NAD beter dan Marantz?

Gestart door LeCram, juni 26, 2013, 21:52:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LeCram

Vanmiddag kwam het met mijn collega's ter sprake dat ik een nieuwe PM7004 had gekocht.
Een collega vertelde dat hij voorheen ook marantz had gehad, maar nu dus NAD.
Hij vroeg welke ik had en wat dat gekost had (ong 1500 euro). Hij had nu de voor- en eindversterker, cd-speler en tuner of mediaspeler en had bijna 3000 euro gekost.
Volgens hem kon je het verschil duidelijk horen.
Nu weet ik dat de speakers een groot gedeelte van het totale plaatje inneemt qua audiobeleving, maar is het nu zo dat over het algemeen een installatie van 3000 beter is dan een van 1500?
Nu ga ik zaterdag bij hem luisteren en wil wel een beetje beslagen ten ijs komen.
Ik wil natuurlijk mijn "marantz-je" verdedigen tegenover zijn "dure" NAD, of ben ik kansloos?
Is NAD veel beter dan Marantz?

b.v.d.
Accuphase E-280 | Eversolo DMP-A6 | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

Exxar

Dat hangt vooral van jouw smaak af.
De NAD's die ik al gehoord heb, konden mij niet echt bekoren en klonken ook minder krachtig dan hun vermogen deed vermoeden.

SB_Marantz

Citaat van: LeCram op juni 26, 2013, 21:52:40
Vanmiddag kwam het met mijn collega's ter sprake dat ik een nieuwe PM7004 had gekocht.
Een collega vertelde dat hij voorheen ook marantz had gehad, maar nu dus NAD.
Hij vroeg welke ik had en wat dat gekost had (ong 1500 euro). Hij had nu de voor- en eindversterker, cd-speler en tuner of mediaspeler en had bijna 3000 euro gekost.
Volgens hem kon je het verschil duidelijk horen.
Nu weet ik dat de speakers een groot gedeelte van het totale plaatje inneemt qua audiobeleving, maar is het nu zo dat over het algemeen een installatie van 3000 beter is dan een van 1500?
Nu ga ik zaterdag bij hem luisteren en wil wel een beetje beslagen ten ijs komen.
Ik wil natuurlijk mijn "marantz-je" verdedigen tegenover zijn "dure" NAD, of ben ik kansloos?
Is NAD veel beter dan Marantz?

b.v.d.


Ah...de wie heeft de grootste fase?
Niet Altijd Defect.... :schater:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Kansloze wedstrijd. Je smaak speelt de grootste factor. Ik heb sets van 50k gehoord die mij minder konden bekoren dan sets van 500 euro.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AndreC

Ik heb voor de marantz een nad gehad.
Het is dat de look er niet is van Nad anders was er geen marantz gekomen hier.
Was niet alleen de look, ik had de t748, had power genoeg, maar buiten dat er zat niks op.
Geen app, geen internetradio geen streaming niks, alleen stereo en surround.
Maar op een of andere manier vond ik hem beter klinken dan de marantz waar ik trouwens uiters tevreden mee ben.
Laten we het houden op smaak.
En de gein wat Wilfred uithaalde klopt wel een klein beetje, las destijds ook op forums vaker van klachten van gebreken na een bepaalde tijd, vooral cdspelers.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

KayaRahnee

#5
Citaat van: LeCram op juni 26, 2013, 21:52:40
Vanmiddag kwam het met mijn collega's ter sprake dat ik een nieuwe PM7004 had gekocht.
Een collega vertelde dat hij voorheen ook marantz had gehad, maar nu dus NAD.
Hij vroeg welke ik had en wat dat gekost had (ong 1500 euro). Hij had nu de voor- en eindversterker, cd-speler en tuner of mediaspeler en had bijna 3000 euro gekost.
Volgens hem kon je het verschil duidelijk horen.
Nu weet ik dat de speakers een groot gedeelte van het totale plaatje inneemt qua audiobeleving, maar is het nu zo dat over het algemeen een installatie van 3000 beter is dan een van 1500?
Nu ga ik zaterdag bij hem luisteren en wil wel een beetje beslagen ten ijs komen.
Ik wil natuurlijk mijn "marantz-je" verdedigen tegenover zijn "dure" NAD, of ben ik kansloos?
Is NAD veel beter dan Marantz?

b.v.d.

Ben jij tevreden over jou Marantz? ......... dan is die van jou, voor u "de beste"  en daar gaat het tenslotte toch om ........... of toch niet ......?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

WilliamB

Citaat van: LeCram op juni 26, 2013, 21:52:40
Vanmiddag kwam het met mijn collega's ter sprake dat ik een nieuwe PM7004 had gekocht.
Een collega vertelde dat hij voorheen ook marantz had gehad, maar nu dus NAD.
Hij vroeg welke ik had en wat dat gekost had (ong 1500 euro). Hij had nu de voor- en eindversterker, cd-speler en tuner of mediaspeler en had bijna 3000 euro gekost.
Volgens hem kon je het verschil duidelijk horen.
Nu weet ik dat de speakers een groot gedeelte van het totale plaatje inneemt qua audiobeleving, maar is het nu zo dat over het algemeen een installatie van 3000 beter is dan een van 1500?
Nu ga ik zaterdag bij hem luisteren en wil wel een beetje beslagen ten ijs komen.
Ik wil natuurlijk mijn "marantz-je" verdedigen tegenover zijn "dure" NAD, of ben ik kansloos?
Is NAD veel beter dan Marantz?

b.v.d.
Is NAD beter dan MARANTZ ???

Is dat voor jou gevoel belangrijk ???
Je hebt een erg mooie versterker dus geniet ervan. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Niber

Ga er eens goed voor zitten, doe je ogen dicht en en zeg af en toe "hmmz".
Vervolgens zeg je dat NAD te duur is voor wat het biedt, helemaal in combinatie met zijn akoestiek.

Om helemaal indruk te maken vraag je of je even iets mag proberen en ga je aan zijn speakers lopen trekken en duwen. Zet deze iets anders neer en ga weer zitten. Af en toe even van voor naar achteren en van links naar rechts bewegen met je hoofd en hem dan melden dat hij het "fine-tunen" zelf maar moet doen, gaat voor nu te veel tijd in zitten. Wens hem succes en dat je hoopt voor hem dat het lukt met NAD icm zijn speakers.

Daarna een gesprek over muziek beginnen dat je hebt losgelaten om alleen naar opnamen te luisteten en nu weer van muziek kan genieten...Succes gegarandeerd!  :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WilliamB

Dus als ik het goed heb begrepen, zit hij jou amp een beetje af te kraken ?
Of heb ik het helemaal mis.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

TurboMarco

Idd kansloze wedstrijd omdat je de uitgangsniveaus niet gelijk getrokken hebt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: LeCram op juni 26, 2013, 21:52:40
Vanmiddag kwam het met mijn collega's ter sprake dat ik een nieuwe PM7004 had gekocht.
Een collega vertelde dat hij voorheen ook marantz had gehad, maar nu dus NAD.
Hij vroeg welke ik had en wat dat gekost had (ong 1500 euro). Hij had nu de voor- en eindversterker, cd-speler en tuner of mediaspeler en had bijna 3000 euro gekost.
Volgens hem kon je het verschil duidelijk horen.
Nu weet ik dat de speakers een groot gedeelte van het totale plaatje inneemt qua audiobeleving, maar is het nu zo dat over het algemeen een installatie van 3000 beter is dan een van 1500?
Nu ga ik zaterdag bij hem luisteren en wil wel een beetje beslagen ten ijs komen.
Ik wil natuurlijk mijn "marantz-je" verdedigen tegenover zijn "dure" NAD, of ben ik kansloos?
Is NAD veel beter dan Marantz?

b.v.d.


Aan zijn vraag maak ik al heel veel op.

"wat het gekost had"


95-98% bepaald word door de akoestiek en speakers


Hij zal dus veel verschil horen maar vraag hem is waarom het beter is voor hem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: AndreC op juni 26, 2013, 22:53:29
Maar op een of andere manier vond ik hem beter klinken dan de marantz

Autosuggustie dan toch zeker?  :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

mountainbiker

Citaat van: LeCram op juni 26, 2013, 21:52:40
Vanmiddag kwam het met mijn collega's ter sprake dat ik een nieuwe PM7004 had gekocht.
Een collega vertelde dat hij voorheen ook marantz had gehad, maar nu dus NAD.
Hij vroeg welke ik had en wat dat gekost had (ong 1500 euro). Hij had nu de voor- en eindversterker, cd-speler en tuner of mediaspeler en had bijna 3000 euro gekost.
Volgens hem kon je het verschil duidelijk horen.
Nu weet ik dat de speakers een groot gedeelte van het totale plaatje inneemt qua audiobeleving, maar is het nu zo dat over het algemeen een installatie van 3000 beter is dan een van 1500?
Nu ga ik zaterdag bij hem luisteren en wil wel een beetje beslagen ten ijs komen.
Ik wil natuurlijk mijn "marantz-je" verdedigen tegenover zijn "dure" NAD, of ben ik kansloos?
Is NAD veel beter dan Marantz?

b.v.d.
Nooit laten leiden door prijzen :no: :no:.Met name in het audio gebeuren hoef je met "goedkopere" sets niet onder te doen voor duurdere.Bovendien speelt akoestiek van de ruimte waar de set is geplaatst een hele grote rol.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

i2Paq

Waarom twijfel je na die opmerking van je collega?

Geniet je nu ineens minder van je set omdat een NAD beter zou klinken (heb je zelf al geluisterd)?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SB_Marantz

Citaat van: i2Paq op juni 27, 2013, 08:33:40
Waarom twijfel je na die opmerking van je collega?


Daar moet hij zich niets van aan trekken.


Citeer
Geniet je nu ineens minder van je set omdat een NAD beter zou klinken (heb je zelf al geluisterd)?


Idem als bovenstaande opmerking met als toevoeging dat hij niet naar de NAD hoeft te ''luisteren.''
Je kunt simpelweg niet naar een stuk hardware luisteren.  :evil:


What goes in comes out.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM