Citaat van: Actionhost op mei 08, 2013, 23:43:32
Er staan ook nog veel meer dingen dan alleen muziek op de Syno hoor. Maar natuurlijk zijn 2 trays meer dan prima te doen. Maar met foto en video materiaal, centrale server voor Imac en Macbook etc kan het best rap gaan. Een full blu ray ISO rip kan al 40gig zijn (natuurlijk legale kopie voor eigen gebruik!). Luxe probleem . Ik ken iemand met een 1812 en alles vol
Ik gebruik gewoon de server van Syno idd. Bevalt prima zowel voor audio als video.
En maanden kost het niet hoor. Het opzetten ben je wel een dagje mee zoet (op 'm helemaal klaar te maken. Van buiten benaderbaar, ik heb een .nl adresje eraan gekoppeld omdat ik dat leuk vond, wat extra software erop gezet etc).
Maar zeer goede aankoop! Ga je geen spijt van krijgen.
Heb natuurlijk zelf ook wat geprobeerd, hij geeft op de Synology aan dat hij ready is, lampjes branden dus zoals het goed moet zijn.
Maar zie hem niet in mijn netwerk tot op heden.
Zou me niks verbazen als 1 klik ergens al genoeg is.
Dan geloof ik music en movie software van cd erop en dan zou ik kunnen beginnen.
De foto's heb ik allemaal op de HD van de eminent em7080 van de slaapkamer staan, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Films die kijken we en verwijder ik dan gelijk, dus dat zal een roulatie zijn van pak hem beet 300gb.
Wil ik hem nog eens zien download ik hem toch weer opnieuw.
Heb ziggo alles in 1 extra, dus gaat rap zat, en daarbij ben niet een verzamelaar, zie daar persoonlijk het nut niet van in.
Voor de rest heeft de laptop een opslag van 500gb, ruim genoeg omdat films gelijk na het repareren en uitpakken via Grabit worden opgeslagen op de Nas, weet dat het ook intern kan, maar op de manier zoals ik het nu doe ben ik het gewent.
Als alles werkt ga ik het zeker eens uitproberen om het via de Nas te doen.
Zei net rechtstreeks op de Nas, maar bedoel strakjes, voorheen hing de HD die nu in de Nas zit in een extern behuizing en werd daar alles op gezet, en dan als een gek door het huis rennen met die HD.
Gelukkig ben ik daar dadelijk van af.