Geluids uitval

Gestart door uberoor, augustus 12, 2013, 19:24:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: sprins op augustus 16, 2013, 17:48:30
?


Wat is onduidelijk aan de vraag?

de vraag is niet onduidelijk maar de logica  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sprins

Citaat van: John Wx op augustus 16, 2013, 21:55:18
de vraag is niet onduidelijk maar de logica  8-)

Een niet goed afgeschermde HDMI kabel kan hele rare storingen geven als ie langs een speaker (ik neem aan dat de magneet de oorzaak is) loopt. Ik heb zelf de meest maffe dingen meegemaakt totdat iemand mij voorstelde om een betere (beter afgeschermde) HDMI kabel te proberen. En dat was de oplossing. Bij mij liep de HDMI kabel langs de subwoofer naar de beamert. En die deed heel raar met sommige (maar niet alle) bronnen, die allemaal door mijn SR7005 lopen.

Het zou kunnen lonen om m even bij de speakers vandaan af te halen voor een film sessie. Om dat uit te sluiten.

JohnWx

een 1 of een 0 is niet magnetische te beinvloeden  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sprins

Citaat van: John Wx op augustus 17, 2013, 00:16:29
een 1 of een 0 is niet magnetische te beinvloeden  HLP

Nee, maar het elektrische signaal dat door een kabel gaat die die 1 en die 0 transporteert wel.

Let wel, alles hangt af van de opstelling van topic starter, want het gaat bij hem om audio uitval, dus de kabel van bron naar receiver lijkt me het belangrijkst. Maar ja, die zou langs een luidspreker (suround, bass) kunnen lopen.

Just a thought.

Marvin

#49
Moet wel heel erg in de knoop zitten als door elkaar lopende kabels het probleem vormen. 




:schater:

AndreC

Citaat van: uberoor op augustus 16, 2013, 21:51:42

@ AndreC : ja daar heb ik naar gekeken en dat staat goed, ik zou niet weten wat ik daar anders aan moet instellen. Ik heb namelijk de nieuwste firmware op mijn TV zitten en ook op mijn reciever...
Dat lijkt me ook behoorlijk irritant inderdaad...

Om het uit te sluiten zou je die eens kunnen uitzetten, dat bedoelde ik eigenlijk.
Met goed zul je misschien bedoelen dat hij iedere eens moet kijken voor update.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: sprins op augustus 17, 2013, 01:40:35
Nee, maar het elektrische signaal dat door een kabel gaat die die 1 en die 0 transporteert wel.

Let wel, alles hangt af van de opstelling van topic starter, want het gaat bij hem om audio uitval, dus de kabel van bron naar receiver lijkt me het belangrijkst. Maar ja, die zou langs een luidspreker (suround, bass) kunnen lopen.

Just a thought.

Ja maar dan zou het steeds moeten zijn en niet 2x per film zou ik denken maar soms weet je niet meer waar je het moet zoeken en moet je maar alles proberen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sprins

Citaat van: John Wx op augustus 17, 2013, 10:27:50
Ja maar dan zou het steeds moeten zijn en niet 2x per film zou ik denken maar soms weet je niet meer waar je het moet zoeken en moet je maar alles proberen

Ik had toen 2 a 3 keer dat het beeld een paar seconden wegviel per film. Heel gek. Dat HDMI kan voor hele rare problemen zorgen.

JohnWx

Citaat van: sprins op augustus 17, 2013, 11:16:56
Ik had toen 2 a 3 keer dat het beeld een paar seconden wegviel per film. Heel gek. Dat HDMI kan voor hele rare problemen zorgen.

als er een fout zou zijn zie je blokken omdat hij alleen maar de 1 en de 0 transporteert, vreemd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sprins

Citaat van: John Wx op augustus 17, 2013, 11:47:41
als er een fout zou zijn zie je blokken omdat hij alleen maar de 1 en de 0 transporteert, vreemd

Er ontstonden kortstondig voornamelijk sync problemen (met knipperend scherm) waarna het beeld wegviel.

Een netwerkverbinding (wat HDMI ook is) bestaat uit verschillende transportlagen. De 0 en de 1 waar je het over hebt zitten in de bovenste transportlaag. De storing vind meestal plaats in de eerste transportlagen waardoor de verbinding door zender en/of ontvanger als 'kapot' wordt beschouwd en gewoon wegvalt.

Volgens mij is het onmogelijk om met een elektro/magnetisch veld direct jouw 0 en 1 te beïnvloeden tot die MPEG blokken waar jij waarschijnlijk op doelt. Die zie je alleen als er iets met de bronbestanden of de decoder verkeerd gaat.

JohnWx

Citaat van: sprins op augustus 17, 2013, 13:04:51
Er ontstonden kortstondig voornamelijk sync problemen (met knipperend scherm) waarna het beeld wegviel.

Een netwerkverbinding (wat HDMI ook is) bestaat uit verschillende transportlagen. De 0 en de 1 waar je het over hebt zitten in de bovenste transportlaag. De storing vind meestal plaats in de eerste transportlagen waardoor de verbinding door zender en/of ontvanger als 'kapot' wordt beschouwd en gewoon wegvalt.

Volgens mij is het onmogelijk om met een elektro/magnetisch veld direct jouw 0 en 1 te beïnvloeden tot die MPEG blokken waar jij waarschijnlijk op doelt. Die zie je alleen als er iets met de bronbestanden of de decoder verkeerd gaat.


Er is ook nog zoiets als buffer  8-)


Het is een digitaal signaal dat is alleen 1 of 0 en als ze niet goed aankomen, niet op tijd dan krijg je dat pas blok vorming
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sprins

Hoe dan ook, ik had een vergelijkbaar probleem als topic-starter -maar dan met beeld ipv geluid- hetgeen werd veroorzaakt door een niet (goed genoeg) afgeschermde HDMI die langs mijn subwoofer liep.

Betere kabel en mijn probleem was opgelost.

JohnWx

Citaat van: sprins op augustus 17, 2013, 13:46:25
Hoe dan ook, ik had een vergelijkbaar probleem als topic-starter -maar dan met beeld ipv geluid- hetgeen werd veroorzaakt door een niet (goed genoeg) afgeschermde HDMI die langs mijn subwoofer liep.

Betere kabel en mijn probleem was opgelost.

Zeg het hem dan hij word gek  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

uberoor

om welke kabels moet het precies gaan?
Ik heb de kabel vanaf mijn versterker naar mijn laptop geprobeerd die ligt nu recht naar voren vanaf mijn versterker (in de front uitgang zeg maar) en daar heeft hij het ook nog steeds... en dan loopt er geen speaker langs....
de kabel naar mijn tv ga ik vandaag proberen anders te leggen en evt wel andere kabel weer proberen...

Welke kabels raden jullie aan om te kopen dan?

Marvin

Kabels met goede pluggen en een goede afscherming, dat hoeft trouwens geen maandsalaris te kosten.