Het leek me dus wel interessant om deze 2 eens met elkaar te vergelijken.
Vanwege een defect aan de Technics welke dus een behoorlijk hard ploppend geluid over de speakers maakte besloot ik deze eerst eens na te lopen alvorens een verslag te schrijven.
De technics staat nog boven op de testbank waar hij het nu goed lijkt te doen dus ga ik hem alla minuut eerst nog even testen op vol vermogen.
Op vol vermogen blaast de Marantz 500 er ongeveer 71 VAC per kanaal uit wat gelijk staat aan 317 Watt per kanaal.
De Technics SE-A-100 komt tot 55 VAC per kanaal want correspondeerd met 190 Watt per kanaal.
Klankmatig staan beide versterkers op hoog niveau wat mij betreft.
Ik heb er al genoeg gehoord en voor mijn gevoel verslaat deze technics eerder beluisterde modellen zoals de Sansui B-2101, Bryston 4B.
Om de Nakamichi PA-7E te verslaan komt deze net wat te kort kwa transperantie in het middengebied.
De 500 is geheel gereviseerd door mij en weer in originele staat teruggebracht.
Verdere details hieromtrent kun je hier lezen;
http://marantzforum.nl/index.php?topic=1071.0Wetende dat de Marantz model 500 in feite al een stok oud parade paard is presteerd deze na revisie verbluffend goed en staat op gelijk niveau met de Nakamichi stasis PA-7E.
Na een vergelijkende luistertest tussen de Technics en de Marantz waren er veel raakvlakken; een erg zuiver mooi schoon hoog, ruimtelijke weergave in de breedte is van de technics erg goed te noemen en volgens mijn mening meteen ook het sterkste punt van deze eindversterker.
In de diepte wint de Marantz 500 het weer.
Het podium is duidelijk beter te horen en te plaatsen.
Transperantie en focus zijn ook net wat beter.
Kwa laagweergave staat het ongeveer gelijk.
Strak en met veel kracht word het de kamer ingeslingerd.
Met beide versterkers heb je absoluut top spul op de tafel staan en kun je geen buil vallen,behalve op je hoofd dan, gezien het gewicht van deze heren