Set van AndreC

Gestart door AndreC, mei 05, 2013, 01:18:54

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 21:48:19
Vanmiddag de live vinyl 1 op 1 copy beluisterd van dire straits live 1994. 192 kHz.
Daarna yello 88khz, je weet niet wat je meemaakt  :wink:

ik weet het niet  :oops: vertel welke andere beleving krijg je ? ben benieuwd (en gemeend)

Is het groter of meer op de voorgrond of andere opname dat het lijkt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: RoGEK op mei 28, 2013, 21:58:22
bak gesneuveld op de terugweg van jou... lagers eruit liggen...

Meen je niet, maar wel beter dat het jou gebeurd is en niet je vrouwtje.  :wink:

Vrouwtje nu ook een audi ?
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

RoGEK

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 22:01:00
Meen je niet, maar wel beter dat het jou gebeurd is en niet je vrouwtje.  :wink:

Vrouwtje nu ook een audi ?
nope, nu geen centjes voor.
nu even snel een seat cordoba van 1998 gekocht voor een paar 100 euro.
donderdag ophalen/.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 28, 2013, 22:00:25
ik weet het niet  :oops: vertel welke andere beleving krijg je ? ben benieuwd (en gemeend)

Is het groter of meer op de voorgrond of andere opname dat het lijkt

Bij de live van dire straits is het net of je midden in het publiek staat.
Als je de ogen sluit is het een hele ervaring, gewoon moeilijk in woorden uit te leggen, je moet het ervaren.
De instrumenten klinken zo loep zuiver, kreeg er gewoon kippenvel van. :yes:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.

AndreC

Citaat van: RoGEK op mei 28, 2013, 22:02:49
nope, nu geen centjes voor.
nu even snel een seat cordoba van 1998 gekocht voor een paar 100 euro.
donderdag ophalen/.

Kijk aan, is ze weer voorlopig geholpen, nu hopen dat er geen verborgen gebreken zijn. Succes.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 22:04:54
Bij de live van dire straits is het net of je midden in het publiek staat.
Als je de ogen sluit is het een hele ervaring, gewoon moeilijk in woorden uit te leggen, je moet het ervaren.
De instrumenten klinken zo loep zuiver, kreeg er gewoon kippenvel van. :yes:

Dat heb ik dus ook bij 'gewoon' standaard Flac's streamen van Dire Straits (Remastered). Zeker na mijn versterker en The Rock upgrade klinkt het top (maar daarvoor ook al). De gitaar van Mark Knopfler klinkt loepzuiver en de bassen zijn superstrak. Ook een mooie opbouw van een stage.

Maar het kan dus nog veel mooier door naar 192 te gaan?

Dat wil wat zeggen een 'je weet niet wat je meemaakt beleving'....

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 28, 2013, 22:19:30
Dat heb ik dus ook 'gewoon' bij Flac streamen van Dire Straits Remastered. Zeker na mijn versterker en The Rock upgrade klinkt het top. De gitaar van Mark Knopfler klinkt loepzuiver en de bassen zijn superstrak. Ook een mooie opbouw van een stage.

Maar het kan dus nog veel mooier door naar 192 te gaan?

Ik heb meerdere versies gedownload, maar de 1 op 1 copy van vinyl  192 kHz spande echt de kroon.
Bestanden zijn 500mb per file.
Het is net het puntje op de i.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 22:24:35
Ik heb meerdere versies gedownload, maar de 1 op 1 copy van vinyl  192 kHz spande echt de kroon.
Bestanden zijn 500mb per file.
Het is net het puntje op de i.

Heb ook een SACD versie van Money for Nothing. Deze klinkt in mijn oren wat beter dan de standaad Flac's (bijna 300mb per album). Maar het is geen wereld van verschil.

Maar ik sta open hoor voor een 'je weet niet wat je meemaakt ervaring'  :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 28, 2013, 22:28:20
Heb ook een SACD versie van Money for Nothing. Deze klinkt in mijn oren wat beter dan de standaad Flac's (bijna 300mb per album). Maar het is geen wereld van verschil.

Maar ik sta open hoor voor een 'je weet niet wat je meemaakt ervaring'  :-)

Zal morgen op de laptop kijken of ik de nzb nog vind, mail ik hem je.
Lig nu in bed i-robot te kijken.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 22:31:03
Zal morgen op de laptop kijken of ik de nzb nog vind, mail ik hem je.
Lig nu in bed i-robot te kijken.

Kan 'm alleen niet afspelen, Sonos streamt geen 192 :x

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 28, 2013, 22:33:07
Kan 'm alleen niet afspelen, Sonos streamt geen 192 :x

Oeps, dan toch maar de na7004 of na11s1 erbij kopen  redface

Kun je ze niet op een cd of dvd branden en dan afspelen op de sa ?

Verder best raar die sonos, zelfs de eminent speelt 192 kHz af.

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 22:37:51
Oeps, dan toch maar de na7004 of na11s1 erbij kopen  redface

Kun je ze niet op een cd of dvd branden en dan afspelen op de sa ?

Nee ga zeker geen NA7004 kopen, dan liever doorsparen voor een NA11S1 (zullen in prijs dalen en ook tweedehands verschijnen). Maar eerst een mooie platenspeler  :-).

De Sonos is overigens voor streamen echt ideaal. De interface is fantastisch zowel grafisch als wat betreft gebruiksgemak, inclusief een goede integratie van Spotify. Ben een tevreden gebruiker. Nadeel is geen highdef inderdaad.

Heb al wel 192 gehoord hoor via mijn set hoor (wel nog met de Pearl Lite en m'n oude interlink). Toen had ik een dagje een MF M1 Dac. Ging via USB vanaf mijn MAC. Durf niet te zeggen dat ik echt heel veel verschil hoorde. Beetje als SACD. Ja leek wel wat mooier te klinken dan standaard, maar geen wereld van verschil. Maar misschien had ik niet de juiste high def files dan (maar kan ik me bijna niet voorstellen, want ik had er best veel. Ook grote files inderdaad).

Weet eigenlijk niet of branden op cd en dan afspelen werkt? Zou wel moeten kunnen toch? Zal het eens proberen dan.

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 28, 2013, 22:52:44
Nee ga zeker geen NA7004 kopen, dan liever doorsparen voor een NA11S1 (zullen in prijs dalen en ook tweedehands verschijnen). Maar eerst een mooie platenspeler  :-).

De Sonos is overigens voor streamen echt ideaal. De interface is fantastisch zowel grafisch als wat betreft gebruiksgemak, inclusief een goede integratie van Spotify. Ben een tevreden gebruiker. Nadeel is geen highdef inderdaad.

Heb al wel 192 gehoord hoor via mijn set hoor (wel nog met de Pearl Lite en m'n oude interlink). Toen had ik een dagje een MF M1 Dac. Ging via USB vanaf mijn MAC. Durf niet te zeggen dat ik echt heel veel verschil hoorde. Beetje als SACD. Ja leek wel wat mooier te klinken dan standaard, maar geen wereld van verschil. Maar misschien had ik niet de juiste high def files dan.

Weet eigenlijk niet of branden op cd en dan afspelen werkt? Zou wel moeten kunnen toch? Zal het eens proberen dan.

Wat ik nu ga zeggen is best gevaarlijk, maar jij hebt de RX6, die zaten bij mij in de luistersessie, IK vond dat ze in het midden en hoog niet konden tippen aan wat de Zensor 7 ten oren gaf, misschien zit het daarin dat je bijna geen verschil hoorde, maar goed zo kunnen we wel weer uren doorgaan.
Iedereen koopt speakers en apparaten waar hij tevreden mee is, en daarbij iedereen heeft unieke oren en smaken.

Bij andere muziek factoren zullen de RX6 weer mooier klinken dan de Zensor 7

Actionhost

Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 22:59:06
Wat ik nu ga zeggen is best gevaarlijk, maar jij hebt de RX6, die zaten bij mij in de luistersessie, IK vond dat ze in het midden en hoog niet konden tippen aan wat de Zensor 7 ten oren gaf, misschien zit het daarin dat je bijna geen verschil hoorde, maar goed zo kunnen we wel weer uren doorgaan.
Iedereen koopt speakers en apparaten waar hij tevreden mee is, en daarbij iedereen heeft unieke oren en smaken.

Bij andere muziek factoren zullen de RX6 weer mooier klinken dan de Zensor 7

Dat zal het zijn.

Heb nu echt geen slechte set staan. Top versterker, top cd speler, top interlink. Luidsprekers vind ik ook top (top is natuurlijk relatief en moet zien binnen het kader van mijn bescheiden budget natuurlijk, want stelt natuurlijk nog niets voor).

Mijn (SACD) geluid zal best meevallen denk ik. En ik ben daar idd tevreden mee.

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 28, 2013, 23:04:59
Dat zal het zijn.

Heb nu echt geen slechte set staan. Top versterker, top cd speler, top interlink....

Mijn SACD geluid zal best meevallen.

Maar ik mail je morgen wel de nzb, kun je ze tenminste eens downloaden.