Sr 6006 icm Pm-15S2

Gestart door jeffreyst, maart 02, 2013, 16:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffreyst

Prijs van de Pm is weer wat omlaag gegaan volgens mijn. , doen of niet doen ? :-) , of beter geld uitgeven aan een goede dac die tussen pc en sr 6006 komt

ik weet niet of dat zo ie zo mogelijk is ? van uit de pc zowel het digitale glas kabeltje naar de Sr 6006 en een analoog van pc naar dac en dac weer naar Sr 6006

dan heb ik dus het glas kabeltje voor HT , en de analoog voor stereo.

Ondertussen even gekeken maar analoog in heb je niet in een dac, dus dan word het USB

Dus Htpc USB naar dac, dac analoog naar sr6006 , betere als htpc optisch uit rechtstreeks naar sr 6006?

weet alleen niet of dit tegelijk kan draaien  optisch uit en usb uit

Optisch voor films
Usb voor muziek


ik zit dan trouwens aan een  Metrum Octave mkII Dac te denken.



Actionhost

Citaat van: jeffreyst op juli 01, 2013, 17:34:42
Prijs van de Pm is weer wat omlaag gegaan volgens mijn. , doen of niet doen ? :-)

Kost 't nu dan?

Ik kan de PM van harte aanbevelen!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Ik zou geld in de zak houden, DAC van de 6006 is goed zat.

Mocht je geld willen uitgeven upgrade dan je speakers, daar is nog winst in te behalen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Alleen de  luidsprekers en een kleed op de vloer heeft invloed!

De rest: oplichterij!

En laat niemand je anders vertellen!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op juli 01, 2013, 19:06:19
Alleen de  luidsprekers en een kleed op de vloer heeft invloed!

De rest: oplichterij!

En laat niemand je anders vertellen!

Zo grof wilde ik het al niet plaatsen  :schater: :schater: :schater:
Maar in grove lijnen klopt het wel wat je zegt.  :angel:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Zoldar

Citaat van: marvin op maart 22, 2013, 18:18:06
Ik gebruik zelf ook gewoon de analoge uitgangen van m'n PC, niets mis mee.
Toevallig vanmorgen nog bij zo'n winkel met computers geweest, nieuwe router, gelijk voor een geluidskaart gekeken en wat informatie tot me genomen.
Blijkt dat de analoge uitgangen al door een ingebouwde Dac worden gehaald.

Scheelt weer een paar Euro's die ik vanavond lekker in de kroeg kapot ga smijten.  clown1

Dat lijkt me ook he broer. Of heb jij analoge bestanden op die pc staan :schater:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AndreC

Citaat van: Zoldar op juli 01, 2013, 19:21:22
Dat lijkt me ook he broer. Of heb jij analoge bestanden op die pc staan :schater:

HLP
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

darkcoot

Citaat van: jeffreyst op maart 04, 2013, 20:24:17
Bedankt voor jullie reactie`s.

Dus hoe dan ook ik ga er merkbaar op vooruit ?, ik zal voor de zekerheid eens ergens gaan luisteren.

Ik heb nu alleen een Htpc waarmee ik alles afspeelt , die is verbonden met een glasvezel kabel / digitaal kabel

Zit er trouwens nog veel verschil in dit type kabel ? , glas is glas , of zit daar nog merkbaar veel in ?


met die verbinding kijk ik luister ik naar films , muziek .

Als ik dus de PM neemt , zou ik een extra verbinding van de Htpc moeten maken naar de PM , dit met een analoge kabel / stereo interlink ?


Maar als ik het goed begrijp is een cd speler nog beter ? , inprincipe heb ik alles op pc staan , wat houd dat dac in ? een soort convertor ? , dan zou ik zo iets tussen pc en versterker moeten bouwen > ? http://www.iear.nl/specificaties/D_A_converter/Cambridge_Audio_DacMagic_Plus_zwart.html

en mijn speakers ( de focals 826`s ) die kunnen deze vooruitgang wel weergeven neem ik aan ? :-) anders nog weinig zin.


En wie heeft er zelf ervaring mee met wat ik wil , surround versterker icm een stereo versterker.


gr

Hoi Jeffrey,

Ik heb de SR7005 eerst voor zowel films als voor stereo gebruikt. Nadat ik later de PM15s2 heb aangeschaft vond ik het echt een waarneembare verbetering voor met name stereo muziek. En inderdaad stereo bronnen heb ik via de PM15 laten lopen. Film via de SR en deze op de PM 15 aansluiten. Werkt in de praktijk prima qua schakelen.

Groet,

Yoran
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

jeffreyst

Ok kijken of ik ergens een keer zo apparaat kan testen


Ik zat ook nog eventueel te denken aan anderen speakers, ben wezen luisteren naar scanspeak Maxima`s

Mid hoog  top , het laag vond ik wat minder , het kan zijn dat de actieve kasten van de maxima wat harder / zwaarder gezet moesten worden, en ik me eigen muziek mee moest nemen . maar goed het laag van de maxima was wel strak maar niet zo ""zwaar "", de focals klinken goed hoor , maar als je de bas hoor en dit klinkt wel erg overdreven galmt het wel eens , de bassen die erop volgen zijn dan wat te langzaam zeg maar  8-)

Ook een stukje akoestiek gok ik zo , maar ook type luidspreker denk ik. bestaat er niets iets zoals de maxima, alleen stuk meer laag erin

bedankt al voor de reacties !

AndreC

Citaat van: darkcoot op juli 01, 2013, 19:34:46
Hoi Jeffrey,

Ik heb de SR7005 eerst voor zowel films als voor stereo gebruikt. Nadat ik later de PM15s2 heb aangeschaft vond ik het echt een waarneembare verbetering voor met name stereo muziek. En inderdaad stereo bronnen heb ik via de PM15 laten lopen. Film via de SR en deze op de PM 15 aansluiten. Werkt in de praktijk prima qua schakelen.

Groet,

Yoran

Zou je me de waarneembare verbetering eens willen uitleggen.
Misschien koop ik dan ook wel een PM.  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

darkcoot

Citaat van: AndreC op juli 01, 2013, 19:50:10
Zou je me de waarneembare verbetering eens willen uitleggen.
Misschien koop ik dan ook wel een PM.  :wink:

Tja, hoe leg je uit wat je hersenen je vertellen.....lastig.... :-o Ik heb daar al heel wat discussies over gelezen op dit forum.

Mijn gevoel is dat het net even wat gedetailleerder klonk. Het laag was wat strakker. Niet dat de sr7005 niet goed is, maar ik vond het de PM15 gewoon nog mooier klinken. Bij mij speelt mee dat ik begonnen ben de sr7005 omdat ik vooral films kijk en af en toe muziek luisterde. Na verloop van tijd ben ik echt meer muziek gaan luisteren en ga je op zoek naar "verbetering". Oftwel het virus....... HLP pompom nopompom pompom
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

AndreC

Citaat van: darkcoot op juli 01, 2013, 20:02:21
Tja, hoe leg je uit wat je hersenen je vertellen.....lastig.... :-o Ik heb daar al heel wat discussies over gelezen op dit forum.

Mijn gevoel is dat het net even wat gedetailleerder klonk. Het laag was wat strakker. Niet dat de sr7005 niet goed is, maar ik vond het de PM15 gewoon nog mooier klinken. Bij mij speelt mee dat ik begonnen ben de sr7005 omdat ik vooral films kijk en af en toe muziek luisterde. Na verloop van tijd ben ik echt meer muziek gaan luisteren en ga je op zoek naar "verbetering". Oftwel het virus....... HLP pompom nopompom pompom

Was ook een vraag met een knipoog, waar het om gaat is dat jij er tevreden mee bent.
Ik zelf zou de toegevoegde waarde er niet van inzien.
Of er veel verschil is tussen de 7005 en de 7007 geen idee.
Maar ik ben tevreden, als ik het verschil moet opnoemen tussen de 7007 en mijn vintageset zou ik het niet kunnen verwoorden.
Laten we het erop houden dat hier intern niemand hoort welke radio er speelt.
Soms wil het vrouwtje via de app een andere zender opzetten en dat gaat niet, hij staat uit.
Ze zegt dan, ik dacht dat de 7007 aanstond.  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Citaat van: AndreC op juli 01, 2013, 19:50:10
Zou je me de waarneembare verbetering eens willen uitleggen.
Misschien koop ik dan ook wel een PM.  :wink:

Zucht. Je kan er toch af en toe wel eens een paar overslaan Andre?

Of is het zo aanlokkelijk?


:-P



PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op juli 01, 2013, 20:43:03
Zucht. Je kan er toch af en toe wel eens een paar overslaan Andre?

Of is het zo aanlokkelijk?


:-P

Komt omdat ik zeer nieuwsgierig en leergierig ben, dus als iemand verschillen of verbeteringen horen wil ik dat graag weten.  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

Citaat van: AndreC op juli 01, 2013, 22:42:03
Komt omdat ik zeer nieuwsgierig en leergierig ben, dus als iemand verschillen of verbeteringen horen wil ik dat graag weten.  :wink:

:lol:
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213