Buizenversterkers (geïntegreerd)

Gestart door Rob46, februari 22, 2013, 10:41:44

Vorige topic - Volgende topic

Paul

Citaat van: John Wx op februari 22, 2013, 12:43:12
Je zit nu toch niet je Onkyo monster af te kraken  :-)
Eens gaan die pitten ook in Baarn gloeien.   :-D :roll: :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

ja ja. john aan het glas.

nee, de onky doet het prima met zijn ongeveer 250 watt rms/8ohm. ik doelde meer op de budget amps die hier heb gehad van rotel ed. van zo 40 watt torr.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SmauG

Zoldar.

Dus in jou beleving gaat zo'n 35watt buizenamp net zo hard, snel en krachtig als een Mi-Fi transistorversterker van een wat of 70~100 aan dezelfde luidspreker ( deze waarden zijn niet geheel toevallig :) )

Jou triangles zijn natuurlijk wel luidsprekers met een wat hoger rendement. ik zit op 88db en 4ohm.

Zoldar

met jouw waardes zou ik gaan voor Audio Research, Graaf en Cary Audio. dat werk. net ff wat meer pit.

En dat zou ik dan wel bij je thuis doen. of de speakers mee naar de dealer.

genoeg gelees en getik op toetsenborden. luisteren doe je met je oren.

Zoldar

Citaat van: SmauG op februari 22, 2013, 13:03:11
Zoldar.

Dus in jou beleving gaat zo'n 35watt buizenamp net zo hard, snel en krachtig als een Mi-Fi transistorversterker van een wat of 70~100 aan dezelfde luidspreker ( deze waarden zijn niet geheel toevallig :) )

Jou triangles zijn natuurlijk wel luidsprekers met een wat hoger rendement. ik zit op 88db en 4ohm.

een basic PrimaLuna Prologue one (voor 600 euro gekocht) op een setje Wharfddale diomands 10.1 (150 eurio) ging als een tierlelier. nu kun je geen ground shaking bass verwachten van die speakers maar de PL had er geen moeite mee en klonk Punchy! in een gemiddelde huiskamer. dus ja het kan wel mits de speakers vriendelijk zijn. Buizengeluk hoeft niet duur te zijn. als de match maar klopt.

probeer dat eerst eens en kijk wat er gebeurd. over het algemeen klinken de buizenamps veel krachtiger dan je ze zou geven.

ik dacht echt minimaal 150 watt nodig te hebben en lachte de verkoper een beetje uit toen hij mij een cary audio demonstreerde van 40 watt. dat heb ik geweten want er ging pink floyd op, op stadion niveau zonder een spoortje hardheid.

SmauG

Citaat van: Zoldar op februari 22, 2013, 13:53:49
een basic PrimaLuna Prologue one (voor 600 euro gekocht) op een setje Wharfddale diomands 10.1 (150 eurio) ging als een tierlelier. nu kun je geen ground shaking bass verwachten van die speakers maar de PL had er geen moeite mee en klonk Punchy! in een gemiddelde huiskamer. dus ja het kan wel mits de speakers vriendelijk zijn. Buizengeluk hoeft niet duur te zijn. als de match maar klopt.

probeer dat eerst eens en kijk wat er gebeurd. over het algemeen klinken de buizenamps veel krachtiger dan je ze zou geven.

ik dacht echt minimaal 150 watt nodig te hebben en lachte de verkoper een beetje uit toen hij mij een cary audio demonstreerde van 40 watt. dat heb ik geweten want er ging pink floyd op, op stadion niveau zonder een spoortje hardheid.

Ik ga dat hopelijk allemaal ervaren  :-D
Ik luister natuurlijk niet altijd op standje oorverdovend, maar als het een keer mag dan wil ik ook dat het kan. Zoals ik al eens eerder heb laten vallen vind ik de uitstraling van zo'n buizenbak (zeker de primalunas) waanzinnig. Dit is alleen maar gestegen nadat ik er een in het echt heb gezien.

Paul

En met een wat ouder buizenbakje van 2x 12watt lukt het ook, op deze staan momenteel mijn Klipsch RF-35 aangesloten.
Maar mijn muziek keuze is geen heavy metal of wat meer, het is jazz, rock en klassiek.

Destijds gereviseerd gekocht voor 150 euro.

Mijn site

arjan1312

In de nieuwe Stereoplay staat een test van Dali Epicon 8 luidsprekers. Hebben een gevoeligheid van 85,5 Db.

Zij hebben deze met een Ayon Spirit III buizenversterker met 30Watt, een Ayre AX-5 transistorversterker met meer dan 180 Watt aan 8 ohm en nog een voorversterker + twee monoblokken combi getest.

Voor déze luidsprekers was de buizenversterker niet geschikt. Leverde te weinig vermogen.

In de komende Stereoplay is een "special" met luidsprekers die geschikt zijn voor buizenversterkers.

Arjan     
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

renes59

Niet alle luidsprekers passen op een buizenversterker, het is even zoeken. Ik heb B&W op buizenversterkers, 2x45 watt, niet alledaags maar gaat heel goed.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Citaat van: renes59 op februari 22, 2013, 17:40:06
Niet alle luidsprekers passen op een buizenversterker, het is even zoeken. Ik heb B&W op buizenversterkers, 2x45 watt, niet alledaags maar gaat heel goed.
Het is inderdaad niet altijd wat de wet voorschrijft of logisch lijkt maar puur een persoonlijke keuze is, de consument cq aspirant audiofiel loopt wat dat aangaat mee met de meute en laat zich vaak iets opdringen.
Gewoon met je eigen oren gaan luisteren en je zal je eigen verbazen.

Mijn site

bramdg

Citaat van: renes59 op februari 22, 2013, 17:40:06

Klopt iedereen trekt ogen als ik zeg men PrimaLuna stuurt B&W aan  :-D
Het die buizenamp gekocht zonder deze gehoord te hebben en de match was er direct vond ik  :yes:
Het zijn wel luidsprekers van de vroeger generatie zo en een gevoeligheid van 90 dB.

Maar het geluid is puur persoonlijk hé .....en zoals Paul ook al zei vertrouw op je eigen oren en veel gaan luisteren zo alleen vind jijzelf waar je van houd ...  :-D
Ging zeggen zo speel je jaren met plezier met dezelfde spullen, maar dat gaat niet op voor iedereen hier  :schater: .....Tja eens het Virus toeslaat  redface
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Paul

Weet je wat het is Bram de mens moet tevreden zijn met zijn ding of dat 1 of 10.000 euro is maakt geen ruk uit.
Of dat een buizenamp van 150 euro of een dure Marantz van verzin maar wat is men zoekt het steeds meer in wat men "denkt" beter is.
Dat is met kabels, stekkerdozen etc. kan hier een heel epistel over ophangen maar goed als iemand zich beter voelt bij meer .......  goed toch.  :wink:

Voorbeelden genoeg hier maar heb het al eerder gezegd ieder z,n meug.

Mijn site

JohnWx

je koopt een Dynavox voor weinig en er zijn heeellll veeelll sites om dit ding voor weinig de hemel te laten bespelen zelfs de duitse audiobladen waren lovend over een Dynavox
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bramdg

Citaat van: Paul op februari 22, 2013, 20:50:34
Weet je wat het is Bram de mens moet tevreden zijn met zijn ding of dat 1 of 10.000 euro is maakt geen ruk uit.
Of dat een buizenamp van 150 euro of een dure Marantz van verzin maar wat is men zoekt het steeds meer in wat men "denkt" beter is.
Dat is met kabels, stekkerdozen etc. kan hier een heel epistel over ophangen maar goed als iemand zich beter voelt bij meer .......  goed toch.  :wink:

Voorbeelden genoeg hier maar heb het al eerder gezegd ieder z,n meug.

:yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject