Hi, newbie here
Is het misschien een leuk idee (ik kon het niet vinden met de zoekfunctie) om een lijst samen te stellen met Internet Radio zenders die aan te raden zijn vanwege: bitrate (geluidskwaliteit), kwaliteit v/d muziek (in het genre), afwezigheid van ruis (reclame, omroepers, nieuws, jingles), etc, etc..
Het valt mij namelijk niet mee om tussen de 10 triljard radio stations juist die te vinden die continu (of zo continu als mogelijk) goed zijn. Ieder zijn genre natuurlijk (iets met smaak en twist en zo), maar daarbinnen zou er toch redelijke overeenstemming kunnen zijn.
Mocht zo'n topic al bestaan dan laat ik me daar graag naartoe doorverwijzen.
Mocht dit in een andere sectie moeten dan laat ik me graag verplaatsen.
Mocht er geen animo zijn dan doeken we de draad gewoon op.
Ikzelf luister via een SR7005 liefst via de interne internetradioontvanger in NET/USB (interface is totaal ruk maar werkt meestal, slechts af en toe een vastloper waarvan nog maar één met stekker eruit-erin nodig
), of anders via de iDevice met
TuneIn Radio (top App/site) via Airplay (werkt meestal, nog maar een enkele vastloper van de SR7005
)
Één van mijn favorieten bijvoorbeeld is "
Abaco Libros Y Cafe" 128kbps uit Colombia. Goeie jazz met als enige minpuntje de station calls / jingles die wat minder zouden mogen...