Platenspeler

Gestart door Actionhost, mei 09, 2013, 23:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Paul op mei 17, 2013, 10:05:35
In India dragen ze een tulband en geen pet.  :-D clown1 :angel:
...alweer raak, Paul...  :schater:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Actionhost

#136
Wellicht een beetje topicvervuiling....maar ben al een beetje aan het rondneuzen voor mooie LP's. Zo ook Miles Davis "Kind of Blue" in 180 grams uitvoering (sealed). Vraagprijs 20 US dollar (zo'n 15 euro en natuurlijk nog verzendkosten).

Zijn dit gangbare prijzen voor dit soort LP's?

Iemand nog tips voor sites voor nieuwe en gebruikte LP's?

Update: zie dezelfde LP nu ook voor 22 euro in een Nederlandse shop voor 22 euro (de 'standaard' 33 rpm versie). En ook een uitvoering van 45 euro (de 45rpm re-issue). Hangt er dus ook maar net vanaf.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 18, 2013, 10:10:36
Wellicht een beetje topicvervuiling....maar ben al een beetje aan het rondneuzen voor mooie LP's. Zo ook Miles Davis "Kind of Blue" in 180 grams uitvoering (sealed). Vraagprijs 20 US dollar (zo'n 15 euro en natuurlijk nog verzendkosten).

Zijn dit gangbare prijzen voor dit soort LP's?

Iemand nog tips voor sites voor nieuwe en gebruikte LP's?

Update: zie dezelfde LP nu ook voor 22 euro in een Nederlandse shop voor 22 euro. En ook een uitvoering van 45 euro. Hangt er dus ook maar net vanaf.

Goed Googlen op slechte persingen

Toen ik een paar jaar gelden in mijn LP fase zat alleen maar 180 grams gekocht en veel mis peren kon ze wel weer omruilen etc. maar het is zo frustrerend dat je Robbie Williams hoort knetteren en Chet Baker knisperen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Exxar

Citaat van: Actionhost op mei 18, 2013, 10:10:36
Wellicht een beetje topicvervuiling....maar ben al een beetje aan het rondneuzen voor mooie LP's. Zo ook Miles Davis "Kind of Blue" in 180 grams uitvoering (sealed). Vraagprijs 20 US dollar (zo'n 15 euro en natuurlijk nog verzendkosten).

Zijn dit gangbare prijzen voor dit soort LP's?

Iemand nog tips voor sites voor nieuwe en gebruikte LP's?

Update: zie dezelfde LP nu ook voor 22 euro in een Nederlandse shop voor 22 euro (de 'standaard' 33 rpm versie). En ook een uitvoering van 45 euro (de 45rpm re-issue). Hangt er dus ook maar net vanaf.

Hierzo:
http://www.happysadrecords.nl/

Stuur Henk een emailtje en vraag zijn stocklijst (schrik niet, want die is echt wel lang)
Ik heb daar vorige week ook een aantal platen gekocht.

Actionhost

Citaat van: Zoldar op mei 16, 2013, 09:03:31


SRM Tech Arezzo ligt dan ook binnen je bereik.

Waar heb je deze gekocht (en voor hoeveel als ik vragen mag)? Ik kan namelijk geen Nederlandse verkoper vinden.

Hoe bevalt deze Arezzo?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Zoldar

Ik heb hem op proef besteld bij SRM zelf in de UK. Kon hem kosteloos terug sturen. Maar na enige tijd luisteren en vergelijken (Clearaudio Concept, Nottingham spacedeck en Mitchell gyro SE)  is hij gebleven.

Ben er nog steeds tevreden over. Zuivere en punchy speler. Niet soft of erg analoog aandoend. Meer open en dynamisch dan je zou verwachten van vinyl. ea is wel afhankelijk van het element wat je gebruikt en ik zit aan de analytische kant wat weer goed samen gaat met buizen.

Ik geloof dat er op HT forum nof iemand zit met een arrezzo. enige minpunt zou het omschakelen van 33 naar rpm zijn. hier moet je 2 snaren voor omzetten ipv een schakelaar of 1 snaar. Maar dat is ook de kracht van de speler. Veel torque ipv veel massa om de lp draaiende te houden.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Actionhost

Citaat van: Zoldar op mei 18, 2013, 15:39:50
Ik heb hem op proef besteld bij SRM zelf in de UK. Kon hem kosteloos terug sturen. Maar na enige tijd luisteren en vergelijken (Clearaudio Concept, Nottingham spacedeck en Mitchell gyro SE)  is hij gebleven.


Yes....zie de site nu. De prijs valt idd binnen mijn budget. Erg fraaie speler!

Jammer dat zo'n dustcover dan weer 200 euro moet kosten......
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Exxar

Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n dustcover voor de TT15.
Tot nu toe heb ik een site gevonden in Nederland waar ze dat soort covers gewoon zelf maken volgens wensen van de klant. Prijzen? Ik heb al iets van 150euro zien voorbij komen.

Actionhost

#143
Citaat van: Exxar op mei 18, 2013, 18:00:00
Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n dustcover voor de TT15.
Tot nu toe heb ik een site gevonden in Nederland waar ze dat soort covers gewoon zelf maken volgens wensen van de klant. Prijzen? Ik heb al iets van 150euro zien voorbij komen.

Ik kan simpelweg niet zonder. Hier lopen 2 katten die zich geen seconde bedenken om eens lekker op de speler te gaan liggen  :-(
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

100%Marantz

#144
Voor een van mijn Technics SL1200 MKII heb ik zonder probleem gevonden bij Panasonic voor 20,40€ +BTW  pompom

Kan ook heel gemakkelijk van 33 naar 45 rpm gaan in 1/4 van een sec  :-D :-D
En draait als een klok, al meer 25 jaar al zonder problemen.
10 jaar gebruikt als DJ hello

Maar is iets anders natuurlijk
marantz, what else?

Zoldar

ik heb de kap ook laten maken voor iets van 150 euro.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Exxar

Citaat van: Zoldar op mei 18, 2013, 19:41:28
ik heb de kap ook laten maken voor iets van 150 euro.

Heb je daar nog een adresje van?

Zoldar

hifi zwaard in rotterdam.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Actionhost

#148
Ik overweeg om een Edwards audio TT1 te kopen (afgeleid van de Rega P2, met wat kleine wijzigingen zoals een acryl plateau)

Met Rega RB251 arm en Goldring Elektra element.

Normaal zo'n 500 euro maar nu in de aanbieding en voor onder de 400 euro klaar en nog met stofkap ook.

De reviews zijn erg goed. Wellicht een goede tafel om te gaan ontdekken of vinyl voor mij een blijvertje is (en dan eventueel een high end speler te kopen)

Meningen?




http://www.stereomojo.com/edwards%20audio%20TT1%20Turntable%20and%20MM1Phono%20Pre.htm/edwardsaudioTT1TurntableandM1PhonoPre.htm

http://www.whathifi.com/review/tt1


PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

bramdg

Citaat van: Actionhost op mei 20, 2013, 20:36:45
Ik overweeg om een Edwards audio TT1 te kopen (afgeleid van de Rega P2, met wat kleine wijzigingen zoals een acryl plateau)

Met Rega RB251 arm en Goldring Elektra element.

Normaal zo'n 500 euro maar nu in de aanbieding en voor onder de 400 euro klaar en nog met stofkap ook.

De reviews zijn erg goed. Wellicht een goede tafel om te gaan ontdekken of vinyl voor mij een blijvertje is (en dan eventueel een high end speler te kopen)

Meningen?




http://www.stereomojo.com/edwards%20audio%20TT1%20Turntable%20and%20MM1Phono%20Pre.htm/edwardsaudioTT1TurntableandM1PhonoPre.htm

http://www.whathifi.com/review/tt1

DOEN !   :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart