Het is wel te horen..........

Gestart door erik62, maart 07, 2013, 20:11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

erik62

Ik speel al jaren met een siltech Sq110 en wilde eigenlijk weer eens iets anders. Niet dat het niet goed klinkt maar ik denk dat meer mensen dit hebben........zou het nog mooier kunnen?
Gebruikt een van de hul the first metal screen gekocht, aangesloten en ja hoor. Wel een verschil. Zelf vind ik de van de hul ronder klinken. S klanken die die siltech soms iets te liet horen zijn verdwenen. Ik meen zelfs dat ik meer deail hoor in opnames.
Hebben nog meer liefhebbers the first en wat zijn jullie ervaringen met deze kabel ?

xander32

Liefhebbers gebruiken geen VdH bekabeling :no:.


:-D

Kidding, maar ik ben persoonlijk geen fan meer, vind VdH (lees; hetgeen ik van VdH heb beluisterd) steevast een soort van loudness effect geven ...

erik62

Dag,

Ik heb meerdere van de hul in het verleden gehad maar niet de koolstof versie. Ik heb alle van de hul weer verkocht omdat ik ze te dof vond klinken en erg laid bach.Deze the first heeft mij erg verrast. Eigenlijk was en ben ik altijd fan van siltech en heb meerdere sets van dit merk gehad. Tot nu toe beviel me de sq 110 het beste. Tot nu toe...........

Mvrgr,

Erik

renes59

Citaat van: erik62 op maart 07, 2013, 20:23:50
dof vond klinken en erg laid bach.
In dit geval lijkt me dat juist positief.
Ik denk, niet teveel in kabels zoeken, wordt je niet vrolijk van.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

Citaat van: erik62 op maart 07, 2013, 20:11:45
Ik speel al jaren met een siltech Sq110 en wilde eigenlijk weer eens iets anders. Niet dat het niet goed klinkt maar ik denk dat meer mensen dit hebben........zou het nog mooier kunnen?
Gebruikt een van de hul the first metal screen gekocht, aangesloten en ja hoor. Wel een verschil. Zelf vind ik de van de hul ronder klinken. S klanken die die siltech soms iets te liet horen zijn verdwenen. Ik meen zelfs dat ik meer deail hoor in opnames.
Hebben nog meer liefhebbers the first en wat zijn jullie ervaringen met deze kabel ?

Heb zelf v/d Hul "The Rock" ook koolstof. Ben dezelfde mening toegedaan.

Vond de Siltech ook te fel in de SSen.

Paul

Sssss  = Sssiltech .  :-D  Eigenlijk wist je het al.    clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

Citaat van: Paul op maart 07, 2013, 20:32:23
Sssss  = Sssiltech .  :-D  Eigenlijk wist je het al.    clown1

Tuurlijk, maar als zoveel moet je het eerst ervaren.

Paul

Citaat van: joep op maart 07, 2013, 20:34:23
Tuurlijk, maar als zoveel moet je het eerst ervaren.
Dat is het hele leven Joep.   :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

In mijn signature staat o.a. dat ik ook dingen hoor die er niet zijn... Dus hoor ik eigenlijk alles: het gehele spectrum! ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Paul op maart 07, 2013, 20:32:23
Sssss  = Sssiltech .  :-D  Eigenlijk wist je het al.    clown1

Maar als ik voor "wenig" Siltech tegen kom kan ik vast wel aan die ssssssss wennen  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op maart 08, 2013, 22:42:25
In mijn signature staat o.a. dat ik ook dingen hoor die er niet zijn... -) :-D

Heb ik ook wel eens gehad na een stevige borrel.

Ff zonder dolle een  Siltech FTM G3 een dertig jaar op diverse sets gehad.
Ging me nooit vervelen en was er tot vorig jaar erg tevreden mee.

Zal wel aan de leeftijd liggen, maar ik wilde iets meer bite in het geluid.
Zodoende ben ik de NordOst Red Down, na drie maanden twijfelen, gaan gebruiken

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Whisper.nl op maart 09, 2013, 16:04:14
Heb ik ook wel eens gehad na een stevige borrel.

Ff zonder dolle een  Siltech FTM G3 een dertig jaar op diverse sets gehad.
Ging me nooit vervelen en was er tot vorig jaar erg tevreden mee.

Zal wel aan de leeftijd liggen, maar ik wilde iets meer bite in het geluid.
Zodoende ben ik de NordOst Red Down, na drie maanden twijfelen, gaan gebruiken

Groet Whisper  byebye
Whisper, ik hoor geen verschillen daar ik al jaaaren met dezelfde kabels speel. Ik geef toe, in sommige opzichten ben ik een scepticus te noemen, maar die hebben ook niet altijd gelijk.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op maart 11, 2013, 03:20:12
Whisper, ik hoor geen verschillen daar ik al jaaaren met dezelfde kabels speel. Ik geef toe, in sommige opzichten ben ik een scepticus te noemen, maar die hebben ook niet altijd gelijk.
Groetjes, Cor.

Per saldo ben je geen scepticus maar heb je er geen mening over want je hebt er geen ervaring mee en kun je er daarom ook niet over meepraten.  HLP

Groet Whisper. byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op maart 09, 2013, 16:04:14


Ff zonder dolle een  Siltech FTM G3 een dertig jaar op diverse sets gehad.





Jugenstil bijna  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject