Platenspeler

Gestart door Actionhost, mei 09, 2013, 23:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Maus op mei 12, 2013, 23:24:21
Volgens mij ligt dat echt volledig aan je budget en wat je gewend bent. Ik heb laatst bij iemand(jongen van 13) een ouwe Thorens gehoord waar hij een Grado onder had geschroefd van 35€, klinkt echt niet verkeerd.

Het hoeft niet duur te zijn. Zelf zou ik voor zo'n Project gaan, leuke speler mét element. Goedkoper vind je 't haast niet.

Grado green of zo een AT groen voor 30 euro altijd prima op ebay.de  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Zelf vind ik een Thorens TD-105 (zonder kap) een gaaf ding volgens de kenners een prul maar ik vind hem mooi  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op mei 12, 2013, 23:39:43
Mooi toch.

leukste vind ik nog dat mijn draaitafel die ik ooit van Ronald van Eijk heb gekocht die advertentie foto met het karakteristiek tafeltje van Ronald kom je nu in Italië tegen op een site  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus

Citaat van: SB_Marantz op mei 12, 2013, 23:32:14

Ja precies zoals je het zegt: ''Het is maar wat je gewent bent.''

Je zegt dat je laatst een oude Thorens ''gehoord'' hebt?
Maken die zo'n lawaai dan?

Ik luister nooit naar versterkers,cd spelers, platenspelers maar naar de muziek.
Buiten dat ben je qua geluids kwaliteit afhankelijk van de speakers, opname etc.  :wink:

Je snapt wat ik bedoel met gehoord  :evil:

Actionhost

#96
Even met een verkoper van Stassen gesproken. Binnen mijn budget en wensen was zijn advies een Acoustic Solid 111 (vond hij beter dan de (duurdere) Clearaudio Champion).

Prima draaitafel om mee te beginnen met ook nog eens fraaie looks.

Zou inclusief element uitkomen rond de 1050 euro.


http://www.acoustic-solid.com/solid_111_alu_pur.html




Ook nog een fraaie (wat duurdere) gepolijste versie.


Iemand met deze speler bekend?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Cornelis1921

Nee, maar hij ziet er zonder meer fraai uit. Lijkt mij een goede speler, daar platenspeler zo goed als uitontwikkeld zijn, op het element na.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar



SRM Tech Arezzo ligt dan ook binnen je bereik.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Citaat van: Actionhost op mei 15, 2013, 18:57:39
Even met een verkoper van Stassen gesproken. Binnen mijn budget en wensen was zijn advies een Acoustic Solid 111 (vond hij beter dan de (duurdere) Clearaudio Champion).

Prima draaitafel om mee te beginnen met ook nog eens fraaie looks.

Zou inclusief element uitkomen rond de 1050 euro.


http://www.acoustic-solid.com/solid_111_alu_pur.html




Ook nog een fraaie (wat duurdere) gepolijste versie.


Iemand met deze speler bekend?


Stassen heeft een Marantz TT-1000 staan.
Beetje afdingen.....

Speler voor het leven.  8-) notworthy
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Exxar

Citaat van: SB_Marantz op mei 16, 2013, 09:07:55

Stassen heeft een Marantz TT-1000 staan.
Beetje afdingen.....

Speler voor het leven.  8-) notworthy

maar op de foto staat die zonder arm of cartridge, en dan moet je weer een passende combinatie zoeken en kun je heel snel (heel) veel geld kwijt zijn.

Actionhost

Dit is toch ook een prima speler om mee te beginnen? Moet ook nog stofkap erbij (anders gaan er 2 katten op lopen  :-)). Zit je al gauw op 1300 euro. Voor mij meer dan genoeg voor een platenspeler.

Later kan ik altijd nog een arm en element upgrade doen of zo.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

Citaat van: Zoldar op mei 16, 2013, 09:03:31


SRM Tech Arezzo ligt dan ook binnen je bereik.

Ook erg fraai hoor! Kwantakosta?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Maus

Wat een bakken geld :D voor dat geld heb ik mijn speakers, versterker+revisie, en de draaitafel met element.

Actionhost

Citaat van: Maus op mei 16, 2013, 11:08:36
Wat een bakken geld :D voor dat geld heb ik mijn speakers, versterker+revisie, en de draaitafel met element.

Is natuurlijk voor iedereen anders, ik ken iemand met een platenspeler van 60.000 euro (ja echt waar....)

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213