1003004012043972/
Is dat een goeie kabel of moet het van een bepaald merk zijn?
Wat raden jullie aan?

JohnWx

Zit er een ACTION in de buurt bij je ? 2,50
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

uberoor

Die kabels zitten er nu tussen, die heb ik 4 weken geleden allemaal vervangen voor action kabels
Waren inderdaad niet echt duur nee haha

JohnWx

Citaat van: uberoor op augustus 19, 2013, 16:07:30
Die kabels zitten er nu tussen, die heb ik 4 weken geleden allemaal vervangen voor action kabels
Waren inderdaad niet echt duur nee haha

Ik denk maar een Hifi uitdrijver zoeken ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sattie

Misschien even een andere tv proberen, kijken of het dan opgelost is.

Maus

Citaat van: uberoor op augustus 14, 2013, 18:15:15
dat weet ik niet , heb geen cd speler, maar als ik internet radio luister via de versterker niet dan blijft hij door spelen

het zelfde geld als ik bv een mp3 af speel via de laptop doet hij het ook prima
ik ga nu een uur lang een serie kijken en daarna nog een deel dus ik laat wel weten of hij het dan nog steeds heeft

Jongens ik snap niet dat jullie 4 pagina's doorkibbelen over stroomproblemen. Hier word aangegeven dat er geen probleem is bij internetradio of mp3's. De fout zit hem dus in het geluid van de TV...

Word de boel niet gewoon te heet bij TV kijken? De ontvanger of iets dergelijks, DVD speler misschien. Laptop? Weet niet hoe je series kijkt.

uberoor

dat dacht ik dus ook, daar heb ik al het mogelijke voor gevonden, eerst mijn laptop op pootjes gezet maar dat werd hem niet , daarna een laptop cooler gekocht, en toen werd hij niet meer warm.
Me versterker heb ik zelfs uit mijn kastje gehaald omdat ik dacht dat die te warm werd (maar dan zou die thermisch uit moeten slaan dacht ik) maar dat bleek het ook niet te zijn...
ik snap er echt niets meer van...

en de andere tv had ik hiervoor al geprobeerd, ben van een normale full hd naar een smart tv gegaan maar bij alle 2 had hij het...

ik heb het volgende allemaal gedaan
- verschillende tv's geprobeerd
- allemaal nieuwe kabels getrokken
- nieuwe HDMI kabels gekocht
- apparatuur uit de kastjes gehaald voor de warmte
- stekkerblok aangeschaft voor schoner stroom
- alles op een andere groep aangesloten
- alles op stereo geprobeerd ipv dolbi
- achter speakers los gekoppeld
- subwoofer losgekoppeld
- laptop op een andere plek neergezet om storingen in kabels te voorkomen
- andere uitgangen geprobeerd
- goedkope en dure HDMI kabels geprobeerd

ik denk dat ik alles heb gedaan wat ik kon
ik zou het echt niet meer weten....
Het enige is misschien nog dat ik verkeerde HDMI kabels heb , die storingen aantrekken , ik wet het anders ook niet.... Als dit zou kunnen, welke kabels moet ik dan hebben zodat het niet gebeurt??? ik heb nu weer de action kabels ertussen...

Gerard SR7007

Ik heb mijn SR7007aangesloten met HDMI kabels van RU Connect. Niet duur wel perfect!!

Ik zou ze ook eens proberen als ik jou was.

Kijk maar eens op onderstaande site

http://www.ruconnected.nl/kabels/15-hdmi-kabel.html

Okke

Je gebruikt in beide tv's die je tot nu toe hebt gebruikt de digitale tuner (met CI+ kaart)?

Ik herken namelijk het probleem in dolby digital (HD zenders). In plaats van je receiver op stereo te zetten, moet je de tv (digitale stream vanaf je tv) op stereo zetten. Dat moet je wel in een geavanceerd menu doen. Gevolg is dat je dan stereo aangeleverd kijgt en dit dan weer moet omzetten naar LCRS in je receiver.

Dit is een bekend probleem, en een discussie tussen producenten over de dolby norm (stream). Komt er op neer dat mijn tv fabrikant Marantz verwijt niet aan de norm te voldoen. Anderzijds had de tv fabrikant dit kunnen oplossen door een stabieler formaat aan te leveren, maar daar is de processorkracht niet voldoende voor aldus de tv fabrikant.

Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, je mag alle apparaten opsturen en er kan niets aan gedaan worden dan deze workaround. Matig.
SR-7007

JohnWx

Citaat van: Maus op augustus 21, 2013, 01:42:08
Jongens ik snap niet dat jullie 4 pagina's doorkibbelen over stroomproblemen. Hier word aangegeven dat er geen probleem is bij internetradio of mp3's. De fout zit hem dus in het geluid van de TV...

Word de boel niet gewoon te heet bij TV kijken? De ontvanger of iets dergelijks, DVD speler misschien. Laptop? Weet niet hoe je series kijkt.

TV is al een keer vervangen wel goed blijven lezen  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

uberoor

Citaat van: Okke op augustus 24, 2013, 22:31:14
Je gebruikt in beide tv's die je tot nu toe hebt gebruikt de digitale tuner (met CI+ kaart)?

Ik herken namelijk het probleem in dolby digital (HD zenders). In plaats van je receiver op stereo te zetten, moet je de tv (digitale stream vanaf je tv) op stereo zetten. Dat moet je wel in een geavanceerd menu doen. Gevolg is dat je dan stereo aangeleverd kijgt en dit dan weer moet omzetten naar LCRS in je receiver.

Dit is een bekend probleem, en een discussie tussen producenten over de dolby norm (stream). Komt er op neer dat mijn tv fabrikant Marantz verwijt niet aan de norm te voldoen. Anderzijds had de tv fabrikant dit kunnen oplossen door een stabieler formaat aan te leveren, maar daar is de processorkracht niet voldoende voor aldus de tv fabrikant.

Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, je mag alle apparaten opsturen en er kan niets aan gedaan worden dan deze workaround. Matig.

ja dat klopt ik heb een digitale ontvanger en ik heb een kaart dat klopt.
Maar dan is het toch ook vreemd dat hij het bij mijn laptop heeft? Of niet?
Ik kan het wel is een keer proberen zonder digitale ontvanger maar dan direct het kaartje in de tv of zal dit niet helpen denk je?

JohnWx

Citaat van: uberoor op augustus 25, 2013, 11:10:53
ja dat klopt ik heb een digitale ontvanger en ik heb een kaart dat klopt.
Maar dan is het toch ook vreemd dat hij het bij mijn laptop heeft? Of niet?
Ik kan het wel is een keer proberen zonder digitale ontvanger maar dan direct het kaartje in de tv of zal dit niet helpen denk je?

? soms wil je Jomanda gewoon weer terug
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Okke

Ik doelde op de digitale ontvanger in je tv.

Maar, correct me if I 'm wrong:

Je gebruikt een digitale externe ontvanger? Dan geeft die, net als mijn tv en jouw laptop een andere stream in dolby digital dan de Marantz goed kan verwerken. Probeer op het apparaat zelf de stream op pcm stereo te zetten. Als het dan wel goed blijft werken...is er verder niets aan te doen. Of een Onkyo proberen. Pioneer maakt ook mooi spul, vraag maar aan John  :angel:
SR-7007