Platenspeler

Gestart door Actionhost, mei 09, 2013, 23:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

heb er zo 1 gehad maar dan was de naam Goldring GR1.2 geloof ik

ziet er gaaf uit en elementje klinkt prima
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sprins

Ik heb niet zo lang geleden een nagenoeg nieuwe Stanton ST-150 (incl 680 v3 element). op Marktplaats gevonden voor €350. Het moet je ding zijn, maar kwalitatief (materiaal zeker - gebouwd als een tank, plaatjes draaien volgens mij ook) dik in orde. Nieuw zijn ze niet veel duurder.




Je moet er alleen een deksel bij kopen voor een tientje of twee.

JohnWx

Citaat van: sprins op mei 21, 2013, 00:14:35
Ik heb niet zo lang geleden een nagenoeg nieuwe Stanton ST-150 (incl 680 v3 element). op Marktplaats gevonden voor €350. Het moet je ding zijn, maar kwalitatief (materiaal zeker - gebouwd als een tank, plaatjes draaien volgens mij ook) dik in orde. Nieuw zijn ze niet veel duurder.




Je moet er alleen een deksel bij kopen voor een tientje of twee.

dat is om te raggen  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

100%Marantz

Dan neem ik liever de originele versie van Technics, DE referentie.
SL12..MK..
black or silver
marantz, what else?

Xplod

 stupid
Citaat van: 100%Marantz op mei 21, 2013, 10:24:58
Dan neem ik liever de originele versie van Technics, DE referentie.
SL12..MK..
black or silver
stupid
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

100%Marantz

Dit kan een neverending discussion worden.

Je hebt pro technics en pro Stanton.

Ik heb zelf 2 SL1200MKII sinds 26 jaar zonder enig probleem.
Technics is volgens mij DE referentie.
Beide zijn waarschijnlijk goed, maar heb met technics de indruk dat ik de originele heb, en niet een copie.

Oorspronkelijk model SL1200 van 1972: 3 miljoen exemplaren verkocht
Langst geproduceerd model ooit!!

Blijft zeer subjectief.

For me a Technics SL1200, nothing else  hello :yes:
marantz, what else?

JohnWx

wist niet eens dat Stanton van die prijzige had maar ze stappen in het gat waar vraag naar is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sprins

Citaat van: 100%Marantz op mei 21, 2013, 10:24:58
Dan neem ik liever de originele versie van Technics, DE referentie.
SL12..MK..
black or silver

Daar is wat voor te zeggen. Alleen kost een SL1200 in nieuwstaat minstens het dubbele (of nog meer). De keuze viel voor mij daarom op deze. Kwa platenspeler (het plaatjes draaien zelf) zit je met beide natuurlijk geramd.

100%Marantz

Citaat van: sprins op mei 21, 2013, 11:21:25
Daar is wat voor te zeggen. Alleen kost een SL1200 in nieuwstaat minstens het dubbele (of nog meer). De keuze viel voor mij daarom op deze. Kwa platenspeler (het plaatjes draaien zelf) zit je met beide natuurlijk geramd.

De restwaarde van SL1200 zal beter zijn. Nogmaals, beide zijn goed denk ik.
marantz, what else?

JohnWx

1350 euro vind ik weer wat veel voor een SL1210  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sprins

Citaat van: John Wx op mei 21, 2013, 11:21:10
wist niet eens dat Stanton van die prijzige had maar ze stappen in het gat waar vraag naar is

Die Stanton wordt toch wel beschouwd als de geestelijke opvolger van de SL1200, waarbij alles zwaarder is uitgevoerd. Kwa specs is het de betere draaitafel. Maar de SL1200 heeft natuurlijk de heritage. En gezien dat laatste is de discussie op voorhand zinloos  shutup  clown1

JohnWx

De Stanton heeft een motor erin om mee te takelen

En digitaal is hij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: 100%Marantz op mei 21, 2013, 11:20:06



For me a Technics SL1200, nothing else  hello :yes:

For me a Marantz TT-1000, nothing else........ 8-) notworthy :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: sprins op mei 21, 2013, 11:26:45
Die Stanton wordt toch wel beschouwd als de geestelijke opvolger van de SL1200, waarbij alles zwaarder is uitgevoerd. Kwa specs is het de betere draaitafel. Maar de SL1200 heeft natuurlijk de heritage. En gezien dat laatste is de discussie op voorhand zinloos  shutup  clown1

Dat laatste klopt als ik mag kiezen toch de Technics alleen de specs zijn niet van toepassing op de manier hoe een "audiofiel" of meneer van Buuren ermee om gaat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.