eindversterker zinvol??

Gestart door Remco1980, juni 16, 2013, 10:35:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Remco1980 op juni 17, 2013, 10:15:09
dan kan ik het dus bij mijn PM7004 houden.
Ik kan trouwens toch geen eindversterker vinden die erbij past.
qua uiterlijk alleen de mm7025, maar die is alleen in zwart.
Ik heb alles zilver/goud.

Yep



zullen ze het ook niet express doen die kleuren  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Remco1980

vrijwel alle componenten zijn in een aantal kleuren verkrijgbaar.
De duurdere modellen ook in goud.
Vreemd dat ze dat bij deze eindversterker dan weer niet doen......

JohnWx

Citaat van: Remco1980 op juni 17, 2013, 15:28:08
vrijwel alle componenten zijn in een aantal kleuren verkrijgbaar.
De duurdere modellen ook in goud.
Vreemd dat ze dat bij deze eindversterker dan weer niet doen......

Die gaan ook nog maar in 2 kleuren de Range lijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Citaat van: Remco1980 op juni 17, 2013, 10:15:09
dan kan ik het dus bij mijn PM7004 houden.
Ik kan trouwens toch geen eindversterker vinden die erbij past.
qua uiterlijk alleen de mm7025, maar die is alleen in zwart.
Ik heb alles zilver/goud.
Mijn buizen eindversterker is weg voor onderhoud en een upgrade, vind dat de Quad 405 iets meer controle heeft maar kan ook zijn omdat de B&W DM2 een lager rendement hebben.
Buizen = +/- 2x 15 watt en de Quad 2x 100 watt. Maar kan het me zomaar inbeelden voordat ik onnodige discussies aanwakker.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

i2Paq

#19
Citaat van: Remco1980 op juni 16, 2013, 10:35:16
Ik heb een Marantz PM7004, wat is het effect als je daar nog een eindversterker achter hangt?
Of is dat een overbodig iets dan.

Wat anderen ook zeggen, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een losse eindversterker aan je PM7004 echt wel wat toevoegt.

Helaas misschien voor jou ben ik niet gegaan voor een Marantz maar voor een "Vintage" Yamaha M-60.
Deze is gemodificeerd waardoor hij, in mijn oren, nog beter klinkt.

Nee, we gaan niet een discussie opstarten wat er dan wel gemodificeerd is en of dat zin heeft, dat is geheel mijn eigen beleving  byebye

Persoonlijk vindt ik het voorversterker gedeelte van de PM7004 prachtig en zeer goed, het eindversterker gedeelte van de PM7004 vindt ik matig / zwak.
Welke speaker ik er ook aan hing, na de toevoeging van de M-60 klinkt de zaak vele malen beter.

Vandaar dus mijn keuze van de M-60, mede gezien door de speakers die aangestuurd moeten worden.

Wil je meer weten: Leesvoer.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

TurboMarco

Een Yamaha M60 heb ik ook nog gehad en deze toen aangesloten op een Marantz SR4300 ,op een hoog volume merkte ik het verschil ook wel op .
Verder vond ik het geen toegevoegde waarde hebben .

De SR4300 ging op mijn speakers vrij snel in de clip,en dat hoor je meteen .......hoewel sommigen het niet eens in de gaten hadden  :-P
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 18, 2013, 10:16:20
Een Yamaha M60 heb ik ook nog gehad en deze toen aangesloten op een Marantz SR4300 ,op een hoog volume merkte ik het verschil ook wel op .
Verder vond ik het geen toegevoegde waarde hebben .

De SR4300 ging op mijn speakers vrij snel in de clip,en dat hoor je meteen .......hoewel sommigen het niet eens in de gaten hadden  :-P

clippen zit toch in de opname  8-) clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i2Paq

Citaat van: Marco op juni 18, 2013, 10:16:20
Een Yamaha M60 heb ik ook nog gehad en deze toen aangesloten op een Marantz SR4300 ,op een hoog volume merkte ik het verschil ook wel op .
Verder vond ik het geen toegevoegde waarde hebben .

Een stock M-60 is geen vergelijk met deze M-60  :wink:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

TurboMarco

Het onderwerp luid dan ook "eindversterker zinvol?? " en niet of het zinvol is om allerhande veranderingen in een versterker aan te brengen .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

http://www.monitoraudio.co.uk/products/bronze-bx/bx2/#/specification
Als ik die specs zo bekijk lijkt mij een zwaardere versterker niet echt een zinvolle investering ,wil je dan toch iets aan het geluid veranderen en stapelen kan je net zo goed een equalizer er tussen zetten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juni 18, 2013, 10:41:38
Een stock M-60 is geen vergelijk met deze M-60  :wink:

Dus heeft het alleen een meerwaarde als hij "Jerry" getuned is (voor jouw)

Zonder de uitschieters wat er maar een paar zijn heeft het geen meerwaarde alleen kan het gevoelsmatig een meerwaarde hebben want technisch gezien is dat er niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i2Paq

Citaat van: John Wx op juni 18, 2013, 11:08:46
Dus heeft het alleen een meerwaarde als hij "Jerry" getuned is (voor jouw)

Deze M-60 heeft dat.

Een stock M-60 niet, vandaar de modificatie.

Zo zijn er ook modificaties voor CD-spelers etc., daar zijn ook de nodige zin of onzin discussies over.

Citeer
Zonder de uitschieters wat er maar een paar zijn heeft het geen meerwaarde alleen kan het gevoelsmatig een meerwaarde hebben want technisch gezien is dat er niet.

Daar ben ik het niet mee eens.

Jij ziet en stelt het allemaal te zwart-wit.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand zich zou moeten verdedigen tov. jouw mening als jij op voorhand als besloten hebt dat het geen zin heeft.

Zo valt over alles wel te twisten terwijl duidelijk is dat in mijn geval, maar ook in die van anderen, er een duidelijke meerwaarde is.

Waarom hangt men een PM7004 aan een SR?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juni 18, 2013, 11:14:26
Deze M-60 heeft dat.

Een stock M-60 niet, vandaar de modificatie.

Zo zijn er ook modificaties voor CD-spelers etc., daar zijn ook de nodige zin of onzin discussies over.

Daar ben ik het niet mee eens.

Jij ziet en stelt het allemaal te zwart-wit.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand zich zou moeten verdedigen tov. jouw mening als jij op voorhand als besloten hebt dat het geen zin heeft.

Zo valt over alles wel te twisten terwijl duidelijk is dat in mijn geval, maar ook in die van anderen, er een duidelijke meerwaarde is.

Waarom hangt men een PM7004 aan een SR?


Ik stel het helemaal niet zwart wit gewoon zoals het is en niemand hoeft zich te verdedigen maar er is geen meerwaarde of je nu 70 watt gebruikt of 120 watt in een woonkamer en is gewoon te onderbouwen



maar vaak komt men niet verder ik hoor het of wil men het horen wetenschappelijk is er geen verschil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juni 18, 2013, 11:14:26



Waarom hangt men een PM7004 aan een SR?

omdat veel mensen nog steeds denken dat een SR niet goed stereo kan weergeven en bij aantoonbare testen ook op het groene forum niemand het verschil kon horen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM