Het is wel te horen..........

Gestart door erik62, maart 07, 2013, 20:11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

erik62

Dag Paul,

Bedankt voor je tip. Ik heb de kabel nu AANGESLOTEN en inderdaad, klinkt NOG beter. :yes: :yes

Ik heb zelf mijn bedenkingen over hetgeen ik waarneem momenteel en ik ben bang dat de wens de vader van de gedachte is. Ik heb de kabel echter al een stuk of zes keer omgestoken en ik hoor telkens hetzelfde verschil. Eigenlijk KAN dat toch niet zeg ik dan tegen mezelf. Stroom komt iit het stopcontact en het apparaat gaat functioneren. Ik heb altijd gemeend dat de opbouw van het apparaat grotendeels het geluid bepaalde en dat een stroomkabel hier niets aan kon toevoegen.. Dat meende ik voorheen ook van interlinks maar dit heb ik zelf moeten bijstellen. Maar stroomkabels...........
Mvrgr.

Erik

SB_Marantz

En wat loopt er door een interlink?  :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

erik62

Tuurlijk loopt er ook stroom  door een interlink. Doch deze gaat van cd speler naar versterker. Dat deze kabels invloed kunnen uitoefenen op het geluid is misschien te verklaren. Een stroomkabel levert stroom in eerste instantie naar het apparaat en is toch niet ontworpen om deel van de geluidsweergave te zijn?

Erik

Paul

Citaat van: erik62 op maart 19, 2013, 18:30:58
Dag Paul,

Bedankt voor je tip. Ik heb de kabel nu AANGESLOTEN en inderdaad, klinkt NOG beter. :yes: :yes

Ik heb zelf mijn bedenkingen over hetgeen ik waarneem momenteel en ik ben bang dat de wens de vader van de gedachte is. Ik heb de kabel echter al een stuk of zes keer omgestoken en ik hoor telkens hetzelfde verschil. Eigenlijk KAN dat toch niet zeg ik dan tegen mezelf. Stroom komt iit het stopcontact en het apparaat gaat functioneren. Ik heb altijd gemeend dat de opbouw van het apparaat grotendeels het geluid bepaalde en dat een stroomkabel hier niets aan kon toevoegen.. Dat meende ik voorheen ook van interlinks maar dit heb ik zelf moeten bijstellen. Maar stroomkabels...........
Mvrgr.

Erik
Ja joh anno 2013 valt je bek soms open, we gaan naar Mars we hebben in Zwitserland een deeltjes versneller, verkopen paardevlees voor rundvlees, we klonen wat we willen en het verschil in interlinks is niet te verklaren.
Rare wereld.   :yes: :angel: frusty HLP
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Citaat van: John Wx op maart 14, 2013, 22:09:09
dan hebben ze ook hoop kabels nodig in een studio als de opname wat mist :angel:

Je wilt ook niet weten wat een kapitaal daar aan kabels ligt ;)

Maus

Citaat van: erik62 op maart 14, 2013, 17:26:11
Zo, heb de van den huls enkele dagen kunnen beluisteren en afgewisseld met de siltechs. Mijn " luistervrienden" en ik zijn eigenlijk tot de volgende bevindingen gekomen.
Van den hul: houdt de hoge tonen iets tegen en versterkt de lagen tonen iets. In eerste instantie klinkt dit erg mooi rond doch bij bepaalde muziekpassages mis ik iets. Het kan natuurlijk zijn datik erg gewend ben aan de siltech, maar toch......
Siltech: klinkt erg direct en open. Laat alle details tot in het uiterste horen. Soms irriteert het allerhoogste hoog zodat men het volume terug gaat draaien. De vaker omschreven " luistermoeheid " treedt dan op. Dit zal met van den hul the first niet gebeuren. Althans, in mijn set-up.
Ik hou ze allebei en wissel naar gelang mijn stemming.
Erik

Is mijn ervaring ook met een vdHul. Niet vergeleken met Siltech want die heb ik niet, maar met een Audioquest.

Marantz 81

#36
Het is zeker te horen mijn ervaring is het grootste verschil zit in Interlinks wat je echt duidelijk hoort ,speaker kabel een beetje bijna verwaarloosbaar ,andere voedingskabels hoorde ik geen verschil  wel de voedingskabel fase op fase , Netfilter vondt ik negatief werken minder dynamiek

Meeste is gewoon ook technisch te verklaren waarom het wel of geen verschil zou maken  ,mij interreseert dat tot op zekere hoogte , ik luister gewoon  :-)

pietjepc

Andere stroomkabels heb ik hier thuis geen verschil in gehoord. Wel in luidsprekerkabels en interlinks. Dit was echter zilver tegenover koper en dat was op mijn bescheiden setje wel duidelijk te horen...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

bas focal marantz

Ik gebruik kabels van €5,-   ook die klinken erg goed laten alles horen , goed laag en mooi hoog .
Zeker als je niet te veel wil of kan uitgeven is er echt niets mis met zeer goedkopen kabels .

Nu is het natuurlijk mooi als je naar een merk kabel overstapt en er verschillen waarneembaar zijn , en helemaal als het in je ogen ook nog eens een verbetering is .

Maar is die verbetering een richting naar een meer realistische weergave of persoonlijke smaak ?

De een zegt die kabel geeft een mooi hoog maar de ander vindt het hoog weer te scherp met die kabel .

Dus bij de ene set is dezelfde kabel een verbetering en bij de ander een verslechtering .

Een kabel die beter of slechter wordt bevonden is bijna altijd zowel beter in het hoog als in het laag , zelde hoor beter in het laag maar minder in het hoog of vice versa .

Dus als ik nu een dure kabel koop loop ik wel het risico dat het laag en hoog erop achter uit gaan

Mijn conclusie , ik houd het bij mijn €5,- kabels .


SB_Marantz

#39
Citaat van: erik62 op maart 19, 2013, 18:56:34
Tuurlijk loopt er ook stroom  door een interlink. Doch deze gaat van cd speler naar versterker. Dat deze kabels invloed kunnen uitoefenen op het geluid is misschien te verklaren. Een stroomkabel levert stroom in eerste instantie naar het apparaat en is toch niet ontworpen om deel van de geluidsweergave te zijn?





Een netkabel levert stroom?
Geleiden bedoel je denk ik.
Dat is heel wat anders.

Ook interlinks doen dit maar dan is de spanning veel lager, van mV's tot max enkele Volt's.

Wat denk je dat er aan stroom loopt door de printsporen in micron? (koperdikte van de sporen)
En dan vooral die vanuit het voedingsgedeelte?

Zullen we dan ook even het silicium plakje in de transistoren met daaraan hun leads meenemen?

En ook metaloxide en of andere materialen waarvan weerstanden gemaakt zijn.

Leads van componenten zijn ook niet van koper of zilver...............


Oops!





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

erik62

Dag,

Neem mij aub niet kwalijk. Een powercord levert inderdaad geen stroom , neen hij geleid stroom en daarbij levert hij energie voor de cd speler.  :angel: :angel: :angel:

Mvrgr.
Erik

Audiotic

Citaat van: SB_Marantz op maart 19, 2013, 18:19:27
Dan wel.

Komt nog bij dat wanneer je een echte XLR uitgang hebt er 6 dB meer uitgangsspanning is en ook niet geheel onbelangrijk is deze inverted of non-inverted?
Kan zelfs voor problemen zorgen!

Maar meestal is het gewoon dezelfde aftakking waar de RCA busjes ook aanhangen.................


XLR in en uitgangen horen m.i. niet aan/op gewone hifi apparaten maar aan /op professionele.
Ik weet niet zeker wat de AV8003 doet, maar de Linn en de CI Audio's zijn volsymmetrisch.
Die 6dB helpt zeker. Beeld wordt ook zwarter, om het maar plastisch uit te drukken.

Alles is non-inverting (ook gechecked bij Linn en Dusty, baas van CIA).
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

En ik heb ook alle netkabels vervangen door Lapp afgeschermde kabel, met mooie Bals stekkers. Het is echt anders. Beter? Ja/jein... Zo anders dat ik er aan wennen moest. Veel meer dan ik verwacht had! Nu ben ik er zeer tevereden mee, en het is een relatief voordelige upgrade! (Met hulp van een mede forum lid!).
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op maart 20, 2013, 17:27:13
Ik lees wel mee.  :roll:



clown1 byebye
"Houdt het dan nooit op?!" [Carice van Houten in 'Zwartboek'.]
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *