Platenspeler

Gestart door Actionhost, mei 09, 2013, 23:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Blue dolphin op mei 12, 2013, 10:58:42
Heb idd even zitten kijken naar de matantz, maar ja. net boven budget. (dan zeker eerst de bruiloft)

de pro-ject heeft een mooie futuristische look.

de clearaudio is via MP wat te vroeg in de aanbieding.
wil dan toch eerst ff wat geluisterd hebben voordat ik tot een aankoop over ga.


en even tot rust komen en nadenken hoeveel platen ga ik draaien en kopen 180 grams natuurlijk  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 12, 2013, 11:12:24

en even tot rust komen en nadenken hoeveel platen ga ik draaien en kopen 180 grams natuurlijk  :angel:

Verstandig, en je hebt helemaal gelijk. Want dat is natuurlijk de hamvraag. Anders is het een wannahave.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Blue dolphin

zeker, ben iemand die snel veel inof wil hebben maar voordat de kooper is duurt het wel ff hoor :P

eerst luisteren.

JohnWx

http://link.marktplaats.nl/652336564

Project

170 euro niet duur 3 mnd garantie


of het wat is voor je plaatjes draaien die 170 euro krijg je minmaal terug bij inruil draaitafel  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Actionhost

#79
Ook leuk:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/platenspelers-en-pick-ups/m675619113-clearaudio-emotion.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Volgens mij een Marantz TT-151 (want dat is volgens mij 'gewoon' een CA Emotion) met een aantal dingen erbij zoals een phonoversterker en een stofkap.

Oogt nog wat mooier dan de TT-15s1 zonder de uitsparingen, maar dat is smaak.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Exxar

Dat lijkt meer de Clearaudio Emotion, niet de Emotion SE dewelke voor 2400 gaat.
Maar dan nog met al die extra's erbij is het geen slechte prijs.

Actionhost

Citaat van: Exxar op mei 12, 2013, 13:00:49
Dat lijkt meer de Clearaudio Emotion, niet de Emotion SE dewelke voor 2400 gaat.
Maar dan nog met al die extra's erbij is het geen slechte prijs.

Heb al wat mailcontact gehad. Mag voor 875 weg, alleen ophalen (in Oostende!). Is nog een aardige rit (vanuit Haarlem).

Voor welke prijs geen de niet SE versie nieuw?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

En verkocht alweer zie ik nu.....
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

jrm

Citaat van: Actionhost op mei 12, 2013, 13:54:09
Heb al wat mailcontact gehad. Mag voor 875 weg, alleen ophalen (in Oostende!). Is nog een aardige rit (vanuit Haarlem).

Voor welke prijs geen de niet SE versie nieuw?

Zeker een aardige rit vanuit Haarlem, bij mij in de buurt.
Inderdaad is het bij platenspelers de 'looks' die er toe doen, kwaliteit speler wordt grotendeels bepaald door het element i.c.m. de arm.

Blue dolphin


Waar moet ik op letten bij arm en element dan??

wat zijn de betere onder die spullen???
namen en type???

renes59

Dat is niet zo gemakkelijk. Wil je een andere arm dan loopt dat in de kosten, die zijn meestal duurder dan de aangeschafte draaitafel. De combinatie draaitafel / arm is weer belangrijk voor het element wat erin past. Prijstechnisch moet het wel allemaal bij elkaar passen.
Informatie vragen bij de hifiwinkels. Hoeft niet alleen bij Audioselectief, de winkels die draaitafels en elementen verkopen hebben er ook verstand van. Een draaitafel verbeteren en aanpassen is een hobby op zich. Er is op internet informatie te vinden op dit gebied.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

jrm

Citaat van: Blue dolphin op mei 12, 2013, 21:53:32
Waar moet ik op letten bij arm en element dan??

wat zijn de betere onder die spullen???
namen en type???

Bij de arm let op instelbaarheid, google maar op SME - arm bijvoorbeeld.

Elementen zijn ook al bij diverse fora besproken, zoals die van Denon, Audio Technica, Ortofon, Goldring, Micro Benz etc.

Google o.a. op draaitafel kopen, en je vind diverse hits...

Maus

Citaat van: Blue dolphin op mei 12, 2013, 21:53:32
Waar moet ik op letten bij arm en element dan??

wat zijn de betere onder die spullen???
namen en type???

Volgens mij ligt dat echt volledig aan je budget en wat je gewend bent. Ik heb laatst bij iemand(jongen van 13) een ouwe Thorens gehoord waar hij een Grado onder had geschroefd van 35€, klinkt echt niet verkeerd.

Het hoeft niet duur te zijn. Zelf zou ik voor zo'n Project gaan, leuke speler mét element. Goedkoper vind je 't haast niet.

SB_Marantz

Citaat van: renes59 op mei 10, 2013, 11:31:29
In 32 jaar tijd 1x een onderhoudsbeurt en nog altijd goed dat is inderdaad een gammele oude tafel. Thorens en gammel laat me niet lachen, geschwets in de ruimte.


I wil say this only once: There can only be one: TT-1000  clown1



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Maus op mei 12, 2013, 23:24:21
Volgens mij ligt dat echt volledig aan je budget en wat je gewend bent. Ik heb laatst bij iemand(jongen van 13) een ouwe Thorens gehoord waar hij een Grado onder had geschroefd van 35€, klinkt echt niet verkeerd.

Het hoeft niet duur te zijn. Zelf zou ik voor zo'n Project gaan, leuke speler mét element. Goedkoper vind je 't haast niet.


Ja precies zoals je het zegt: ''Het is maar wat je gewent bent.''

Je zegt dat je laatst een oude Thorens ''gehoord'' hebt?
Maken die zo'n lawaai dan?

Ik luister nooit naar versterkers,cd spelers, platenspelers maar naar de muziek.
Buiten dat ben je qua geluids kwaliteit afhankelijk van de speakers, opname etc.  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM