eindversterker zinvol??

Gestart door Remco1980, juni 16, 2013, 10:35:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Dat was het om 7.00 uur al.

Net een Gal Yamaha B-2 gerepareerd................pokkeding......maar hij doet het weer!  pompom
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Citaat van: John Wx op juni 18, 2013, 11:22:44

Ik stel het helemaal niet zwart wit gewoon zoals het is en niemand hoeft zich te verdedigen maar er is geen meerwaarde of je nu 70 watt gebruikt of 120 watt in een woonkamer en is gewoon te onderbouwen



maar vaak komt men niet verder ik hoor het of wil men het horen wetenschappelijk is er geen verschil

niet helemaal mee eens. zeker bij ht amps waar men 4-6 speakers aan hangt gaat de kleinere amp klippen op een redelijk niveau DB. dan is wat extra vermogen welkom.

en er zijn redelijk wat lieden die graag hard draaien. dan heb je niet voldoende aan een amp die een beetje door kan beuken. 

die cijfetjes zeggen dan weinig. ik had een onkyo 709 en die clipte veel eerder dan een sony es die minder wattage af zou geven. (maar wel 5 kg extra op de weegschaal).

ik heb geen idee wat dat in technisch opzicht  wel of niet betekend. Wel dat die klippende onkyo niet aleen door mij maar door 5 andere is gehoord in dezelfde luistersessie.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 18, 2013, 11:41:17
niet helemaal mee eens. zeker bij ht amps waar men 4-6 speakers aan hangt gaat de kleinere amp klippen op een redelijk niveau DB. dan is wat extra vermogen welkom.

en er zijn redelijk wat lieden die graag hard draaien. dan heb je niet voldoende aan een amp die een beetje door kan beuken. 

die cijfetjes zeggen dan weinig. ik had een onkyo 709 en die clipte veel eerder dan een sony es die minder wattage af zou geven. (maar wel 5 kg extra op de weegschaal).

ik heb geen idee wat dat in technisch opzicht  wel of niet betekend. Wel dat die klippende onkyo niet aleen door mij maar door 5 andere is gehoord in dezelfde luistersessie.

Er zullen altijd uitzonderingen zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

we hadden het toch over een eindversterker ? over meerwaarde ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

je hebt gelijk.

meteen een sony ES eindbak eraan  :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 18, 2013, 11:58:39
je hebt gelijk.

meteen een sony ES eindbak eraan  :mrgreen:

niet nodig bij Monitor audio BX2
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

Citaat van: i2Paq op juni 18, 2013, 11:14:26

Zo valt over alles wel te twisten terwijl duidelijk is dat in mijn geval, maar ook in die van anderen, er een duidelijke meerwaarde is.

Waarom hangt men een PM7004 aan een SR?

En het gaat er immers om dat het voor jou meerwaarde heeft.
Of dit voor een ander nu wel of niet te horen is doet er niet toe...

Een PM7004 hangt men aan een SR om een voor stereo gebruik te kunnen maken van de voorversterker van de PM7004 en je deze goed kan integreren in je HT-opstelling.
Eigenlijk vrij logisch dus.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

SB_Marantz

Ik zou er van willen maken: Of jij het een meerwaarde vindt..........
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op juni 18, 2013, 11:58:39
je hebt gelijk.

meteen een sony ES eindbak eraan  :mrgreen:

Nee beter is het om er een eindbak met active crossover + parametrische EQ eraan te hangen ,geen gepiel met modden of geklooi met stukjes hout en snoertrjes maar gewoon instellen naar smaak  hello
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 18, 2013, 13:35:19
nu 2 voor de prijs van 3!

moet hen niet andersom of speelt na 1 dag de hitte mij al parten 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Al vult een eindversterker luister technisch niks toe aan je set - waar ik het niet mee eens ben -  in ieder geval wel je rack en het smoelt leuk, dus het is altijd zinvol.  :-D byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

LeCram

Citaat van: Paul op juni 18, 2013, 16:57:51
Al vult een eindversterker luister technisch niks toe aan je set - waar ik het niet mee eens ben -  in ieder geval wel je rack en het smoelt leuk, dus het is altijd zinvol.  :-D byebye

Je hebt me over de streep getrokken. Ik vind dit een zeer goede reden om ook eens naar opvulling (eindversterker, platenspeler) te gaan kijken  :-D.
Heb de smaak (of is dit het veelbesproken virus  :-P) te pakken.

Gr. Marcel
Accuphase E-280 | Auralic Vega S1 + S1 voeding | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A