Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiotic

Zou het kunnen dat Twonky (en da's niet echt een fijne server) een soort omzetting doet? Al gekeken in de instellingen?
Probeer eens een andere serversoftware, bijv. Die van Linn of Logitech, die doen ook DNLA.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Hmmmmm minpuntje: heb gezien dat deze speler geen ALAC files > 96 kHz aan kan. Ditto voor AIFF. Marantz NL even gevraagd. Klopt, en komt voorlopig ook niet.

Gemiste kans. En voor mij reden om 'm toch maar van de wishlist te halen....
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

bluesman63

pfffffffff of ALAC iets toevoegd. :schater:

Audiotic

Je begrijpt 't niet denk ik. Ik heb al mijn files (1000-en) als ALAC, en een aardige serie 192/24 en 176.4/24. Die laatste kan ik dan niet meer afspelen, tenzij ik het converteer naar FLAC. Dat kan natuurlijk wel, maar ik gebruik iTunes om mijn bibliotheek netjes op orde te houden....
Het zou dus heel veel onnodig werk opleveren, en dat terwijl Marantz best gewoon hogere resolutie ALAC zou kunnen implementeren... Licentie kan het niet zijn want ALAC is vrij tegenwoordig. Luiheid lijkt me.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Technative

Ik heb begrepen dat er nu inmiddels ook een goedwerkende (echte) iPad applicatie beschikbaar is, compleet met nieuwe firmware voor de NA11. Ik ben benieuwd! Heeft iemand al getest?

bluesman63

Audiotic,

Waarom gebruik je Itunes? Wil je werkelijk goede rips maken gebruik je voor windows, EAC (Exact Audio Copy) voor Apple, XLD (X Lossless Decoder). Beide zijn gratis en maken gebruik van accurate rips. Beter is er niet.
En als je tags wilt uitbreiden is het gratis programma MP3Tag uitstekend.

bert50

Werkt prima de nieuwe app veel sneller op de iPad gaat de goede kant uit
Gr. Bert


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

211

Citaat van: Technative op oktober 24, 2013, 14:16:06
Ik heb begrepen dat er nu inmiddels ook een goedwerkende (echte) iPad applicatie beschikbaar is, compleet met nieuwe firmware voor de NA11. Ik ben benieuwd! Heeft iemand al getest?

Hij lijkt wat sneller, verder geen verschil kunnen ontdekken....
Zolang je maar geniet....

Audiotic

#279
Citaat van: bluesman63 op oktober 24, 2013, 14:43:48
Audiotic,

Waarom gebruik je Itunes? Wil je werkelijk goede rips maken gebruik je voor windows, EAC (Exact Audio Copy) voor Apple, XLD (X Lossless Decoder). Beide zijn gratis en maken gebruik van accurate rips. Beter is er niet.
En als je tags wilt uitbreiden is het gratis programma MP3Tag uitstekend.

iTunes maakt 100% acurate rips. Is heel vaak al getest. iTunes wordt door de "vakbladen" als een van de beste rippers gezien. En in elk geval de makkelijkste. En daarbij is het een perfecte tool om je collectie netjes te houden. Mijn verzameling is heel groot, en heel fijn bij te houden in iTunes.

Dus.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

#280
Citaat van: Audiotic op oktober 31, 2013, 20:52:22
iTunes maakt 100% acurate rips. Is heel vaak al getest. iTunes wordt door de "vakbladen" als een van de beste rippers gezien. En in elk geval de makkelijkste. En daarbij is het een perfecte tool om je collectie netjes te houden. Mijn verzameling is > 8000 albums, en heel fijn bij te houden in iTunes.

Dus.
Is een verzameling van >8000 albums niet een beetje maniakaal Audiotic, ik heb slechts >4000 (fysieke) CDs*... ;-) :-o

* Staan keurig op alfabetische volgorde in de rekken.

P.S. @Audiotic,
Zijn dat dan >8000 ex-fysieke rips of is een deel gedownload?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

Deel fysiek, deel gekochte downloads: HDTracks, Linn, B&W, etc. en deel nu ja, gedeeld.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

joep

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 31, 2013, 22:22:57
Is een verzameling van >8000 albums niet een beetje maniakaal Audiotic, ik heb slechts >4000 (fysieke) CDs*... ;-) :-o

* Staan keurig op alfabetische volgorde in de rekken.

P.S. @Audiotic,
Zijn dat dan >8000 ex-fysieke rips of is een deel gedownload?

Wat is dat ook alweer Cor over potten en ketels?

Zoldar

ik heb denk ik niet meer dan 150 CD's. en mischien het dubelle op harde schijf staan.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 11, 2013, 12:06:09
ik heb denk ik niet meer dan 150 CD's. en mischien het dubelle op harde schijf staan.

ik haal het niet meer heb alleen nog wat "audiofiele" de Fritz de With collectie Sting Eva Cassidy en nog een paar, de rest is via het net, dat ik denk ooohh leuk, of nas of spotify of youtube
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject