Sr 6006 icm Pm-15S2

Gestart door jeffreyst, maart 02, 2013, 16:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jeffreyst

Hallo ,

Ik heb een set bestaand uit

sr 6006
focal 826 V
Rel t-5 sub
Focal center
Focal rear`s

Even over het stereo gedeelte. , klinkt best oke. soms heb ik alleen het idee dat het wel wat harder / voller kan

Wat kan ik hier aan doen ? , ik las iets over de PM-15S2 dat dit best een goede stereo versterker is.

Maar kan dit bijvoorbeeld in combi met de sr-6006 ? , en hoe ga ik dit aansluiten / werkend krijgen.

Met muziek alleen de PM-15S2 , en met films de sr 6006 , of als het kan met films de fronts alsnog ook met de PM , of is dit niks ?

En het belangrijkste in hoeverre ga ik het merken in geluids kwaliteit ?

Ik hoor het graag !

Gr

Exxar

Het ding is gewoon de "Power amp direct" van de PM15S2 aan te sluiten op de front pre out van de 6006.
Dan zal de PM altijd de fronts versterken, zowel in stereo als in surroud.
Al wat je dan moet doen is bij stereo luisteren de PM gebruiken als geintegreerde versterker, bij surround als eindversterker.

Marantz 81

de integratie is heel makkelijk bij film gebruik je de pm15s2 alleen als eindversterker ( zit een knop op om voor/eind versterker te scheiden) pre out front l/r sr6006> pre in pm15s2

bij stereo als geintegreerd voor/eindversterker

Dan heb je winst op beide vlakken stereo en ht   pompom  naar mijn mening een echt groot verschil met stereo muziek luisteren  byebye

jeffreyst

#3
Oke dat is mooi  , nog wel een paar vragen

Als ik het dus zo aansluit zoals jullie vertellen .

- Hoe zit het met audyssey inregeling  werkt dit dan nog steeds?

- waar mee ga ik bedienen hard / zacht  , gewoon met de sr6006 afstandbediening ? want hoe zit het met de volume knop op de PM deze vol uit zetten , en met de SR gaan regelen ?

- al de inputs die nu op de sr6006 zitten , kan ik dus via pre out ( 6006 ) naar pre in ( Pm15S2 ) laten lopen ?

- over de de knop die op de PM zit ( P direct in ) , die staat inprincipe dan altijd aan ? , in mijn geval omdat ik alle audio IN via de sr6006 gaat

- Vermogen PM = 2x 90 W RMS op 8 ohm ( focal`s zijn dit ook ) de SR 110 W RMS 8 ohm per kanaal ,

ga ik hier dan niet op achter uit ??

Bedankt voor de snelle reactie`s



JohnWx

Citaat van: jeffreyst op maart 02, 2013, 18:36:56
Oke dat is mooi  , nog wel een paar vragen

Als ik het dus zo aansluit zoals jullie vertellen .

- Hoe zit het met audyssey inregeling  werkt dit dan nog steeds?

- waar mee ga ik bedienen hard / zacht  , gewoon met de sr6006 afstandbediening ? want hoe zit het met de volume knop op de PM deze vol uit zetten , en met de SR gaan regelen ?

- al de inputs die nu op de sr6006 zitten , kan ik dus via pre out ( 6006 ) naar pre in ( Pm15S2 ) laten lopen ?

- over de de knop die op de PM zit ( P direct in ) , die staat inprincipe dan altijd aan ? , in mijn geval omdat ik alle audio IN via de sr6006 gaat

- Vermogen PM = 2x 90 W RMS op 8 ohm ( focal`s zijn dit ook ) de SR 110 W RMS 8 ohm per kanaal ,

ga ik hier dan niet op achter uit ??

Bedankt voor de snelle reactie`s

Alles werkt gewoon je lust als het ware alleen je fronten door meting blijft gewoon goed gaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SmauG

Volgens mij behaal je dan niet de beoogde winst op stereo weergave en kun je beter een losse eindversterker nemen.
Wanneer je ht passtrough van de pm15 gebruikt zal deze voor surround de frontspeakers versterken.

Voor weergave van twee kanaals muziek zou ik kiezen voor een analoge verbinding op de ingang van de pm15 pre.
Dit kan vast wel met een multispeler welke naast hdmi verbinding ook een two channel analog out heeft.
Beste is een dedicated cd speler.

Marantz 81

#6
Citaat van: jeffreyst op maart 02, 2013, 18:36:56
Oke dat is mooi  , nog wel een paar vragen

Als ik het dus zo aansluit zoals jullie vertellen .

- Hoe zit het met audyssey inregeling  werkt dit dan nog steeds?

- waar mee ga ik bedienen hard / zacht  , gewoon met de sr6006 afstandbediening ? want hoe zit het met de volume knop op de PM deze vol uit zetten , en met de SR gaan regelen ?

- al de inputs die nu op de sr6006 zitten , kan ik dus via pre out ( 6006 ) naar pre in ( Pm15S2 ) laten lopen ?

- over de de knop die op de PM zit ( P direct in ) , die staat inprincipe dan altijd aan ? , in mijn geval omdat ik alle audio IN via de sr6006 gaat

- Vermogen PM = 2x 90 W RMS op 8 ohm ( focal`s zijn dit ook ) de SR 110 W RMS 8 ohm per kanaal ,

ga ik hier dan niet op achter uit ??

Bedankt voor de snelle reactie`s

Het zijn beiden geintegreerde versterkers  voor en eindversterker in een

De bron , bleuray speler/cd speler/streamer wat je dan ook hebt sluit je aan op de input van de voorversterker ,de volume regeling en Audessy zit in de voorversterker van de SR6006 deze verwerkt het aangeboden singaal van de bron en gaat naar de einversterker , de eindversterker versterkt het singaal om de speakers te kunnen aansturen

Als je dan de Pre out SR6006 ( voorversterker  ) d.m.v een RCA kabel aansluit op de Pre in ( eindversterker ) van de PM15S2 gebruik je die dus alleen als eindversterker , power amp direct knop op PM15S2 scheid de voor en eindversterker

Wil je echt erop vooruitgaan met muziek luisteren ,sluit je een cd speler of streamer met dac bijvoorbeeld aan op de pm15s2 en gebruik je hem als geintegreerd (power amp direct uit ) de opgegeven vermogens zeggen lang niet alles die pm15s2 heeft veel meer controle over de speakers en betere stereo weergave ,dat is ook persoonlijk een hoop mensen zijn ook meer als tevreden met een SR6006 op stereo gebied

Ik zou een keer naar bijvoorbeeld naar hobo hifi gaan en het verschil beluisteren tussen een SR6006 en PM15S2

Niber

Eigenlijk is het dus heel simpel.

De PM15s2 sluit je op de front pre-outs van de SR6006 aan.

Alle beeldbronnen (bijvoorbeeld: tv decoder, mediaplayer, blu-ray speler) sluit je aan op de SR6006. Wanneer je deze afspeelt heb je de SR6006 + PM15s2 aan. De HT-pass trough knop op je PM15s2 heb je ingedrukt.

Alle (stereo)muziekbronnen (bijvoorbeeld: cd-speler, platenspeler, Squeezebox/sonos) sluit je aan op de PM15s2.
Wanneer je muziek speelt heb je alleen de PM15s2 aan (denk er om dat de HT-pass trough uit staat).
In stereo zul je dan waarschijnlijk een behoorlijke winst boeken, aangezien je nu het volledige PM15s2 gebruikt.

Een losse eindversterker alleen heeft mijn inziens weinig nut. Je speakers zijn niet echt moeilijk aan te sturen.
Wil je alleen harder draai je gewoon de volumeknop wat verder open...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Janver

Citaat van: Niber op maart 03, 2013, 12:40:38
Eigenlijk is het dus heel simpel.

De PM15s2 sluit je op de front pre-outs van de SR6006 aan.

Alle beeldbronnen (bijvoorbeeld: tv decoder, mediaplayer, blu-ray speler) sluit je aan op de SR6006. Wanneer je deze afspeelt heb je de SR6006 + PM15s2 aan. De HT-pass trough knop op je PM15s2 heb je ingedrukt.

Alle (stereo)muziekbronnen (bijvoorbeeld: cd-speler, platenspeler, Squeezebox/sonos) sluit je aan op de PM15s2.
Wanneer je muziek speelt heb je alleen de PM15s2 aan (denk er om dat de HT-pass trough uit staat).
In stereo zul je dan waarschijnlijk een behoorlijke winst boeken, aangezien je nu het volledige PM15s2 gebruikt.

Een losse eindversterker alleen heeft mijn inziens weinig nut. Je speakers zijn niet echt moeilijk aan te sturen.
Wil je alleen harder draai je gewoon de volumeknop wat verder open...

stupid

De speakers moeten wel het verschil kunnen weergeven!

Hier kan uw reclame staan!

Marvin

Als het allemaal echt zoveel uitmaakt moet het met alle luidsprekers beter zijn.
Toch?!


--Verstuurd zonder netwerk--

Maus


jeffreyst

#11
Bedankt voor jullie reactie`s.

Dus hoe dan ook ik ga er merkbaar op vooruit ?, ik zal voor de zekerheid eens ergens gaan luisteren.

Ik heb nu alleen een Htpc waarmee ik alles afspeelt , die is verbonden met een glasvezel kabel / digitaal kabel

Zit er trouwens nog veel verschil in dit type kabel ? , glas is glas , of zit daar nog merkbaar veel in ?


met die verbinding kijk ik luister ik naar films , muziek .

Als ik dus de PM neemt , zou ik een extra verbinding van de Htpc moeten maken naar de PM , dit met een analoge kabel / stereo interlink ?


Maar als ik het goed begrijp is een cd speler nog beter ? , inprincipe heb ik alles op pc staan , wat houd dat dac in ? een soort convertor ? , dan zou ik zo iets tussen pc en versterker moeten bouwen > ? http://www.iear.nl/specificaties/D_A_converter/Cambridge_Audio_DacMagic_Plus_zwart.html

en mijn speakers ( de focals 826`s ) die kunnen deze vooruitgang wel weergeven neem ik aan ? :-) anders nog weinig zin.


En wie heeft er zelf ervaring mee met wat ik wil , surround versterker icm een stereo versterker.


gr

JohnWx

#12
Citaat van: jeffreyst op maart 04, 2013, 20:24:17
Bedankt voor jullie reactie`s.

Dus hoe dan ook ik ga er merkbaar op vooruit ?, ik zal voor de zekerheid eens ergens gaan luisteren.

Ik heb nu alleen een Htpc waarmee ik alles afspeelt , die is verbonden met een glasvezel kabel / digitaal kabel

Zit er trouwens nog veel verschil in dit type kabel ? , glas is glas , of zit daar nog merkbaar veel in ?


met die verbinding kijk ik luister ik naar films , muziek .

Als ik dus de PM neemt , zou ik een extra verbinding van de Htpc moeten maken naar de PM , dit met een analoge kabel / stereo interlink ?


Maar als ik het goed begrijp is een cd speler nog beter ? , inprincipe heb ik alles op pc staan , wat houd dat dac in ? een soort convertor ? , dan zou ik zo iets tussen pc en versterker moeten bouwen > ? http://www.iear.nl/specificaties/D_A_converter/Cambridge_Audio_DacMagic_Plus_zwart.html

en mijn speakers ( de focals 826`s ) die kunnen deze vooruitgang wel weergeven neem ik aan ? :-) anders nog weinig zin.


En wie heeft er zelf ervaring mee met wat ik wil , surround versterker icm een stereo versterker.


gr

Je moet je pc of laptop even als loopwerk zien van de cd speler

En die gaat via een kabel of USB DAC naar de set of naar een losse DAC (zet het digitale signaal wat normaal in de cd speler gebeurt om in een analoog signaal wat een versterker kan verwerken)

Dat is alles
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jeffreyst

Is het dan ook mogelijk om via de htpc met de digitale kabel rechtstreeks naar de sr6006 te gaan ( hoe het nu zit ) , en dan later de analoge uitgang van de htpc naar de PM ? of kan hier ook een dac tussen , tussen analoog en analoog ?


Buiten dit om , met de set die ik heb , ga ik hier dan zeker op vooruit ? .

Ik ga ook maar ergens een luister sessie doen , maar hoor graag zoveel mogelijk van verschillende, en uiteraard moet ik het zelf ook goed vinden klinken 8-) .


spekkie99

Het wordt natuurlijk nooit beter dan de bron, die is nu he HTPC en de DAC van de SR6006.
Zelf zou ik eerst investeren in een degelijke bron, cd speler of nette streamer.
Of als je de HTPC wil houden een goede  DAC voor alleen stereo die dan rechtstreeks in je PM-15S2 gaat.