Welke interlink en speaker cable?

Gestart door tayram, mei 01, 2013, 13:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

tayram

Ik wil betere kabels aanschaffen binnen mijn budget. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze kabels?
speaker cable:
Atlas Equator 2.0 OFC ,
Chord Carnival Silverscreen ,
AudioQuest FLX/SLiP 14/4
interlink:
Atlas Equator MKIII Integra ,
Chord Crimson VEE 3 ,
Chord Cobra VEE 3
Ik twijfel en ik heb geen mogelijkheid om ze eerst te testen voordat ik beslis. Alvast bedankt.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

jrm

Wat verwacht je van andere kabels?

Wil je meer hoog? Dan mogelijk richting zilver

Wil je meer laag? Dan mogelijk koper

Maar de verschillen zullen weinig tot subtiel verschil geven (mits er geen kabels met filters worden gebruikt).

tayram

Nou eerlijk gezegd ben ik geen audio expert. In begin dacht ik over de bekabeling gewoon verkoop truck was. Maar met instap model van Audioquest kabels heb ik al veel betere geluid gekregen. Dus ik denk als ik wat betere kabels kan kopen krijg ik weer nog betere geluid. Laag en hoog. Budget is wel beperkt. Bijvoorbeeld maximaal 100€ voor een interlink kabel.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

JohnWx

Citaat van: tayram op mei 01, 2013, 14:23:45
Nou eerlijk gezegd ben ik geen audio expert. In begin dacht ik over de bekabeling gewoon verkoop truck was. Maar met instap model van Audioquest kabels heb ik al veel betere geluid gekregen. Dus ik denk als ik wat betere kabels kan kopen krijg ik weer nog betere geluid. Laag en hoog. Budget is wel beperkt. Bijvoorbeeld maximaal 100€ voor een interlink kabel.

Dan heb je het goed gedacht in het begin  :-)

Als een kabel is gaat toevoegen aan het "laag" of "hoog" kan je afvragen heb ik dan wel de juiste speakers

Ik denk altijd, je hebt een bron (cd/dvd/lp) die gaat naar een versterker (een versterker hoeft alleen maar zo neutraal mogelijk te versterken) en dan naar de speakers en de akoestiek (die bepalen 95% van een set)

Oppassen kan een gevaarlijke lange eenzame en een tot niets komende reis worden.....

Je krijgt veel meningen reacties je gaat testen lezen etc. etc. etc. maar probeer objectief te zijn, vaak spelen er meer dingen mee zoals uitgave bedrag voor de kabel het enthousiasme van een andere kabel de looks etc. etc.

En probeer soms is na te denken wat men of jijzelf hebt opgeschreven of dat wel rijmt met de "werkelijkheid"


Als je voor een merk gaat blijf daar dan ook bij zou ik zeggen andere zullen weer zeggen nee kabel voor kabel andere zeggen weer als ik een kabel voor "wenig" zie vind ik hem mooi (zo een ben ik ernu na kabels te hebben gehad van duizenden guldens) en zo zijn er nog meer richtingen

doe waar je goed bij voelt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thanatos

De enige kabel die bij mij effect gaf was een kabel met correctie netwerk, MIT. Je kan je afvragen of het effect gewenst is en of het een verbetering is..

Er zijn veel grotere veranderingen te realiseren met de luidsprekers en akoestiek.

Tip voor een mooie kabel, No-nonsense en duimdik. : http://www.conrad.nl/ce/nl/product/609234/Luidsprekerkabel-Blue-Series-Studio-Grade-2-x-6-mm-Blauw-VanDamme




JohnWx

Citaat van: thanatos op mei 01, 2013, 18:10:24
De enige kabel die bij mij effect gaf was een kabel met correctie netwerk, MIT. Je kan je afvragen of het effect gewenst is en of het een verbetering is..

Er zijn veel grotere veranderingen te realiseren met de luidsprekers en akoestiek.

Tip voor een mooie kabel, No-nonsense en duimdik. : http://www.conrad.nl/ce/nl/product/609234/Luidsprekerkabel-Blue-Series-Studio-Grade-2-x-6-mm-Blauw-VanDamme



Ja lees en hoor het meer dat MIT iets doet door weerstandjes of iets anders in die kastjes maar als je denkt EUREKA, zeg ik doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

en dan gelijk de van Damme interlinks die heel goedkoop op ebay UK worden aangeboden afgemonteerd en wel


geloof dat Whisper goede dingen had met van Damme


maar als je voor weinig fatsoenlijke en deftige kabels wil die uit een goed stukje koper bestaat en ook nog de looks zie :

Nu de speakerkabels

2 x 2.3 meter
http://www.ebay.nl/itm/290761742996?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

2 x 2.3 meter
http://www.ebay.nl/itm/290761743099?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

2 x 2.5 meter
http://www.ebay.nl/itm/290732725826?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649


Mooi geluids kabels voor "wenig"

3,5mm naar cinch
http://www.ebay.nl/itm/110852730982?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Dig. interlink opt
http://www.ebay.nl/itm/220945497130?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Interlink 1.5 meter
http://www.ebay.nl/itm/111044637833?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thanatos

Ik heb ze nog steeds de MIT's bij de ene speaker pakt het goed uit. De ander weer niet. Het rendement gaat iets omlaag, het laag is iets minder bij de gebruik van deze kabel en het stereobeeld wordt groter.

Zo'n correctie netwerk is niks anders dan een veredelde EQ of hardwired effectenbak.

Bij een setje Xanadu's was het verschil het positiefst in mijn beleving. Maar nu bij een setje Acoustic Energy's wordt het er absoluut niet beter op.. dus gewoon die van Damme kabel er tussen.. werkt prima  :wink:

JohnWx

Citaat van: thanatos op mei 01, 2013, 18:26:26
Ik heb ze nog steeds de MIT's bij de ene speaker pakt het goed uit. De ander weer niet. Het rendement gaat iets omlaag, het laag is iets minder bij de gebruik van deze kabel en het stereobeeld wordt groter.

Zo'n correctie netwerk is niks anders dan een veredelde EQ of hardwired effectenbak.

Bij een setje Xanadu's was het verschil het positiefst in mijn beleving. Maar nu bij een setje Acoustic Energy's wordt het er absoluut niet beter op.. dus gewoon die van Damme kabel er tussen.. werkt prima  :wink:

er zijn geen slecht kabels eerder eventuele verkeerde keuze's, als het wel zo zou zijn zouden we dus al zeker vanaf 1990 naar een beroerde set luisteren nou kan me nog sets herinneren waarvan ik denk is nog steeds de top, alleen er moet elke keer weer iets nieuws het uitgevonden worden of een andere plug of zekering of onderpootje etc. om de handel door te laten gaan  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

tayram

Bedankt voor alle reacties. In principe ben ik nu al meer dan tevreden met mijn huidige systeem en de kabels. Ik heb er laatste tijd veel geld uitgegeven (binnen mijn budget) en ik wil er nu een eind maken. Want ik wil niet blijven zoeken voor nog betere en nog betere. Nu heb ik weer een budget van ongeveer 200€ en ik wil gewoon goede kabels kopen. Al de kabels die op ebay staan zijn waarschijnlijk ook goede kabels maar ik ken ze niet. Ik twijfel nog steeds. Misschien nog even over na denken.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

Marvin

Ik zou er lekker een paar pilsjes van kopen, 5mei bijvoorbeeld.  :-D


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 01, 2013, 20:03:04
Ik zou er lekker een paar pilsjes van kopen, 5mei bijvoorbeeld.  :-D


-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

en 6 en 7 en 8 etc. mei :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

tayram

Kom op jongens beetje meedenken. Ik wil uiteindelijk toch kabels gaan kopen. Pilsjes koop ik altijd maar kabels niet.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

thanatos

Wat wil je horen ? in de categorie <€200,- zou ik op marktplaats kijken voor een paar meter leuke kabel.

De van Damme die ik je eerder tipte is een hele goede kabel. Gebruikt in diverse opname studio's als Abbry Road studio.

Eventueel in mijn setje MIT MH-750 te koop. PM me maar als je interesse heb.

Whisper.nl

De VanDamme een tijd gebruikt.
Helemaal geen verkeerde kabel voor een nette prijs.

The Chord niet gehoord maar bij de recenties die ik heb gelezen komen die goed uit de bus.
Kijk eens rond op deze site.
http://www.audioreview.com/cat/cables/speaker-cables/chord/odyssey/prd_116422_1584crx.aspx
Veel gebruikers revieuws.

Succes met je zoektocht.

GRoet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet