Virtuele luisterruimte

Gestart door jwx, juli 29, 2013, 13:15:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Zit ik er een stuk bescheidener bij... :| :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juli 29, 2013, 13:22:41
Zit ik er een stuk bescheidener bij... :| :-D

maar beter klinkend dan deze virtuele kamer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

#3
Citaat van: John Wx op juli 29, 2013, 13:30:44
maar beter klinkend dan deze virtuele kamer
Ik denk veruit bij de meesten van ons. :yes:
Sommigen beschouwen hun luisterruimte als hun pronkkamer - dat gaat ech nie werken nie. :no:
Tegenwoordig kunt men met bescheidenen middelen al heel wat bereiken op audiogebied, en desnoods wijkt men uit naar Marktplaats, ook niet verkeerd.
Men kunt nog zoveel investeren in hardware, maar er blijft altijd één beperkende en bepalende factor: de wet van Ω. ;-) ...and acoustics first! :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

#4
Wel mooi bedacht, maar luisteren naar een type luidspreker door een koptelefoon?, je luistert naar de koptelefoon. Je hoort wel verschillen maar niet dat wat je graag wil horen. Het is wel een grappige bezigheid en misschien kun je zo een eerste schifting maken. Luisterend door mijn Beyerdynamic DT880 vallen JM luidsprekers bij mij af. Maar dat zegt natuurlijk niets.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

#5
Citaat van: Cornelis1921 op juli 29, 2013, 13:43:24
Ik denk veruit bij de meesten van ons. :yes:
Sommigen beschouwen hun luisterruimte als hun pronkkamer - dat gaat ech nie werken nie. :no:
Tegenwoordig kunt men met bescheidenen middelen al heel wat bereiken op audiogebied, en desnoods wijkt men uit naar Marktplaats, ook niet verkeerd.
Men kunt nog zoveel investeren in hardware, maar er blijft altijd één beperkende en bepalende factor: de wet van Ω. ;-) ...and acoustics first! :yes:
Het is trouwens opvallend hoeveel gebruikte spullen (soft- en hardware) er in gebruik is bij de gemiddelde forummer. Het Marantzforum is bepaald geen etalage voor audiopatsers, integendeel. Daarom is dit forum ook doorgaans zo gemoedelijk, niemand voelt de behoefte om tegen de ander op te bieden, hier is het veel meer een kwestie van (mede)delen en genieten, een echte hangplek voor oudere jongeren dus.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

En toch is dat fijne gevoel de laatste jaren aardig snel in rook op gegaan.

Paul

Citaat van: marvin op juli 29, 2013, 15:38:48
En toch is dat fijne gevoel de laatste jaren aardig snel in rook op gegaan.
Maar wel gezellig.     8-) :roll: :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Uiteraard, maar zoals Cor het vertaald kan ik me er niet geheel meer in vinden. 
Maar het blijft gezellig hoor!

TurboMarco

Citaat van: John Wx op juli 29, 2013, 13:15:06
:-o

http://highender.eu/virtuele-luisterruimte/amr-cd-777/

Leuk maar wat heb je er aan ?

Ik heb verder de site eens doorgenomen en tref daar echt gel # l aan waar je  puke neigingen van krijgt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op juli 29, 2013, 17:52:27
Leuk maar wat heb je er aan ?

en tref daar echt gel # l aan waar je  puke neigingen van krijgt .
Wel warm houden voor de after party.   :-D clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Marco op juli 29, 2013, 17:52:27
Leuk maar wat heb je er aan ?

Ik heb verder de site eens doorgenomen en tref daar echt gel # l aan waar je  puke neigingen van krijgt .

Atheïstische audiofiel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject