Marantz range 2013-2014

Gestart door Cobraatje, mei 22, 2013, 23:38:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

wfk

Als je de hoofdprijs hebt betaald zal t tegenvallen.

Dat is ook het vervelende weer straks met de SR7008 , als deze zoals de prijzen van de SR7007

op en neer gaan tussen de 1500 en de 850 :-o , dan durf ik hem niet eens aan te schaffen in het begin
tenzij de release een mooie aanbieding wordt.

Of lekker nog even een SR7007 nemen voor een mooie prijs  :lol:

Ik heb een huiskamer opstelling met 5.1  , en ben niet voornemens hier bv 7.2 van te gaan maken of zo.
Vraag me dan ook weer af , of de XT32 zoveel meer brengt dan de XT versie .
Wat ik zo lees lijkt het er wel op .


Perfect_audio

Citaat van: AndreC op mei 27, 2013, 09:26:27
Zit ook te denken om straks de switch te maken naar de 7008, wil graag die xt32.
Alles zou er aan liggen wat de inruilwaarde van de 7007 dan is.

Waarom niet ga je niet over op Audyssey Pro op je bestaand AV?
Je weet dan wat je hebt en hoeft alleen een kleine uitbreiding te doen.
Als ik de prijzen zie van de nieuwe Denons en Marantzen dan begrijp ik niet dat het nog uit kan.
Trek er vanaf: 21% BTW, marge dealer, marge producent, vervoerskosten. Hoe kan men het nog produceren voor zo'n klein bedrag?? En dan maar hopen dat het na de garantieperiode het nog werkt.....

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op mei 27, 2013, 10:52:17
Waarom niet ga je niet over op Audyssey Pro op je bestaand AV?
Je weet dan wat je hebt en hoeft alleen een kleine uitbreiding te doen.
Als ik de prijzen zie van de nieuwe Denons en Marantzen dan begrijp ik niet dat het nog uit kan.
Trek er vanaf: 21% BTW, marge dealer, marge producent, vervoerskosten. Hoe kan men het nog produceren voor zo'n klein bedrag?? En dan maar hopen dat het na de garantieperiode het nog werkt.....

ron

optimist  :-D goed punt Ron dat heet hele korte termijn visie oftewel de cash flow is erg laag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

Citaat van: Perfect_audio op mei 27, 2013, 10:52:17
Waarom niet ga je niet over op Audyssey Pro op je bestaand AV?
Je weet dan wat je hebt en hoeft alleen een kleine uitbreiding te doen.
Als ik de prijzen zie van de nieuwe Denons en Marantzen dan begrijp ik niet dat het nog uit kan.
Trek er vanaf: 21% BTW, marge dealer, marge producent, vervoerskosten. Hoe kan men het nog produceren voor zo'n klein bedrag?? En dan maar hopen dat het na de garantieperiode het nog werkt.....

ron

Hier heb je wel een punt.
Maar zoals je weet gaat de keuken hier de huiskamer uit, dan hebben we 2 mogelijkheden waar de luisterpositie is.
Je weet vrouwen willen wel eens graag de meubels van de ene naar de andere kant van de woonkamer verplaatsen.
Ben er ook heilig van overtuigd dat de pro meting wel nog beter is.
Maar ik denk zelf als ik een reciever heb met xt32 dat ik dan zelf wat meer kan.
En vind €400 nog wel een bedrag voor zeg 1 meting, iedere keer als er drastisch iets veranderd zou ik je weer moeten bellen, en neem aan dat dit ook weer geld kost.
Verder lees ik van veel gebruikers ook op htforum dat ze zelf het een enorme verbetering vinden sinds ze de overstap gemaakt hadden van xt naar xt32.
Nu weet ik natuurlijk niet wat weer het verschil is tussen xt32 en pro, en bedoel dan het hoorbaar verschil.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Perfect_audio

Citaat van: AndreC op mei 27, 2013, 14:07:41
Maar ik denk zelf als ik een reciever heb met xt32 dat ik dan zelf wat meer kan.

Dat is zo, het is beter dan XT.

Citaat van: AndreC op mei 27, 2013, 14:07:41
En vind €400 nog wel een bedrag voor zeg 1 meting,

Ho, het is niet 1 meting, het is een proces van 3-4 uren! Meten is daarvan slechts een onderdeel.

Citaat van: AndreC op mei 27, 2013, 14:07:41
..iedere keer als er drastisch iets veranderd zou ik je weer moeten bellen, en neem aan dat dit ook weer geld kost.

Een eventuele herhaling kost natuurlijk minder. Om te beginnen is de licentie van E 150 eenmalig en voor een hermeting heb ik een vriendelijk tarief.

Maar goed, het was slechts een gedachte ter overweging.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

AndreC

Citaat van: Perfect_audio op mei 27, 2013, 14:52:34
Dat is zo, het is beter dan XT.

Ho, het is niet 1 meting, het is een proces van 3-4 uren! Meten is daarvan slechts een onderdeel.

Een eventuele herhaling kost natuurlijk minder. Om te beginnen is de licentie van E 150 eenmalig en voor een hermeting heb ik een vriendelijk tarief.

Maar goed, het was slechts een gedachte ter overweging.

ron

Weet dat je er uren mee bezig bent, bedoelde dit ook niet denigrerend, meer in de trend van je komt op een dag meten en dan kost dat samen €400.

Maar we laten het zo wie zo totdat de keuken verplaatst is, daarna zien we wel.
Alles zal eraan liggen wat ik eventueel bij moet lappen bij de sr7008.

Eerst donderdag maar eens de Zensor 7 door Wilfred laten modificeren, verwacht in het lage wel een kleine verbetering, midden en hoog wat minder, want dat vind ik zelf ook wel oke nu, en dit komt ook uit bij de testen wat er reeds over te lezen zijn.

En wordt het geen sr7008, dan bestaat nog altijd de kans voor eens de Denon x4000 op de proef te stellen, en wordt het dat ook niet zal ik je zeker bellen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

SB_Marantz

Gezien de bezetting van de speaker zul je een duidelijk verschil in het laag en midden gaan ervaren.
Hoeveel is afhankelijk van de luistersessie.
Jij kunt zelf het beste bepalen hoe de speakers bij mij weergeven en bij jou en aan de hand daar van een beslissing nemen.
Ook kunnen we kijken of de kast resonantie parten speelt.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AndreC

Citaat van: SB_Marantz op mei 27, 2013, 17:27:51
Gezien de bezetting van de speaker zul je een duidelijk verschil in het laag en midden gaan ervaren.
Hoeveel is afhankelijk van de luistersessie.
Jij kunt zelf het beste bepalen hoe de speakers bij mij weergeven en bij jou en aan de hand daar van een beslissing nemen.
Ook kunnen we kijken of de kast resonantie parten speelt.

We gaan het meemaken en ervaren donderdag.
Verheug me er wel op, eens kijken hoe ze klinken na de upgrade.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Paul

Citaat van: AndreC op mei 27, 2013, 19:12:14
We gaan het meemaken en ervaren donderdag.
Verheug me er wel op, eens kijken hoe ze klinken na de upgrade.
Minimaal 2 gordijnen en 1 luxaflex weg.   :roll: :gaap: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

AndreC

Citaat van: Paul op mei 27, 2013, 19:14:25
Minimaal 2 gordijnen en 1 luxaflex weg.   :roll: :gaap: clown1

Heb geen luxaflex Paul  nonono

En jij hebt toch ook de klipsch door Wilfred laten modificeren, dus jij zou moeten weten of er veel verschil in zat tussen voor en na. :lol:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Paul

Citaat van: AndreC op mei 27, 2013, 19:18:43
Heb geen luxaflex Paul  nonono

En jij hebt toch ook de klipsch door Wilfred laten modificeren, dus jij zou moeten weten of er veel verschil in zat tussen voor en na. :lol:
Blijft hier niks geheim  :-D, Ja ik hoor verschil maar er zat ook veel resonantie in de kast daarom heeft Wilfred de kast verstevigd echt een minder klusje, qua onderdelen kan hij het beter vertellen.

Tis al tig jaar geleden maar nog steeds tevreden. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

AndreC

Citaat van: Paul op mei 27, 2013, 19:24:10
Blijft hier niks geheim  :-D, Ja ik hoor verschil maar er zat ook veel resonantie in de kast daarom heeft Wilfred de kast verstevigd echt een minder klusje, qua onderdelen kan hij het beter vertellen.

Tis al tig jaar geleden maar nog steeds tevreden. :wink:

Pppsssstttt ik had het gelezen bij jou, daarna Wilfred meteen een mail gestuurd  pompom
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 27, 2013, 19:12:14
We gaan het meemaken en ervaren donderdag.
Verheug me er wel op, eens kijken hoe ze klinken na de upgrade.

Je komt wel ontnuchterend thuis meer zeg ik niet gewoon ervaren  :wink:


En heb ik het niet over de speakers die je gaat upgraden


Als je een paar luchtbellen had gaan er een paar knappen (is goed bedoeld Andre) maar bij SBM Sr en Jr kom je weer bij de "kern" van hifi en op de grond


word gezellig en leerzaam
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 27, 2013, 21:47:17
Je komt wel ontnuchterend thuis meer zeg ik niet gewoon ervaren  :wink:


En heb ik het niet over de speakers die je gaat upgraden


Als je een paar luchtbellen had gaan er een paar knappen (is goed bedoeld Andre) maar bij SBM Sr en Jr kom je weer bij de "kern" van hifi en op de grond


word gezellig en leerzaam

Misschien liggen hun wel dubbel op de grond van het lachen als zijn mooie Dali's beluisteren  :schater: :schater: :schater:
Hoop het niet want ik ben tevreden ermee, kan best zijn dat me inderdaad de ogen open gaan mbt wat er mogelijk is op hifi gebied  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Eip

Citaat van: xander32 op mei 23, 2013, 19:36:03
dat terwijl de prijzen zo wel flink worden opgeschroefd... Marketing :x.

Ook zo,n nadeel van het kapitalisme.   :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167