Levensduur versterker

Gestart door andriessen, juli 18, 2013, 09:19:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

renes59

Je weet er meer van dan ik, van de cijfertjes heb ik geen idee.. Ik kan alleen zelf de ruststroom instellen dmv een bijgeleverd metertje, als de wijzer in het midden staat is het goed. de rest doet een kameraad van mij.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Zoveel sjoegem heb ik ook niet, probeer me er wel in te verdiepen is een leuke materie.
Current sinking is niet meer dan auto bias, nu 4x EL34 maar dat kan zonder problemen 4x KT66 of KT88 zijn.
Voor deze modificatie moesten de buizen voor het beste resultaat gematched zijn en nu niet meer.

Buizen is een apart verhaal i.v.m warmte en meer zo zijn  keramiek buizen voeten beter.
Maar op dit forum liggen de prio,s  anders....... zeg maar meer de Marantz rulez.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Citaat van: Paul op juli 19, 2013, 19:21:23
Zoveel sjoegem heb ik ook niet, probeer me er wel in te verdiepen is een leuke materie.
Current sinking is niet meer dan auto bias, nu 4x EL34 maar dat kan zonder problemen 4x KT66 of KT88 zijn.
Voor deze modificatie moesten de buizen voor het beste resultaat gematched zijn en nu niet meer.

Buizen is een apart verhaal i.v.m warmte en meer zo zijn  keramiek buizen voeten beter.
Maar op dit forum liggen de prio,s  anders....... zeg maar meer de Marantz rulez.  :-D
Autobias heeft de mijne dan ook niet. Zo af en toe hang ik de meter eraan om te kijken of deze nog goed staat, het is stabiel. De buizenvoeten voor mijn buizen, RS1003, zijn moeilijk te krijgen, zeldzaam en daarom duur. Het zijn wel keramische, moet ook wel want het wordt heet, de buizen kun je niet vasthouden dat geeft blaren.
De prio's van het forum, ik denk maar zo Marantz is begonnen met buizen dat zetten wij voort.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

HAL9000

Citaat van: Paul op juli 19, 2013, 12:11:23
Mijn Quad 405 had ook een plofje bij het inschakelen, heb ik een Velleman K4700 kit in laten bouwen.

Voor info:  Klikkerdeklik

ja  als  die  gereviseerd  zijn, ploft  die  al haast niet meer, maar  leuk  circuit  van velleman.

Ik was  vandaag nog  bij een mede  monteur,  die had wel  20+  quad  units  staan  zelfs  die  ESL  speakers  van ze.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op juli 19, 2013, 20:29:11
ja  als  die  gereviseerd  zijn, ploft  die  al haast niet meer, maar  leuk  circuit  van velleman.

Ik was  vandaag nog  bij een mede  monteur,  die had wel  20+  quad  units  staan  zelfs  die  ESL  speakers  van ze.
405 is gereviseerd, op de B&W DM2 mkII van rond de  83dB niks en op de Klipsch van 97dB een ander verhaal.
Velleman kitje +/- 20 eurries ........ problem solved maar goed een ieder denkt er anders over.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

De 8b heeft gewoon een manueel instelbare bias, erg makkelijk.
Maar goed, dit heeft ook niets met de levensduur van de versterker te maken.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op juli 19, 2013, 21:58:08
De 8b heeft gewoon een manueel instelbare bias, erg makkelijk.
Maar goed, dit heeft ook niets met de levensduur van de versterker te maken.

De 8b moet je zeker koesteren, worden of zijn zeldzaam en vragen ze mits in goede staat te koop giga bedragen voor.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Rob46

Ik heb geen idee hoe mijn Duson klasse A eindversterker technisch werkt laat staan het ontwerp van deze versterker. Hij staat geheel vrij op een kast, en dat is maar goed ook. Deze eindversterker wordt echt heel erg warm! De ontwerpers adviseren in de brochure dat als de eindversterker 'vrij' staat, deze altijd aan te laten staan. Soms laat ik de eindversterker 2 dagen aan staan, doorgaans schakel ik deze na een luistersessie gewoon uit. Tja, wat is wijsheid?

TurboMarco

De energieleverancier is er in ieder geval blij mee als je hem dagenlang aan laat staan .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Rob46

Citaat van: Marco op juli 20, 2013, 15:09:42
De energieleverancier is er in ieder geval blij mee als je hem dagenlang aan laat staan .

Dat is een feit! :yes:

SB_Marantz

Citaat van: Rob46 op juli 20, 2013, 15:02:14
Ik heb geen idee hoe mijn Duson klasse A eindversterker technisch werkt laat staan het ontwerp van deze versterker.

Geen klasse A maar high bias en dat is wat anders.
Kunnen we wel wat aan doen denk ik.

https://sites.google.com/site/dusonhighend/eindversterkers/duson-a-10
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Rob46

Citaat van: SB_Marantz op juli 20, 2013, 16:59:30
Geen klasse A maar high bias en dat is wat anders.
Kunnen we wel wat aan doen denk ik.

https://sites.google.com/site/dusonhighend/eindversterkers/duson-a-10

Zie daar mijn technische kennis SB Marantz  redface

Rob46

Citaat van: SB_Marantz op juli 20, 2013, 17:02:05
Leuk die nieuwe generatie:  violent1 nonono

http://www.6moons.com/audioreviews/devialet2/open_big.jpg

En wat een verschil.........!!! Mijn 'oude' Duson valt in het niets..... wellicht eens interessant om er een temperatuur in te hangen? Uit nieuwsgierigheid zou ik wel eens willen weten wat de temperatuur na een uurtje spelen is. Is het overigens aan te bevelen om de bias eens te checken? Ik heb begrepen dat deze wel eens uit de pas wil lopen?

JohnWx

Citaat van: Rob46 op juli 20, 2013, 17:36:58
En wat een verschil.........!!! Mijn 'oude' Duson valt in het niets..... wellicht eens interessant om er een temperatuur in te hangen? Uit nieuwsgierigheid zou ik wel eens willen weten wat de temperatuur na een uurtje spelen is. Is het overigens aan te bevelen om de bias eens te checken? Ik heb begrepen dat deze wel eens uit de pas wil lopen?

met al die ventilatoren is het geen optie om er geruisloze coolers in te maken ????
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject