De set van Ron_Marantz

Gestart door Ron_Marantz, mei 25, 2013, 14:35:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

joep

Ik zou zeker voor een PM-11s3 gaan. Maar ik kan niet in jouw beurs kijken.
Een wauw factor ga je hoe hoger je komt steeds minder krijgen. M.u.v. het prijskaartje daar weer wel natuurlijk.

En of het ooit zal ophouden betwijfel ik.

Het is me alleen opgevallen dat de Accuphase bezitters hier zich wel heel erg rustig houden.
Of hun geld is helemaal op (begrijpelijk) of ze zijn gewoon net als ik tevreden met wat ze hebben.

pameijer

#166
Ik heb bij ons forumlid darkcoot de PM-15S2 en de PM-11S3 direct na elkaar gehoord op hetzelfde systeem in de zelfde woonkamer. Tsja, er was wat verschil, ik vond het erg klein en alleen hoorbaar als je ze direct na elkaar beluistert en er kien op bent. Dus voor de meerprijs (€2.000?) zou ik veel leukere dingen kunnen bedenken, betere speakers?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ron_Marantz

Bedankt voor de reacties, ik zal er nog even over nadenken. Het is best nog wat geld wat ik extra moet neerleggen, voor dat kleine beetje meer en ik heb in een mum van tijd al heel wat upgrades gedaan. Aan de andere kant de PM11 past weer beter bij mijn NA11...
Marantz | B&W

jrm

Citaat van: Ron_Marantz op juli 11, 2014, 08:31:26
Bedankt voor de reacties, ik zal er nog even over nadenken. Het is best nog wat geld wat ik extra moet neerleggen, voor dat kleine beetje meer en ik heb in een mum van tijd al heel wat upgrades gedaan. Aan de andere kant de PM11 past weer beter bij mijn NA11...

Wat bedoel je precies met: "de PM11 past weer beter bij mijn NA11..."?
Zoals men hiervoor ook al aangaf, verschillen in muziekbeleving wordt kleiner, terwijl de uitgegeven euries steeds groter wordt......

pameijer

Ze zitten in dezelfde reeks met hetzelfde design. De PM-15 past prima bij de NA-11, de PM-11 heeft wel dezelfde hoogte als de de NA, maar of dat 2000 euro waard is (netto, dat is voor veel mensen rond de EUR3000 bruto en een maandje werken  :cry:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

jrm

Citaat van: pameijer op juli 11, 2014, 11:03:27
Ze zitten in dezelfde reeks met hetzelfde design. De PM-15 past prima bij de NA-11, de PM-11 heeft wel dezelfde hoogte als de de NA, maar of dat 2000 euro waard is (netto, dat is voor veel mensen rond de EUR3000 bruto en een maandje werken  :cry:

stupid :yes:


Cornelis1921

#172
Citaat van: pameijer op juli 11, 2014, 11:03:27
Ze zitten in dezelfde reeks met hetzelfde design. De PM-15 past prima bij de NA-11, de PM-11 heeft wel dezelfde hoogte als de de NA, maar of dat 2000 euro waard is (netto, dat is voor veel mensen rond de EUR3000 bruto en een maandje werken  :cry:
:?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

erik62

Dag joep,

Geld is echt niet op maar geef het niet meer uit aan andere apparatuur. Het kan volgens mij niet veel beter meer dan dit. En dan berust je. Erg he?......................

Erik

Ron_Marantz

Ik kan er niks aan doen, na een jaartje met de PM15 te hebben gespeeld begon de drang steeds heviger te worden om een PM11 te kopen, helemaal toen een goede vriend ineens de champagne kleurige PM in bezit had, wat een mooi apparaat.

Ik ben erg benieuwd hoe minuscuul de verbeteringen zijn in mijn setup, maar ja.. ik heb hem maar besteld. Krijg hem dinsdag, dan haal ik hem op bij HC Hifi.

Dus een PM11 S3 rijker :) En straks weer wat meer gewicht op de audio-meubel  HB
Marantz | B&W

jowa

Gefeliciteerd pompom
Mooi apparaat.
Xander is ook geupgrade van een 15 naar een 11 en is er zeer te vreden mee.
Gehoord in zijn set en dat was echt een mooie upgrade :yes:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ron_Marantz

Thx, ik ben erg benieuwd...  :yes:

Iemand een idee; ik wil mijn NA11 via XLR koppelen aan de PM11 en heb daarbij XLR kabels nodig, maar ja welke?
Marantz | B&W

pameijer

Citaat van: Ron_Marantz op juni 26, 2015, 19:47:48
Thx, ik ben erg benieuwd...  :yes:

Iemand een idee; ik wil mijn NA11 via XLR koppelen aan de PM11 en heb daarbij XLR kabels nodig, maar ja welke?
Tip: koop ze niet in een hifizaak maar in een muziekwinkel (voor instrumenten). Normale prijzen en hoge kwaliteit.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WilliamB

Citaat van: Ron_Marantz op juni 26, 2015, 16:15:11
Ik kan er niks aan doen, na een jaartje met de PM15 te hebben gespeeld begon de drang steeds heviger te worden om een PM11 te kopen, helemaal toen een goede vriend ineens de champagne kleurige PM in bezit had, wat een mooi apparaat.

Ik ben erg benieuwd hoe minuscuul de verbeteringen zijn in mijn setup, maar ja.. ik heb hem maar besteld. Krijg hem dinsdag, dan haal ik hem op bij HC Hifi.

Dus een PM11 S3 rijker :) En straks weer wat meer gewicht op de audio-meubel  HB
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst  HB HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Gefeli met jouw fraaie aankoop; daar ga je vast geen spijt van krijgen.
Meer gemak, meer rust, vloeiender en een meer stabiel stereobeeld waren de plus punten t.o.v. mijn ex PM15s2 LE.

Citaat van: Ron_Marantz op juni 26, 2015, 16:15:11
Ik kan er niks aan doen, na een jaartje met de PM15 te hebben gespeeld begon de drang steeds heviger te worden om een PM11 te kopen, helemaal toen een goede vriend ineens de champagne kleurige PM in bezit had, wat een mooi apparaat.

Ik ben erg benieuwd hoe minuscuul de verbeteringen zijn in mijn setup, maar ja.. ik heb hem maar besteld. Krijg hem dinsdag, dan haal ik hem op bij HC Hifi.

Dus een PM11 S3 rijker :) En straks weer wat meer gewicht op de audio-meubel  HB