Platenspeler

Gestart door Actionhost, mei 09, 2013, 23:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

renes59

Die mag dan ook wel voor €60.000 nieuwe oren aanschaffen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Wel relaxed dan Rene, ik heb 60.000 euro wat zal ik eens gaan doen...........  :roll:  Ja ik ga een draaitafel kopen.   :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

pameijer

Citaat van: Paul op mei 16, 2013, 11:25:42
Wel relaxed dan Rene, ik heb 60.000 euro wat zal ik eens gaan doen...........  :roll:  Ja ik ga een draaitafel kopen.   :-D

Zou ik ook kopen, en een Primaluna Dialogue Premium, en een SA-11S3 of een NAD M51, en een akoestisch plafond, en een nieuwe surfplank, en een mooie vakantie, en een nieuwe PC en laptop, en en en ....

En dan nog blijft er zat geld over voor belangrijkere zaken!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

renes59

#108
Citaat van: Paul op mei 16, 2013, 11:25:42
Wel relaxed dan Rene, ik heb 60.000 euro wat zal ik eens gaan doen...........  :roll:  Ja ik ga een draaitafel kopen.   :-D
Dat is ook wel het eerste wat bij mij opkomt.
Een paar nieuwe luidsprekers zou ik nog wel willen hebben, de rest voldoet prima.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Actionhost

#109
Tsja voor mij ook niet te bevatten zulke bedragen.....en al helemaal niet voor een platenspeler (of versterker, of luidsprekers etc etc....)

Voor de liefhebber:

http://www.bornrich.com/entry/top-10-most-expensive-turntables/
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Actionhost

#110
Kijk iedereen kan zijn mening hebben over veel geld uitgeven voor bepaalde dingen. Dit moet iedereen natuurlijk helemaal zelf weten. Is natuurlijk ook sterk afhankelijk van vermogen/inkomen en wat je voor zaken over hebt.

Zelf vind ik high end platenspelers echt kunststukken. Neem de Clearaudio Master reference echt ''a work of art' en dat mag best wat kosten. Bijna vergelijkbaar met een duur schilderij aan de wand.



En nee ik heb er het geld ook niet voor, maar als ik de loterij win staat het bij mij ook in mijn huiskamer  8-).

Weet nog toen ik een jaar of 25 was. Lang gespaard voor een Breitling Chronomat horloge. Een schitterende klok waar ik toen erg trots op was. Was een enorme hoeveelheid geld voor mij destijds. En heb 'm nu nog steeds en geen moment spijt van.  En sommige vonden dat toen ook gekkenwerk ("op een klokkie van de HEMA zie je toch ook de tijd").

Dat soort verschillen van mening over aankopen zal je altijd houden (en dat mag ook).
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Exxar

Citaat van: Actionhost op mei 16, 2013, 11:06:57
Dit is toch ook een prima speler om mee te beginnen? Moet ook nog stofkap erbij (anders gaan er 2 katten op lopen  :-)). Zit je al gauw op 1300 euro. Voor mij meer dan genoeg voor een platenspeler.

Later kan ik altijd nog een arm en element upgrade doen of zo.

Tuurlijk is dat een goede platenspeler! Een stofkap durft ook al gauw 200euro of meer kosten (voor mijn TT15 heb ik al een stofkap van Pro-ject nodig van 250euro, of eentje laten maken op maat)

En waarom zou je een arm- of elementupgrade doen? Het is de combinatie van die twee die moet goed zijn, en die zijn meestal goed, zelfs op de budgetmodellen.

100%Marantz

Citaat van: Actionhost op mei 16, 2013, 11:36:10
Voor de liefhebber:

http://www.bornrich.com/entry/top-10-most-expensive-turntables/

En bestaan hiervoor dan speciale LP's of is het een plastiek schijfje van 20 € die daarop speelt?  :schater:

Wel een vraagje: Wat is het voordeel van 2 of 4 armen? Heeft iemand daar een uitleg voor???
marantz, what else?

Actionhost

Citaat van: Exxar op mei 16, 2013, 11:57:16
En waarom zou je een arm- of elementupgrade doen? Het is de combinatie van die twee die moet goed zijn, en die zijn meestal goed, zelfs op de budgetmodellen.

Ja je hebt gelijk, denk ook dat ik voorlopig erg tevreden zou zijn met deze speler en combi arm/element.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Exxar

Dan kun je de arm nemen met het element dat het beste is voor jouw gekozen plaat/muziekgenre of zoiets.
En het ziet er natuurlijk ook wel cool uit.

100%Marantz

Citaat van: Exxar op mei 16, 2013, 12:02:49
Dan kun je de arm nemen met het element dat het beste is voor jouw gekozen plaat/muziekgenre of zoiets.
En het ziet er natuurlijk ook wel cool uit.

Het blijft maar 1 tegelijkertijd, nooit allemaal samen?  ah ok  :-D
Dan moet je ook 8 speakers hebben naargelang de muziek  :wink:
Maar daar zal geen probleem zijn als men zoiets koopt  :mrgreen:
marantz, what else?

Exxar

Citaat van: 100%Marantz op mei 16, 2013, 12:06:54
Het blijft maar 1 tegelijkertijd, nooit allemaal samen? 


Dat zou pas cool zijn!!

RoGEK

Citaat van: Maus op mei 16, 2013, 11:08:36
Wat een bakken geld :D voor dat geld heb ik mijn speakers, versterker+revisie, en de draaitafel met element.

precies wat ik denk...

gewoon lekker zo'n pro-ject met een orthofon 2m red voor 300 zou al een heel eind moeten komen naar mijn idee..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Actionhost

#118
Citaat van: RoGEK op mei 16, 2013, 12:43:13
precies wat ik denk...

gewoon lekker zo'n pro-ject met een orthofon 2m red voor 300 zou al een heel eind moeten komen naar mijn idee..

Pro-ject is zeker ook een optie ja....de Experience bijvoorbeeld. En deze is nog niet gekocht hoor! Sta zeker open voor alternatieven.

Citaat van: Maus op mei 16, 2013, 11:08:36
Wat een bakken geld :D voor dat geld heb ik mijn speakers, versterker+revisie, en de draaitafel met element.

De term 'bakken geld' is natuurlijk erg relatief. Is voor iedereen anders. Zo ook het besteedbaar inkomen. En nu heb ik overigens niet mijn hele set voor de prijs van deze platenspeler (1050 euro).

Zie ook mijn andere postje in dit topic. Hoeveel geld je wil en kan uitgeven en aan wat is voor iedereen anders. Moet kunnen toch?


PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

ernst56

Ik zal me nooit zo'n nieuwe platenspeler aanschaffen, is gewoon te veel plastiek tegenwoordig, of onbetaalbaar.
Hou het liever bij de "echte" draaiers... :-D



Ernst
Marantz 2330b, 4270, 2225, 2010, 2015, 3200, 112, 140, 115b, 5025 , Elipson 1303, Kenwood KD-550 met SME III en Pickering XLZ7500-IIS en nog van alles wat...