Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bartswaans

#285
nog steeds wachtend op een NA-11s2 in het zilver :zzz:

als hij er ooit komt..

xander32

Citaat van: bartswaans op november 11, 2013, 19:03:06
nog steeds wachtend op een NA-11s2 in het zilver :zzz:

als hij er ooit komt..
... Ik verwacht dat die niet heel anders zal gaan klinken :roll:.

bartswaans

Citaat van: xander32 op november 11, 2013, 19:42:26
... Ik verwacht dat die niet heel anders zal gaan klinken :roll:.

Als hij maar zilver is  HLP

211

Citaat van: pameijer op september 20, 2013, 09:07:24
Dat wordt een USB-schijfje kopen en kopiëren  HB

Laat dat nu net niet werken... een USB-Stick wel, maar een USB-schijfje niet....
Zolang je maar geniet....

211

Citaat van: bartswaans op november 11, 2013, 19:03:06
nog steeds wachtend op een NA-11s2 in het zilver :zzz:

Goud waard... :wink:
Zolang je maar geniet....

RoGEK

Gisteravond luister sessie voor 14 premium serie gehad, na11 was er ook bij..

Maar ben er achter gekomen dat er een grote reden om hem over te slaan.... DSD kan alleen via USB gespeeld worden vanaf een PC....

DSD over Lan vanaf een Nas gaat niet werken....

De na8005 gaat dit wel krijgen volgens vertegenwoordiger van marantz Benelux wat aanwezig was...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

xander32

Citaat van: RoGEK op december 05, 2013, 21:44:06
Gisteravond luister sessie voor 14 premium serie gehad, na11 was er ook bij..

Maar ben er achter gekomen dat er een grote reden om hem over te slaan.... DSD kan alleen via USB gespeeld worden vanaf een PC....

DSD over Lan vanaf een Nas gaat niet werken....

De na8005 gaat dit wel krijgen volgens vertegenwoordiger van marantz Benelux wat aanwezig was...
... en hoe presteerde de 14-serie?

RoGEK

Erg herkenbaar..

Denk dat dat genoeg zegt....

No reason tot upgrade vanaf me 15s1 serie.

Wel leuk dat de SA ook DSD kan doen via de USB input...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

enricdelrio

ben sinds een week ook in het bezit van dit prachtige apperaat, heeft iemand van de mede gebruikers ervaring met verschillende xlr kabels?

ga er binnenkort een 3 tal luisteren ben gewoon benieuwd waar jullie voor gekozen hebben en waarom.

merci!
Marantz PM11S3 & NA11S1 marantz SR7007 & UD 7007 Bowers & Wilkens 804D & CMC Centre & 602S3 rear.

bert50

Ik speel met de Siltech 770 geweldige kabel
Gr. Bert


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

bartswaans

Citaat van: enricdelrio op januari 17, 2014, 22:42:49
ben sinds een week ook in het bezit van dit prachtige apperaat, heeft iemand van de mede gebruikers ervaring met verschillende xlr kabels?

ga er binnenkort een 3 tal luisteren ben gewoon benieuwd waar jullie voor gekozen hebben en waarom.

merci!

Ten eerste welkom op het forum!

Ik heb geen ervaring met de na11.
Maar wel met de sc11, sm11, sa11s2.
en mijn ervaring hierbij is dat de van de hul the rock xlr heel goed klinkt.
deze ervaring hebben meerdere mensen hier op het forum. Maar nogmaals weet niet hoe die klinkt op een na11.
The rock geeft een mooi realistisch geluid en een brede bass.
zeker het luisteren waard als hij in je prijsklasse valt!

enricdelrio

the rock had ik al op mijn short list staan, maar goed om te weten dat jij er tevreden over bent. Wil de warme klank niet verliezen namelijk!

siltech had ik zo niet aan gedacht. 2 andere kables die ik ga luisten zijn de Red dawn van Nordost en the Chors Chorus.
Marantz PM11S3 & NA11S1 marantz SR7007 & UD 7007 Bowers & Wilkens 804D & CMC Centre & 602S3 rear.

211

#297
Citaat van: enricdelrio op januari 17, 2014, 22:42:49
ben sinds een week ook in het bezit van dit prachtige apperaat, heeft iemand van de mede gebruikers ervaring met verschillende xlr kabels?

ga er binnenkort een 3 tal luisteren ben gewoon benieuwd waar jullie voor gekozen hebben en waarom.

merci!
Verschillende gehad. Tot modellen van € 800,= per kabel.

Uiteindelijk DIY op basis van D102MK3 kabel, Neutrik XX-HE stekkers, zilversoldeer en veel geduld...
Wel afscherming gescheiden houden van 0-draad en de afscherming enkelzijdig aansluiten.

Resultaat ? In mijn geval de meest transparante kabel van hoog tot laag...
Zolang je maar geniet....

Audiotic

Nu ja, de NA11S1 via XLR aan de voortrap, en bedraad aan mijn netwerk, en via USB aan een MacMini voor DSD (en ook PCM straks) met Audirvana en iTunes. Aangestuurd via Remote app op een iPad.

In een woord: A D E M B E N E M E N D !
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

Citaat van: Audiotic op mei 10, 2014, 21:43:05
Nu ja, de NA11S1 via XLR aan de voortrap, en bedraad aan mijn netwerk, en via USB aan een MacMini voor DSD (en ook PCM straks) met Audirvana en iTunes. Aangestuurd via Remote app op een iPad.

In een woord: A D E M B E N E M E N D !
Top zeg, maar dat kan ook niet anders met zo`n fraaie set :-).