Platenspeler mening

Gestart door schieper, april 14, 2013, 21:24:20

Vorige topic - Volgende topic

Cornelis1921

Citaat van: schieper op april 15, 2013, 16:36:51
Goede tips. Waarvooor dank. Vooral die clearaudio. Wat er precies gebeurd is weet ik niet maar ze zijn 4 dagen op bezoek geweest. Daarna bleek er geen spanning meer op te staan (trafo?) en de arm is verbogen. Ook zijn alle stelschroeven versteld. Maar niemand weet wat er gebeurd is..... En dat is niet de eerste keer. Toch houd ik van ze. Blijft familie.
Zijn zij ineens driftig aan het tweaken geslagen...  :| HLP
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Dat over aan gedraaid is oke... maar dat vervolgens niemand weet wat er gebeurd is, zou voor mij de laatste keer schoonouders op bezoek betekenen.

Marvin

Het is maar, gevoelige, elektronica hoor.

Maus

Het zijn spullen van een ander, gevoelig of niet, je behandeld iets met respect als het niet van jou is.

Cornelis1921

Citaat van: Maus op april 16, 2013, 00:44:45
Het zijn spullen van een ander, gevoelig of niet, je behandeld iets met respect als het niet van jou is.
:yes:!!! Hier zijn moeilijk excuses voor te vinden, tenzij men open kaart speelt en plechtig beloofd het niet weer te doen. Ik vind dit ook te gek voor woorden; je sloopt toch niet onoordeelkundig iemands goed, familie of niet, het zijn toch geen kleine kinderen...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Maus op april 16, 2013, 00:30:33
Dat over aan gedraaid is oke... maar dat vervolgens niemand weet wat er gebeurd is, zou voor mij de laatste keer schoonouders op bezoek betekenen.

ik zeg even de 18de eeuwse kroonluchter wat een eigentijdsere look geven
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

schieper

Tja, ik was er eerst ook heel boos over. Vooral omdat dit niet de eerste keer is dat zoiets gebeurd. Maar ja, het zit er in. Ze hebben het niet breedt en schamen zich dan denk ik. Maar goed, ik kan ernatuurlijk onwijze heibel over schoppen met als gevolg dat iedere kerst een martelgang gaat worden of, ik vertel mijn vrouw dat ik nu dus het absolute recht heb om gruwelijk veel uit te geven aan iets nieuws. Geinspireerd door al jullie bereichten ga ik mijn philips toch nog eens open schroeven. Ik houd jullie op de hoogte en verdere inzichten zijn altijd welkom.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Paul

Of op hun kosten ieder jaar met de kerst uit eten gaan tot je je nieuwe investering eruit hebt.  :-D :-P

En uiteraard niet tegen je vrouw vertellen.  :angel:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

schieper

Ik heb me uw aller reacties ter harte genomen. Er was eigenlijk niet veel mis met de philips qua platen luisteren. En dus met de schroevendraaier en soldeerbout mijn philipsje te lijf gegaan. De auto start uit het circuit gehaald en de arm gedemonteerd en recht gebogen. Eergisteren waren Leonard Cohen en Johnny Cash naar lange tijd weer eens op bezoek. Ook Dolly Parton heb ik vocaal kunnen ontmoeten. Wel slispelde ze een beetje maar het zij haar vergeven. Bedankt voor het delen van jullie advies en ervaringen.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

JohnWx

Citaat van: schieper op april 19, 2013, 21:32:23
Ik heb me uw aller reacties ter harte genomen. Er was eigenlijk niet veel mis met de philips qua platen luisteren. En dus met de schroevendraaier en soldeerbout mijn philipsje te lijf gegaan. De auto start uit het circuit gehaald en de arm gedemonteerd en recht gebogen. Eergisteren waren Leonard Cohen en Johnny Cash naar lange tijd weer eens op bezoek. Ook Dolly Parton heb ik vocaal kunnen ontmoeten. Wel slispelde ze een beetje maar het zij haar vergeven. Bedankt voor het delen van jullie advies en ervaringen.

Was het niet zo dat ze dachten er hoort toch een S arm op een pick up
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

retriever

Citaat van: John Wx op april 20, 2013, 00:58:17
Was het niet zo dat ze dachten er hoort toch een S arm op een pick up
:schater:
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.