SANSUI BA-F1

Gestart door HAL9000, april 06, 2013, 18:36:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik kreeg  vanochtend  vroeg een  sansui  BA-f1  afgeleverd  met een bias  probleem.
De  rechter versterker  is  er al een uit geklapt.  En linker  is ook al  gerepareerd.  nopompom 
Alles is netjes  gerepareerd  en  de  elko's  zijn door  hoogwaardige  panasonic  vervangen.   Dus  dat  was  dik in orde. 

Na  paar  minuiten meten  is  weten.  Was ik er  al uit  :angel:
6  tal  transistoren  vervangen en 2  diodes en 2  lampjes.........klaar.   
Deze is  mij goed bevallen echter heb ik in het verleden  nog  al  problemen met  dit  model gehad  shutup shutup  frusty


Onderkant  totaal.


drive  van  rechts

paar transistoren die  zwaar verlopen waren.

Bovenkant.




Het is niet een versterker voor mij bedoeld.  Ik vind hem niet mooi,  geluid en prestaties  zijn prima. 
Deze  zijn overigens  vaak  defect maarja  welke  sansui  niet  :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RoGEK

wel mooi grote wappers :P
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Paul

Mooi hoor die ouwe meuk.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

BD in een Japanner?

Ziet er wel beter uit dan die andere (puinbak)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op april 06, 2013, 19:41:34
BD in een Japanner?

Ziet er wel beter uit dan die andere (puinbak)

Ik heb nogsteeds  nachtmerries  van dat  ding.  Transistoren verkeert  onderdelen vergeten,  verkeert  geplaatst. 
Leuk die  niet kloppende  schema's   puke
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ben je gek man.
De driverboards staan in spiegelbeeld , that's all.

Maar een vorige monteur had er dus BD's ingezet.....?

Diamond drive circuit i.o. verder?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Je  gelooft het niet de  BA-F1  is weer doorgebrand.   ben gewoon muziek aan het luisteren.   KNAL!!!!  BAF1  uit  en  rook.   frusty frusty frusty frusty frusty frusty frusty frusty frusty
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op april 07, 2013, 00:36:18
Je  gelooft het niet de  BA-F1  is weer doorgebrand.   ben gewoon muziek aan het luisteren.   KNAL!!!!  BAF1  uit  en  rook.   frusty frusty frusty frusty frusty frusty frusty frusty frusty
Herstel de oude glorie van Sansui... :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Hoest met de Knal F-1 ONDERTUSSEN??
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op april 12, 2013, 13:00:20
Hoest met de Knal F-1 ONDERTUSSEN??

Heb gisteren avond  2 Pnp powertorren verwijderd,  Alle  defecte  weerstanden  genoteerd.  Heb  de net onderdelen gehaald. + 4 nieuwe  zener  diodes.  Ga  zo  even  knutselen.


aaan..............BAF!!!!   aaah gelukkig hij doet het.  :angel:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Gemaakt!,  gelijk het  linker kanaal ook de  zeners vervangen  en  alles vertint. 

Zo nu is weekend!!   byebye
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RoGEK

Citaat van: HAL9000 op april 12, 2013, 15:11:05
Gemaakt!,  gelijk het  linker kanaal ook de  zeners vervangen  en  alles vertint. 

Zo nu is weekend!!   byebye

en dadelijk weer BAF :P
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op april 12, 2013, 15:11:05

Zo nu is weekend!!   byebye

En wat ga je doen?

Solderen?  8-) HB
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17