Lijst met aan te raden Internet Radio stations

Gestart door sprins, mei 20, 2013, 17:00:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sprins

Hi, newbie here  redface

Is het misschien een leuk idee (ik kon het niet vinden met de zoekfunctie) om een lijst samen te stellen met Internet Radio zenders die aan te raden zijn vanwege: bitrate (geluidskwaliteit), kwaliteit v/d muziek (in het genre), afwezigheid van ruis (reclame, omroepers, nieuws, jingles), etc, etc..

Het valt mij namelijk niet mee om tussen de 10 triljard radio stations juist die te vinden die continu (of zo continu als mogelijk) goed zijn. Ieder zijn genre natuurlijk (iets met smaak en twist en zo), maar daarbinnen zou er toch redelijke overeenstemming kunnen zijn.

Mocht zo'n topic al bestaan dan laat ik me daar graag naartoe doorverwijzen.
Mocht dit in een andere sectie moeten dan laat ik me graag verplaatsen.
Mocht er geen animo zijn dan doeken we de draad gewoon op.

Ikzelf luister via een SR7005 liefst via de interne internetradioontvanger in NET/USB (interface is totaal ruk maar werkt meestal, slechts af en toe een vastloper waarvan nog maar één met stekker eruit-erin nodig  violent1), of anders via de iDevice met TuneIn Radio (top App/site) via Airplay (werkt meestal, nog maar een enkele vastloper van de SR7005  violent1)

Één van mijn favorieten bijvoorbeeld is "Abaco Libros Y Cafe" 128kbps uit Colombia. Goeie jazz met als enige minpuntje de station calls / jingles die wat minder zouden mogen...


xander32

Charlietown Blues
Alle Linn zenders
Classic FM
Planet Rock


:yes:

sprins

#2
Die Charlietown Blues is beter dan wat ik tot nu toe aan blues wist te vinden. En Planet Rock is ook leuk so far  pompom (edit: woeps, Belgische reclame  :| )

Een paar van mijn vondsten zijn:

Kick Radio '80s en 90s (geen reclame, wel veel jingles) 128kbps
JAMM FM (soort permanente Soul Show met leuke programma's nu en dan, wel lokaal geneuzel) 192kbps
Chérie Lounge (lounge/jazz) 128kbps
Radio 6 jazz 192kbps
Radio 6 zwarte lijst 192kbps
Radio 6 Blues 192kbs
Deep Mix Moscow Radio (ambient/deep house) 128kbps
Chilltrax 128kbps



pietr

Interessant topic. Is het mogelijk om de bitrate erbij te zetten?
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

sprins

Citaat van: pietr op mei 20, 2013, 22:45:26
Interessant topic. Is het mogelijk om de bitrate erbij te zetten?

Done.

Xplod

#5
Ik ben heb een Premium account bij Digitally Imported.
Die zijn hoofdzakelijk Dance en Ambient gericht .... beetje mijn ding wel ... maar het leuke is dat je dan ook meteen ook alle zenders van Jazzradio en Sky.FM tot je beschikking hebt ... en daar zullen hier veel meer liefhebbers van zijn denk ik.

Te veel om op te noemen, neem gewoon een kijkje op ;
http://www.di.fm/
http://www.jazzradio.com/
http://www.sky.fm/

... en wat de streams betreft .... ze gaan tot max. 320kbps (meestal 256kbps) in mp3 en 128kbps in AAC formaat.
Voor alle iDevices is er ook een prachtige app voorzien. Handig voor als je een dockje ergens anders in huis gebruikt.
Mijn NA7004 slikt ze met gemak en je kan de streams programmeren via Vtuner op www.radiomarantz.com
MAC adress van je toestel ingeven, zenders programmeren en quasi meteen terug te vinden onder Internet Radio/radiomarantz.com/Added stations op je toestel.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

pameijer

Citaat van: sprins op mei 20, 2013, 18:33:58
Die Charlietown Blues is beter dan wat ik tot nu toe aan blues wist te vinden.

Heb me deze vooravond ook positief laten verrassen door deze zender. Goed!  hello
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Citaat van: pameijer op mei 21, 2013, 20:30:51
Heb me deze vooravond ook positief laten verrassen door deze zender. Goed!  hello
...  :yes:, ik werd hierover getipt door G.J. Vanzomereng.

sprins

Ik heb het nu een tijdje aangehoord, en "radio 6 de zwarte lijst" is een favoriet pompom. Jazz, blues en soul zonder DJ, reclame, en af en toe een jingle.

En alles op 192 kbps  hello

pietr

Radio 6 zwarte lijst luister ik ook af en toe: fijn station.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Maus

Heb op de ipad een appje van Jazzradio.com, heeft diverse muziekstijlen waar je uit kunt kiezen, werkt goed. En de RadioParadise app uiteraard :)

sprins

Citaat van: Maus op mei 25, 2013, 01:37:03
Heb op de ipad een appje van Jazzradio.com, heeft diverse muziekstijlen waar je uit kunt kiezen, werkt goed. En de RadioParadise app uiteraard :)

Voor de iPad ben ik verslingerd aan TuneIn radio. Hebben ook een goeie site, waar je met een account al je favorieten kunt syncen over site, iPad, iPod,iPhone of ander device wat TuneIn heeft (de WDTV bijv.)

Een grote radiozender-database, een beetje hetzelfde idee eigenlijk als marantzradio.com maar dan wel met een knappe interface  :-D

Audiotic

Voor mij: Radio Paradise (de Californische) - verreweg favoriet.
Dan ByteFM, Duits, vanuit een enorme bunker in Hamburg. Heel apart, veel nieuwe muziek.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

sprins

Citaat van: Audiotic op mei 25, 2013, 17:49:34
Voor mij: Radio Paradise (de Californische) - verreweg favoriet.

Topper! Die houden we erin hier.

i2Paq

Citaat van: Xplod op mei 21, 2013, 11:04:30
Ik ben heb een Premium account bij Digitally Imported.
Die zijn hoofdzakelijk Dance en Ambient gericht .... beetje mijn ding wel ... maar het leuke is dat je dan ook meteen ook alle zenders van Jazzradio en Sky.FM tot je beschikking hebt ... en daar zullen hier veel meer liefhebbers van zijn denk ik.

Te veel om op te noemen, neem gewoon een kijkje op ;
http://www.di.fm/
http://www.jazzradio.com/
http://www.sky.fm/

... en wat de streams betreft .... ze gaan tot max. 320kbps (meestal 256kbps) in mp3 en 128kbps in AAC formaat.
Voor alle iDevices is er ook een prachtige app voorzien. Handig voor als je een dockje ergens anders in huis gebruikt.
Mijn NA7004 slikt ze met gemak en je kan de streams programmeren via Vtuner op www.radiomarantz.com
MAC adress van je toestel ingeven, zenders programmeren en quasi meteen terug te vinden onder Internet Radio/radiomarantz.com/Added stations op je toestel.

Ik heb de Premium ook, hiermee dek je eigenlijk alle muziek in 1x af.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...