Marantz range 2013-2014

Gestart door Cobraatje, mei 22, 2013, 23:38:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: RoGEK op juni 29, 2013, 07:24:40
*kuch*  PM95??? *kuch*
Proest.. :-D

Ja de PM95 en de PM75  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco


Een Onkyo A-9070 heeft drie digitale ingangen ,en dat vind ik nog krap aangezien ik ook nog wel een pc aan zou willen sluiten .
Marantz slaat de plank helemaal mis met maar twee digitale aansluitingen ,ze weten wel hoe het moet want de Marantz receivers hebben wel minimaal drie digitale inputs naast de hdmi in/out's .

Als je dan een dac in een integrated stereo amp doet moet je even terug grijpen naar het verleden (zie PM75/PM95)  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

waarom minimaal drie?  ik dat marantz meer pm gaat verkopen dan onkyo a-9070. bij marantz hebben ze hun hifi marketing beter voor elkaar. bij onkyo hun ht marketing.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

#93
Citaat van: Zoldar op juli 07, 2013, 13:30:43
waarom minimaal drie?  ik dat marantz meer pm gaat verkopen dan onkyo a-9070. bij marantz hebben ze hun hifi marketing beter voor elkaar. bij onkyo hun ht marketing.
Waarom minimaal drie ?
Omdat men tegenwoordig zeker drie digitale bronnen heeft zoals een tv/media box ,een pc en een streamer .
De marketing bij Marantz loopt ook op het einde want ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen om hun hogere aanschafprijs te kunnen rechtvaardigen ,waarom denk jij dat er fabrikanten zijn van dedicated DA convertors ??
Misschien omdat de marketing van een aantal fabrikanten de prioriteit heeft boven ontwikkeling  :wink:

Ik volg Marantz toch wel op een geruime voet ,al voordat Maurice en ik besloten hadden om het Marantzforum  op te richten hadden wij beiden het gevoel dat het merk met zijn roemruchte verleden net iets meer te bieden had dan andere merken  ,maar het tegendeel is allang bewezen .
Kijk eens goed om je heen zou ik zeggen .

En voordat jij wat gaat roepen dat Marantz meer verkoopt dan andere merken wil ik daar graag bewijzen van zien ,kan je dat niet aantonen dan kan je beter iets anders gaan doen dan roepen in de woestijn .

CiteerAls je dan een dac in een integrated stereo amp doet moet je even terug grijpen naar het verleden (zie PM75/PM95) 

Waarom ga je hier niet op in?
Is het omdat het geen premium is zoals het men nu noemt??

En ik predik helemaal geen Onkyo ,ik had net zo goed Rotel of Cambridge kunnen noemen .
Feit is dat Marantz nu achter de feiten aanloopt en enkel nog met hun nieuwe producten een verbeterde hdam kan promoten ( zie de s1 t/m s4 modules) wat overigs niet meer voorstelt dan opgeblazen marketing verzinsels.

Als ik al lees dat een nog niet verkochte versterker van Marantz ,laat staan getest dat hij het onderspit moet delven  tegenover een ouder model die als premium bestempelt word zakt de broek bij mij toch tot aan de knieen.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Citaat van: Marco op juli 08, 2013, 02:24:44
Waarom minimaal drie ?
Omdat men tegenwoordig zeker drie digitale bronnen heeft zoals een tv/media box ,een pc en een streamer .
De marketing bij Marantz loopt ook op het einde want ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen om hun hogere aanschafprijs te kunnen rechtvaardigen ,waarom denk jij dat er fabrikanten zijn van dedicated DA convertors ??
Misschien omdat de marketing van een aantal fabrikanten de prioriteit heeft boven ontwikkeling  :wink:

Ik volg Marantz toch wel op een geruime voet ,al voordat Maurice en ik besloten hadden om het Marantzforum  op te richten hadden wij beiden het gevoel dat het merk met zijn roemruchte verleden net iets meer te bieden had dan andere merken  ,maar het tegendeel is allang bewezen .
Kijk eens goed om je heen zou ik zeggen .

En voordat jij wat gaat roepen dat Marantz meer verkoopt dan andere merken wil ik daar graag bewijzen van zien ,kan je dat niet aantonen dan kan je beter iets anders gaan doen dan roepen in de woestijn .
Waarom ga je hier niet op in?
Is het omdat het geen premium is zoals het men nu noemt??

En ik predik helemaal geen Onkyo ,ik had net zo goed Rotel of Cambridge kunnen noemen .
Feit is dat Marantz nu achter de feiten aanloopt en enkel nog met hun nieuwe producten een verbeterde hdam kan promoten ( zie de s1 t/m s4 modules) wat overigs niet meer voorstelt dan opgeblazen marketing verzinsels.

Als ik al lees dat een nog niet verkochte versterker van Marantz ,laat staan getest dat hij het onderspit moet delven  tegenover een ouder model die als premium bestempelt word zakt de broek bij mij toch tot aan de knieen.

Ik wil best in de woestijn roepen, alleen neem jij wel het zand mee. Waar zijn jouw sales cijfers? Ah dacht ik al.
Maar ik ben de kwaadste niet en wil best een wedje leggen voor een kratje bier.
We kijken over een jaar hoeveel onkyo-a* met dacs er op mp te vinden zijn tegen het aantal marantzen pm met dac. Zou toch een goede indicatie moeten geven van de verkochte units.

Het gaat hier alleen om de observatie van wie hier de beste marketing heeft voor hifi en de meeste  units over de toonbank weet te slijten, want ook ik ben van mening dat onkyo hier meer value for money bied in hardware. Maar dat is persoonlijk.

Ben het helmaal met je eens dat marantz steken laat vallen op streaming en dac front.

Toch even die minimaal 3 digitaal in. Ik denk dat iemand die bewust 2 kanaals stereo amp koopt, hooguit een streamer en of een pc aansluit. Als je iets met films gaat doen koopmje een receiver.




Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

#95
CiteerWaar zijn jouw sales cijfers? Ah dacht ik al.
Maar ik ben de kwaadste niet en wil best een wedje leggen voor een kratje bier.
Volgens mij weet jij toch de verkoopcijfers ,althans dat maak ik op uit jouw opmerking.
Citeer
ik dat marantz meer pm gaat verkopen dan onkyo a-9070. bij marantz hebben ze hun hifi marketing beter voor elkaar. bij onkyo hun ht marketing.

Nou kom maar op met die cijfers voordat je het balletje bij mij neer legt ,of leg anders even uit waarom die marketing dan zoveel beter is ?
CiteerToch even die minimaal 3 digitaal in. Ik denk dat iemand die bewust 2 kanaals stereo amp koopt, hooguit een streamer en of een pc aansluit. Als je iets met films gaat doen koopmje een receiver.

Dus jij bent van mening dat je geen televisie op een stereoversterker aansluit . In die tijd dat men nog een mono tv had zeker ,met de komst van de stereo videorecorders sloot men toch graag een tv op de stereo set aan ,laat staan hedendaags met zogenaamde Smart tv's en het doorgaans brakke geluid wat die platte schermen komt .

Voordat je het weet heb je al gauw 3 apparaten met een digitale uitgang in gebruik .Maar nogmaals dat wisten ze bij Marantz/Philips lang geleden al (zie PM95en PM75).

Tegenwoordig worden ook steeds meer da convertors verkocht die in de meeste gevallen minimaal 3 digitale ingangen hebben ,en het laat zich wel raden waarom  :wink:
CiteerBen het helmaal met je eens dat marantz steken laat vallen op streaming en dac front.

Mooi was die tijd  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Volgens GFK zijn de verkopen van Onkyo gestegen het 2de kwartaal en Marantz is gedaald Denon licht gestegen


De grootste stijger is in HT is Onkyo en dalers Pioneer samen met Marantz en Denon is gelijk gebleven


Harman Kardon is de grootste verliezer het 2de kwartaal terwijl ze het eerste een groei hadden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Top. Kun je oominzicht geven in de omzetten of volumes?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Kan tot op het filiaal per winkel mits ze prijsprotectie hebben, maar mag niet strafbaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Ok. Wie verkoopt er meer hifi amps, marantz of onkyo?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 08, 2013, 15:44:53
Ok. Wie verkoopt er meer hifi amps, marantz of onkyo?

huis merk van het forum  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Thanx! Marco, het kratje bier mag naar john. Ik maak hem met hem wel meester  :kwijl:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 08, 2013, 23:16:07
Thanx! Marco, het kratje bier mag naar john. Ik maak hem met hem wel meester  :kwijl:

Bourgondische Chileen  :wink: :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Marco op juli 07, 2013, 10:27:45

Een Onkyo A-9070 heeft drie digitale ingangen ,en dat vind ik nog krap aangezien ik ook nog wel een pc aan zou willen sluiten .
Marantz slaat de plank helemaal mis met maar twee digitale aansluitingen ,ze weten wel hoe het moet want de Marantz receivers hebben wel minimaal drie digitale inputs naast de hdmi in/out's .

Als je dan een dac in een integrated stereo amp doet moet je even terug grijpen naar het verleden (zie PM75/PM95)  :wink:

Wel mooi ding die Onkyo

Er zijn splitters x3 die schakelen waar signaal op komt en onthoud de laatste voor coaxiaal
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op juli 08, 2013, 23:16:07
Thanx! Marco, het kratje bier mag naar john. Ik maak hem met hem wel meester  :kwijl:
Waar heb ik gezegd dat Onkyo meer verkoopt dan Marantz ?
Jij komt daarmee en niet ik ,ik wil alleen maar dat wat men roept ook getoetst zien ,en ook John roept maar wat want waar zijn de bewijzen ?  :evil:

CiteerKan tot op het filiaal per winkel mits ze prijsprotectie hebben, maar mag niet strafbaar
dus.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)