SR5007 neemt geluid niet mee

Gestart door koloro, mei 22, 2013, 10:58:55

Vorige topic - Volgende topic

koloro

Uiteindelijk heb ik besloten om de SR5007 te kopen en inmiddels staat die mooi te zijn tussen de overige apparatuur. Lekker bezig geweest (en nog) met instellingen en kom er redelijk goed uit (met wat hulp van mijn zoon).

Verschillende dingen vallen op, ten eerste, hij wordt ontzettend heet. Veel warmer dan mijn vorige, NR1402, terwijl die harder moest werken.

Vervolgens kom ik er niet uit waarom hij het geluid niet mee neemt als ik overschakel van radio naar tv, de receiver moet dan eerst uitgezet en opnieuw ingeschakeld worden. Dan nog "pakt" die 'm af en toe niet.

Audyssey opgestart, netjes aan de kant gaan staan en stilte in de kamer; hij doet zijn ding. Maar dan, de afstanden berekend die goed, maar de instellingen van de boxen kloppen voor geen meter; drie maal opnieuw gedaan. Bijna iedere box, zekere de subwoofer, zet die allemaal zover mogelijk in de min DB, waarom??
Er schijnen op internet meer opmerkingen hierover te zijn in relatie met de SR5007, ik heb ze nog niet gezien.

Misschien iemand anders ook last van dit soort dingen? Of misschien suggesties, oplossingen? HLP
Is mijn SR wel OK?

Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt.

gr. Koloro

Marvin

Best ingewikkeld om zo van afstand te beoordelen.
Ik zou alles los halen, resetten en opnieuw beginnen.

-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

koloro

Klopt.., een moeilijk iets om op afstand te beoordelen.

Met je voorstel zijn we dus een hele zaterdag en zondag bezig geweest, helaas zonder resultaat :-(.

Misschien iets meer uitleg:
mijn Ziggo kastje is via HDMI aangesloten op de SR, poort CBL/SAT (andere poorten allemaal uitgeprobeerd),
van de SR gaat een HDMI 1.4 naar de TV (Panasonic 50GT60, ik heb de vraag daar ook al neergelegd, zij weten het niet).
'sMorgens zet ik met de afstandsbedieningen de SR aan en de Ziggo kast. Op de rc van Ziggo zit een knopje om te schakelen tussen radio/TV. Staat die de hele dag op radio en ik druk op het knopje om naar TV over te gaan, verschijnt er beeld op de TV maar geen geluid ook niet meer als ik terug schakel naar de radio.
Oplossing: SR uitschakelen en hopen dat die het weer doet.

Misschien iets bekend over Audessy en het warm worden van de SR?

JohnWx

Citaat van: koloro op mei 23, 2013, 10:53:47
Klopt.., een moeilijk iets om op afstand te beoordelen.

Met je voorstel zijn we dus een hele zaterdag en zondag bezig geweest, helaas zonder resultaat :-(.

Misschien iets meer uitleg:
mijn Ziggo kastje is via HDMI aangesloten op de SR, poort CBL/SAT (andere poorten allemaal uitgeprobeerd),
van de SR gaat een HDMI 1.4 naar de TV (Panasonic 50GT60, ik heb de vraag daar ook al neergelegd, zij weten het niet).
'sMorgens zet ik met de afstandsbedieningen de SR aan en de Ziggo kast. Op de rc van Ziggo zit een knopje om te schakelen tussen radio/TV. Staat die de hele dag op radio en ik druk op het knopje om naar TV over te gaan, verschijnt er beeld op de TV maar geen geluid ook niet meer als ik terug schakel naar de radio.
Oplossing: SR uitschakelen en hopen dat die het weer doet.

Misschien iets bekend over Audessy en het warm worden van de SR?

Audessy en het warm worden zit geen verband tussen en ja wat is heet ?

Sommige receivers worden warm wat een ander weer heet noemt, kan je er een thermometer op liggen als je een oor thermo hebt weet ik niet waar die in moet

succes of bel met Audioservice Elst
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

koloro

Heet is als je je hand er niet op kunt leggen, warm zou ik acceptabel vinden.

Wellicht stel ik de vraag verkeerd, maar ik wil niet suggereren dat er een verband is tussen Audyssy en het warm worden, dit zijn 2 verschillende items.

Marvin

Ja vreemd.
Ziggo resetten?

Heb je het ook als je van andere bronnen schakelt?

Verzonden vanaf mijn meest superieure IOS gadget.

koloro

Het gebeurt ook met schakeling van bluray naar radio/TV vice versa.

Bij het schakelen hoor je een mechanische klik, normaal gesproken. Als het probleem zich voordoet hoor ik van te voren ook geen klik, het display veranderd wel.

De ziggo reset is afgelopen weekend meegenomen. Ondanks dat ik geen fan ben van ziggo denk ik niet dat het daar in zit; maar wie weet???!!!!!

Hij schakelt ook "automatisch" over van CBL/SAT naar TV/AUDIO, waarom???

Marvin

Ik zou maar eens richting dealer gaan.

Verzonden vanaf mijn meest superieure IOS gadget.

Okke

Haal al je apparaten van de HDMI af, en dan een voor een testen. Mogelijk zit er een bij die het protocol om zeep helpt (kan idd je ziggo kastje zijn). Ik heb mij ACRyan mediaspeler van de receiver af moeten halen omdat deze allerlei problemen gaf (verstoring CEC/ ARC). Gevolg geen geluid etc.
SR-7007

koloro

Ben flink aan het puzzlen en denk dat ik iets gevonden heb.

Het kan volgens mij in de HDMI besturing zitten (in de SR), als ik hier mee schakel dan gaat het bijna goed. Het geluid loopt gewoon mee bij het omschakelen van TV/radio ed.
Manco is dan wel weer dat het geluid via ARC niet van de TV terugkomt.

Meest waarschijnlijke oplossing lijkt het "omlussen"; hiermee bedoel ik dat de Ziggobox rechtstreeks wordt aangesloten op de TV (ingang HDMI1) en via een andere HDMI kabel vanuit de TV (HDMI2 ARC) terugvoeren naar de SR.
Moet dit nog uitproberen.

Maarja, dat is niet waarom je een SR koopt, toch?

Mocht het allemaal echt niet lukken, dan gaat die inderdaad retour leverancier.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

koloro

Slecht nieuws, het is allemaal niet gelukt.

HDMI instellingen in de SR aangepast, maar nog problemen met schakelen.

Op een gegeven ogenblik verschijnt er alleen maar het zwarte MARANTZ setup scherm in beeld met de info linksonder.
3D doorvoer lukt ook pas na de SR uit/aan gezet te hebben. Duidelijk dat er iets niet goed zit. Dit is mijn 2e foute MARANTZ al, heb ik gewoon pech?!

Al met de dealer gebeld om te ruilen; er zal helaas eerst een onderzoek in de winkel plaatsvinden wat er fout is (de SR is pas 14dgn oud!!!!), vinden ze niks wordt die opgestuurd naar MARANTZ :eerie:

Flink balen allemaal maar ik wacht af wat de dealer zal doen.

sattie

Heb je de laatste software erin zitten, en heb je het eventueel met een andere tv geprobeerd ?
Heb je ook de laatste software in de samsung zitten ?
En wel goeie HDMI 1.4 kabels ?

koloro

Yep, alles is volgens de laatste update en aangesloten met goede HDMI 1.4, ook de PANASONIC plasma TV :wink:

Zou wel toevallig zijn als alle apparaten niet OK zijn en de SR wel.

sattie

Dan contact op nemen met je dealer waar je de receiver hebt aangeschaft, zij zullen je zeker daar verder mee helpen.