Sr 6006 icm Pm-15S2

Gestart door jeffreyst, maart 02, 2013, 16:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: spekkie99 op maart 22, 2013, 17:48:39
Het wordt natuurlijk nooit beter dan de bron, die is nu he HTPC en de DAC van de SR6006.
Zelf zou ik eerst investeren in een degelijke bron, cd speler of nette streamer.
Of als je de HTPC wil houden een goede  DAC voor alleen stereo die dan rechtstreeks in je PM-15S2 gaat.

volgens mij is de kabel naar de SR6006 al zo een grote winst ipv de soundkaart dat je gewoon heerlijk kan genieten van een mooi stukje geluid

de bron is goed ? een pc of laptop en dan worden de 1 tjes en de 0 tjes netjes neergezet en door de DAC in de SR (dat is zijn werk) analoog gemaakt

Die hype de laatste tijd over DAC's vind ik ook nogal overdreven

Maar hij kan geen DAC op zijn PM doen die staat in eindbakken stand
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Zolang mensen geen verschil in een USB DAC van 12,29 euro incl. verzending euro uit China en een paar van 500 tot 2000 euro uit elkaar konden houden zou ik zeggen koop deze zelf mooi kabeltje maken en klaar



http://www.ebay.nl/itm/ELE-EL-D01-MINI-HIFI-USB-DAC-SOUND-CARD-PCM2704-DAC-BOARD-ELNA-Capacitor-/261173329762?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3ccf24bf62
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Ik gebruik zelf ook gewoon de analoge uitgangen van m'n PC, niets mis mee.
Toevallig vanmorgen nog bij zo'n winkel met computers geweest, nieuwe router, gelijk voor een geluidskaart gekeken en wat informatie tot me genomen.
Blijkt dat de analoge uitgangen al door een ingebouwde Dac worden gehaald.

Scheelt weer een paar Euro's die ik vanavond lekker in de kroeg kapot ga smijten.  clown1

JohnWx

Citaat van: marvin op maart 22, 2013, 18:18:06
Ik gebruik zelf ook gewoon de analoge uitgangen van m'n PC, niets mis mee.
Toevallig vanmorgen nog bij zo'n winkel met computers geweest, nieuwe router, gelijk voor een geluidskaart gekeken en wat informatie tot me genomen.
Blijkt dat de analoge uitgangen al door een ingebouwde Dac worden gehaald.

Scheelt weer een paar Euro's die ik vanavond lekker in de kroeg kapot ga smijten.  clown1

je hebt dak en dak  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin


spekkie99

Citaat van: John Wx op maart 22, 2013, 18:07:02
volgens mij is de kabel naar de SR6006 al zo een grote winst ipv de soundkaart dat je gewoon heerlijk kan genieten van een mooi stukje geluid

de bron is goed ? een pc of laptop en dan worden de 1 tjes en de 0 tjes netjes neergezet en door de DAC in de SR (dat is zijn werk) analoog gemaakt

Die hype de laatste tijd over DAC's vind ik ook nogal overdreven

Maar hij kan geen DAC op zijn PM doen die staat in eindbakken stand

TS mist iets in zijn geluid, de vraag is dus of dat opgelost wordt door de PM-15s2 toe te voegen of naar de bron te kijken.

Maar zolang mensen roepen dat een versterker gewoon versterkt ....  :zzz:

Marvin

Ik heb ook enkel maar mijn bevinding met mijn PC gedeeld, ik begrijp dat dat door velen als slechte bron wordt gezien.

Zoldar

Nee hoor. USB DAC en gaan met foobar. De goedkoopste streamer staat al bij iedereen thuis. De kwaliteit wordt bepaalt door de DAC en kabels. Waar je de DAC mee voed heeft  imho weinig invloed.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Je kunt natuurlijk ook nog een paar maandjes wachten op de PM-15S3 die een DAC ingebouwd heeft. Ik verwacht dat dat een prima DAC zal zijn, en wel zo makkelijk alles in 1!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maus

Citaat van: marvin op maart 22, 2013, 18:18:06
Ik gebruik zelf ook gewoon de analoge uitgangen van m'n PC, niets mis mee.
Toevallig vanmorgen nog bij zo'n winkel met computers geweest, nieuwe router, gelijk voor een geluidskaart gekeken en wat informatie tot me genomen.
Blijkt dat de analoge uitgangen al door een ingebouwde Dac worden gehaald.

Scheelt weer een paar Euro's die ik vanavond lekker in de kroeg kapot ga smijten.  clown1

Natuurlijk gaat dat door een DAC, anders komt het de PC niet uit. Zelfs je mp3 speler heeft een DAC :)
Maar er zit nogal wat verschil in. Wat dat doet weet ik niet, de dac zelf of de versterkertrapjes die erna komen.
Heb pas het verschil mogen ervaren tussen 3 verschillende versterkertrapjes, die tussen de DAC zelf en de uitgang zitten, ín een CD speler. Erg bijzonder.

JohnWx

Citaat van: spekkie99 op maart 22, 2013, 19:08:20
TS mist iets in zijn geluid, de vraag is dus of dat opgelost wordt door de PM-15s2 toe te voegen of naar de bron te kijken.

Maar zolang mensen roepen dat een versterker gewoon versterkt ....  :zzz:

Dat is toch ook ze enige opdracht van een versterker  :zzz: en als je wat mist moet je het zoeken in andere speakers of akoestiek

Dus een andere versterker kan iets toevoegen of weg laten, kan je dat uitleggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Niet om het een of het ander of om mensen voor de schenen te schoppen

Maar vroeger werd er gezegd of nog dat die kleine nuances alleen in dure sets te horen zijn maar we hebben het tegen woordig al over massa produktie produkten.....


citaat Fritz de With en meerdere mensen uit dat hoge segment
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Goed dat je heldere splitsing maakt tussen hunnie en wij.....
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Citaat van: Maus op maart 22, 2013, 22:09:38
Natuurlijk gaat dat door een DAC, anders komt het de PC niet uit. Zelfs je mp3 speler heeft een DAC :).
Ik bedoelde ook eigenlijk te zeggen; goede dac.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op maart 23, 2013, 14:21:24
Goed dat je heldere splitsing maakt tussen hunnie en wij.....

dacht aan jouw en begon te twijfelen  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject