Platenspeler mening

Gestart door schieper, april 14, 2013, 21:24:20

Vorige topic - Volgende topic

schieper

Hallo, mijn Philips pick-up is door mijn schoonouders naar het hiernamaals geholpen. Nu dus een nieuwe. Je weet hoe dat gaat. Eerste budget was 700-800 en kwam ik uit bij een Rega RP3. Een vriend overtuigde me om toch voor de Marantz tt-15s1 te gaan. En toen kwam ik op de Music Hall mmf 9.1 uit omdat die net zo veel kost als de Marantz. Daar moet dan wel weer een losse MC pre bij en zit ik op het dubbele budget. Ik ga in de komende weken wat luistersessie inplannen maar wat is jullie ervaring:

- Met deze tafels?
- Zijn de de rest van mijn set zo een dure pick-up waard?
- Nog iets anders wat ik echt moet bekijken?

Alle tips zijn welkom.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

renes59

Ik zou een mooie Thorens 160 van Marktplaats halen en een mooi Denon/Ortofon/Benz element erbij kopen. Moet je er wel van uitgaan dat het element duurder is dan een 2e hands Thorens 160. Maar dan heb je wel wat.
Mijn Thorens 32 jaar geleden gekocht en nooit wat mee gehad, 1x een onderhoudsbeurt. Ze gaan niet af. Doe je een goede koop.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Wat hebben ze gedaan met die Philips om hem kapot te krijgen vraag ik me af...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Maus op april 14, 2013, 23:37:21
Wat hebben ze gedaan met die Philips om hem kapot te krijgen vraag ik me af...

maakt niet uit zijn "schoonouders"  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

drees62

Ik zou toch eens serieus naar een Rega kijken. Ook al gezien je budget. Ben zelf heel happy met een Rega P3 24, de voorloper van de RP3 zeg maar.
Dit weekend nog geluisterd naar een dure Clearaudio, dan is een mooie Rega echt niet minder in mijn beleving.

Veel bang voor de buck's dus bij Rega!

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

schieper

Goede tips. Waarvooor dank. Vooral die clearaudio. Wat er precies gebeurd is weet ik niet maar ze zijn 4 dagen op bezoek geweest. Daarna bleek er geen spanning meer op te staan (trafo?) en de arm is verbogen. Ook zijn alle stelschroeven versteld. Maar niemand weet wat er gebeurd is..... En dat is niet de eerste keer. Toch houd ik van ze. Blijft familie.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

He jakkes wat een lelijk ding. :-o

Met een beetje mazzel heb je daar wel iets anders voor. 8-)

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op april 15, 2013, 17:35:46
He jakkes wat een lelijk ding. :-o

Met een beetje mazzel heb je daar wel iets anders voor. 8-)
Ik speel met een ome Frits half omatic uit Eindhoven of een Marantz 6100 met een Shure element voor weinig, not the top of the bill maar hobby matig een zeer verantwoordelijke aanschaf.
En bij de weg 33 1/3 of 45 toeren het blijft bij iedere draaitafel het zelfde, verschillen zoek je in het element.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Zou kunnen dat hij nu wel gaat reageren. (afhankelijk van het bod) of hij was tijdens mijn bod al met iemand anders bezig. Niet mooi? Kijk maar op de set van Joep, heb er net een in huis gehaald. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Maar op gebied van bouw kwaliteit en geluid hoef je niet te twijfelen. En ik kan je zeggen ze zijn zeer zeldzaam 2e hands.