Hallo,
Allereerst excuses voor het plaatsen van deze vraag onder versterkers: Ik heb deze nu in Techniek gezet, verplaatsen lukte me niet.......
Vorige week met die warmte begaf mijn PM80mk2 het en kon ik een PM78 overnemen van iemand in Wageningen.
Ik heb deze versterker beluisterd in een voor mij natuurlijk onbekende omgeving, maar na inbouw thuis blijkt dat het linker kanaal iets meer volume geeft dan het rechter.
Nu is er wel een van de eindtrappen gerepareerd, kan er een afstelling niet goed staan.
Ik dacht zelf al, ik maar een verzwakkertje tussen de linker processoraansluitin g, maar deze wordt overruled als je voor source direct gaat en aangezien ik erg goede speakers heb heb ik geen behoefte an wat voor een toonregeling dan ook.
En helaas werkt de balanceregeling ook niet op source direct.
Weet iemand of hier iets aan te doen is.
Ik zag op het mainboard al 2 potmeters bij de ingangen, maar daar staat DC bij, dus lijkt me verstandig om niet aan te komen.
Overigens ben ik in het bezit van een tonegenerator en een scoop, kan dus afregelen als het moet.
Oh ja, en de PM80mk2 is al gerepareerd, zaten een paar to220-achtige torren op de plaats waar bij de mk1 een stk module zit, en die hadden zich maar even losgesoldeerd. (was ook wel erg zuinig vanuit de fabriek gesoldeerd, lijkt wel philips
Maar bestaat er dus een mogelijkheid om vlak voor de ingang van de main-amp de kanalen te regelen dmv potmeters?
Mijn dank is alvast heel groot
Mvg,
Erik