Sr 6006 icm Pm-15S2

Gestart door jeffreyst, maart 02, 2013, 16:12:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffreyst

#45
Ik heb eens naar de diepte gekeken van de PM15S2 44,2 CM  , dit gaat niet eens passen in mijn audio kast , al die moeite dus voor niks. ik ging er eigenlijk van uit dat hij niet veel dieper zal zijn als de sr6006..

Maar er zullen vast vergelijkbare versterkers zijn , of laat ik zeggen max 2000 euro

Wat die moet hebben is net zoals de Marantz dat ik mijn marantz sr6006 erop kan aansluiten , dus voor films gaan de fronts via de stereo versterker , en muziek alleen stereo versterker

ik kwam de Cambridge Audio Azur 851A en de Advance Acoustic  MAX-450 tegen , ik weet alleen niet of deze versterker deze functie heeft, en wat verder de eigenschappen er van zijn.

Versterker mag max 39 cm diep zijn , liefst wat minder.

Zoldar

Achterwandje eruit zagen?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jeffreyst

Het is een hangende kast, tegen een muur van beton , heb het hout hier en daar al aangepast ivm lange hdmi connectoren .ik kan max 38,5 cm diep kwijt

Actionhost

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

jowa

Achterwand? Welke achterwand?

Bij mijn meubel na de aanschaf van de Pearls er gelijk afgehaald. Daarnaast ook gaten in de bovenkant van de kast geboord voor de koeling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

Zoldar

Tx-nr5008 is ook iets van 50 cm en moest achter een deurtje dusssss
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantzer

Wat vind je van de Marantz MM-7025 ?

die eindversterker is 2 kanaals en niet zo diep als de pm15s2


PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

Actionhost

Citaat van: Marantzer op juli 03, 2013, 09:29:27
Wat vind je van de Marantz MM-7025 ?

die eindversterker is 2 kanaals en niet zo diep als de pm15s2

Zou ik niet doen. Zal niet veel brengen denk ik. Zie ook:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10906.msg205008.html#msg205008

En kies geen apparatuur op basis van je meubel maar andersom  :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

jrm

Citaat van: Actionhost op juli 03, 2013, 09:36:47
En kies geen apparatuur op basis van je meubel maar andersom  :-)

:yes: :yes: :yes:

Juist, helemaal mee eens.

jeffreyst

Ja die kast had achteraf wat dieper gemogen , maar deze kast zal zeker blijven, anders gooi ik een dikke pm15s2 weg , en vrouwlief heb daarin helaas ook wat in te brengen  :-P


Dus ik ga een kijken / luisteren wat bijvoorbeeld een CAMBRIDGE AZUR 851A wat is , weet niet of deze ook zo`n functie heeft zoals de marantz ? dat hij zowel als stereo als eindbak gebruikt kan worden ( power amp direct )



jeffreyst

Vandaag opzoek gegaan naar een anderen versterker

Ik heb o.a naar de Cambridge Audio Azur 851A , Marantz pm 6004 , de pearl lite geluisterd , dit op de focals 826`s

Wat ik vind is dat er niet veel verschil zit tussen deze versterkers, de Cambridge Audio Azur 851A vind ik dan het mooist klinken iets opener , midden gebied is mooier ( net wat ik zoek ) , ik vind het wel minimaal merkbaar .

Dus zit nog te twijfelen.

Wat ik me dus wél afvraagt is de Marantz SR 6006 wel te vergelijken met de pm 6004  ?? ,het lijkt mij van wel . maar misschien is de pm 6004 al op stereo gebied beter.

kunnen jullie mij hierover meer vertellen ?


Ik heb het idee dat ik het ook moet gaan zoeken naar mijn bron ( met muziek luisteren )

dat doe ik nu met een HTPC

Misschien is een Sonos direct in combi met een goede dac al een stuk beter met wat ik nu heb.


Ook naar anderen luidsprekers geluisterd , o.a diamond 804 van b&w , deze goed vergeleken met de focal 826 , persoonlijk is de focal voor mijn mooier. , had ik overigens niet verwacht vanwege het prijsverschil.


hopelijk kunnen jullie me verder helpen , kan ik deze week nog wat leuks kopen 8-)