Welke interlink en speaker cable?

Gestart door tayram, mei 01, 2013, 13:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: tayram op mei 01, 2013, 20:37:44
Kom op jongens beetje meedenken. Ik wil uiteindelijk toch kabels gaan kopen. Pilsjes koop ik altijd maar kabels niet.

meedenken ? je moet het zelf ervaren er zijn mensen hier die duidelijk verschil horen ik alleen bij A en dan B schakelen wat nuance verschil soms en sommige horen geen verschil

maar geen 1 kabel zal je set verslechteren veel mensen kopen wat betere kabels ook uit voorzorg, betere afscherming
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citeerveel mensen kopen wat betere kabels ook uit voorzorg, betere afscherming
Zeg maar zoiets als met condooms ,het is veiliger maar daar heb je het ook mee gehad  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 01, 2013, 23:51:51
Zeg maar zoiets als met condooms ,het is veiliger maar daar heb je het ook mee gehad  :-D

nou lekker smaakje eraan oepssssssssss
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rob46

Citaat van: John Wx op mei 02, 2013, 00:03:49
nou lekker smaakje eraan oepssssssssss

John, ik heb nog steeds die ultradunne kabel van Hans er aan hangen en een kabel van Audiolab die op leeftijd zijn, en het klinkt gewoon goed! Ik experimenteer niet veel met kabels. Ik hoor soms prijzen pfffffffffff ongelofelijk! 

JohnWx

Citaat van: Rob46 op mei 03, 2013, 19:35:32
John, ik heb nog steeds die ultradunne kabel van Hans er aan hangen en een kabel van Audiolab die op leeftijd zijn, en het klinkt gewoon goed! Ik experimenteer niet veel met kabels. Ik hoor soms prijzen pfffffffffff ongelofelijk!

Af en toe een schone doek drenken in eucalyptus schoonmaakmiddel en de mantel afnemen klinken blijven ze maar nu nog met een lekker luchtje


Die kabel van Hans is uniek met kabel uit de USSR ruimtevaart made by Jaap de Jong  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rob46

Citaat van: John Wx op mei 03, 2013, 21:52:25
Af en toe een schone doek drenken in eucalyptus schoonmaakmiddel en de mantel afnemen klinken blijven ze maar nu nog met een lekker luchtje


Die kabel van Hans is uniek met kabel uit de USSR ruimtevaart made by Jaap de Jong  notworthy

notworthy :wink:

tayram

Gisteren avond heb ik zelf een RCA kabel gemaakt. Stukje Koka799 en twee rca pluggen van een oude zeer goedkope kabel. Het is gewoon niet te geloven maar vergelijken met mijn Oehlbach Ice Blue kabel heb ik nu veel zuivere en strakkere geluid. Beter bass en stemmen zijn gewoon veel mooier. Leuk hobbie zeg gewoon beetje knutselen.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

cz79

Nu kan solid core wel eens goed uit de hoek komen qua klank

tayram

Ik vind dit echt raar hoor. Waarschijnlijk betalen mensen gewoon belachelijk bedragen voor een stukje kabel. Ik ga binnenkort fatsoenlijke rca pluggen koppen om uit te proberen of het geluid nog beter wordt. Ik ben benieuwd.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

JohnWx

Citaat van: tayram op mei 05, 2013, 10:20:40
Ik vind dit echt raar hoor. Waarschijnlijk betalen mensen gewoon belachelijk bedragen voor een stukje kabel. Ik ga binnenkort fatsoenlijke rca pluggen koppen om uit te proberen of het geluid nog beter wordt. Ik ben benieuwd.

Kan ook zijn dat een ander het minder mooi vind  :-D


Ben zelf van mening dat je met de bijgeleverde dropveter ook al een hoog niveau hebt zo niet het hoogst haalbare 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

tayram

Het gaat niet om of ik die andere mooier vind maar het is gewoon beter. Echt waar. Maar ja inderdaad uiteindelijk dit is mijn mening.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

JohnWx

Citaat van: tayram op mei 05, 2013, 10:32:46
Het gaat niet om of ik die andere mooier vind maar het is gewoon beter. Echt waar. Maar ja inderdaad uiteindelijk dit is mijn mening.

dus mooier of ?  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

tayram

Mooier.  :schater: Ja ja zeker mooier.
Marantz SR6005 , Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Marantz CD67 mkII , Monitor Audio RX8,RX2,RXCentre , Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

JohnWx

er zijn mensen die doen bijna hetzelfde ipv tape rijstpapier gedrenkt in olie, echt waar om de gehele kabel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.